Toon posts:

sufen via USB-nic met USB HUB ertussen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dus ik surf (via de kabel) met een nic die aangesloten is op de USB-poort van mijn laptop
nu is vorige week m'n laptop gevallen en is daardoor de USB-poort beschadigd: data-overdracht gaat wel nog, maar de poort levert geen stroom meer

dus heb ik een USB HUB gekocht met aparte voeding
dus : laptop-USBpoort-USB HUB-USBnic

maar nu lukt het niet meer om te surfen: IE blijft staan op "bezig met opsporen proxy-instellingen"
als ik diezelfde USBnic op een andere laptop steek gaat het wel om te surfen

dus mijn conclusie is dat die USB-HUB het internetverkeer tegenhoudt
kan hier iets aan gedaan worden?

Verwijderd

Ik denk meer dat het probleem bij je USB-poort ligt. Je kan dit zeker weten door de USB-hub tussen de netwerkkaart en de USB-poort van een andere computer te zetten. Als hij het daar wel doet is je USB-poort gewoon kapot..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ja, tuurlijk kun je een andere conclusie trekken 8-)

Mogelijk heid 1:

verander in de internet stetting-> verbinding dat hij niet meer via een proxy verbindt en zeker niet automatisch.

Mogelijkheid 2: hij is stuk,kaput,broken etc etc, wellicht kun je nog een usb poort op de pcmcia kaart aansluiten? anders zul je een oplossing zonder usb moeten zoeken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op 20 december 2003 @ 14:00:
ja, tuurlijk kun je een andere conclusie trekken 8-)

Mogelijk heid 1:

verander in de internet stetting-> verbinding dat hij niet meer via een proxy verbindt en zeker niet automatisch.

Mogelijkheid 2: hij is stuk,kaput,broken etc etc, wellicht kun je nog een usb poort op de pcmcia kaart aansluiten? anders zul je een oplossing zonder usb moeten zoeken.
bedankt voor de hulp
het ligt niet aan de internet settings, da's zeker
en geloof me of niet maar de pcmcia-poort is ook stuk :(
wat bedoel je met een oplossing zonder usb? bestaan er ethernet-aansluitingen voor bvb. op de seriële poort of zo?
Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 13:54:
Ik denk meer dat het probleem bij je USB-poort ligt. Je kan dit zeker weten door de USB-hub tussen de netwerkkaart en de USB-poort van een andere computer te zetten. Als hij het daar wel doet is je USB-poort gewoon kapot..
jij ook bedankt! maar ik ben er absoluut zeker van dat het aan de usb-hub ligt want gecheckt met andere laptop
mijn usb-poort werkt wel nog voor data-overdracht want ik kan er wel nog foto's mee overdragen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 22:05 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kan je dan nog wel je eigen netwerkkaart pingen? herkent de PC de netwerk"kaart" zelf uberhaupt wel als netwerkadaptert?

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 21-12-2003 22:09 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door leuk_he op 23-12-2003 08:43 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 22:03:
[...]
en geloof me of niet maar de pcmcia-poort is ook stuk :(
wat bedoel je met een oplossing zonder usb? bestaan er ethernet-aansluitingen voor bvb. op de seriële poort of zo?
Hubje kost niet zoveel, die heb je zo een andere gekocht. Wellicht mag je er zelfs een lenen van een kennis/vriend. (of een winkel met niet goed geld terug garantie)

Er waren indertijd ook ethernet aansluitingen op de parralelle poort. En tcp/ip over een seriele poort (SLIP of ppp) (heb je een nulmodem kabel nodig naar een andere PC) zit standaard in windows ingebouwd. De snelheid van een serieele poort is wel beperkt.

Ik zou wel controleren of die poorten ook niet stuk zijn 8-)

En je kunt uiteraard de laptop openschroeven om te kijken of je ziet waar de voeding gebroken is.

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 21 december 2003 @ 22:09:
Kan je dan nog wel je eigen netwerkkaart pingen? herkent de PC de netwerk"kaart" zelf uberhaupt wel als netwerkadaptert?
ja de pc herkent de nic want bij het opstarten - de eerste keer dat ik de nic aangesloten heb - is de wizard "nieuwe hardware" automatisch opgestart en heb ik de nic geinstalleerd

ik zit echt met een serieus probleem want er staan een aantal word-bestanden voor het werk op die laptop, en ik heb er 2 maanden aan gewerkt! nu kan ik die bestanden niet meer overzetten op een andere pc (van het werk) :( want ja, ook het diskettestation is stuk (ik heb enkel nog de DVDrom-drive, zonder writer en de gewone paralelle en seriele poort...)
bestaat er een manier om toch die bestanden nog over te zetten op een andere PC (ik heb geen IR-poort) ?
leuk_he schreef op 22 december 2003 @ 08:31:
[...]
Hubje kost niet zoveel, die heb je zo een andere gekocht. Wellicht mag je er zelfs een lenen van een kennis/vriend. (of een winkel met niet goed geld terug garantie)

Er waren indertijd ook ethernet aansluitingen op de parralelle poort. En tcp/ip over een seriele poort (SLIP of ppp) (heb je een nulmodem kabel nodig naar een andere PC) zit standaard in windows ingebouwd. De snelheid van een serieele poort is wel beperkt.

En je kunt uiteraard de laptop openschroeven om te kijken of je ziet waar de voeding gebroken is.
wat voor hub bedoel je?

en die ethernetaansluitingen voor op de parallelle poort (of de seriele), bestaan die nog?

en om laptop open te schroeven heb ik speciale sleutels nodig, waar zijn die te verkrijgen?
dank

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 09:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 22:03:
mijn usb-poort werkt wel nog voor data-overdracht want ik kan er wel nog foto's mee overdragen
Waarmee/waarop? usb-->hub-->usbstick is misschien mogelijkheid?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 12:55:
[...]usb-->hub-->usbstick is misschien mogelijkheid?
om gegevens op te slaan op de usb-stick bedoel je?
heb ik ook aan gedacht maar ik weet niet of het zal werken
als er een mogelijkheid bestaat om met deze laptop toch nog in en netwerk te kunnen stappen dan verkies ik die mogelijkheid

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Voor de nood kan je misschien een USB naar USB link kabel gebruiken, bijv deze van sweex:

http://www.sweex.nl/product.asp?pid=304

http://www.flexpro.nl/ heeft hem bijv. voor maar € 11,07 (zoeken op KB100030)

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Verwijderd

Topicstarter
guanpedro schreef op 22 december 2003 @ 13:44:
Voor de nood kan je misschien een USB naar USB link kabel gebruiken, bijv deze van sweex:

http://www.sweex.nl/product.asp?pid=304

http://www.flexpro.nl/ heeft hem bijv. voor maar € 11,07 (zoeken op KB100030)
maar die is bus-powered staat erbij? en da's juist het probleem, mijn usb-poort levert geen stroom...

bestaat er niet de mogelijkheid om de harde schijf uit de laptop te halen en in een andere laptop te steken? moeten de laptop's van hetzelfde merk zijn dan?

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Bijna alle laptop hardeschijven zijn van het 2,5" formaat. Het zou dus geen probleem moeten zijn om deze in een andere laptop te zetten. Een andere optie is om jouw hardeschijf in een externe usb behuizing te zetten. Deze kan je dan aan een willekeurig systeem hangen.

Zoiets:
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=46775
http://www.mapower.com/map-h21.htm

Vraag via apparaatbeheer het typenummer op van de hardeschijf en dan kunnen we controleren wat voor formaat het is.

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Verwijderd

Topicstarter
guanpedro schreef op 22 december 2003 @ 19:24:
Bijna alle laptop hardeschijven zijn van het 2,5" formaat. Het zou dus geen probleem moeten zijn om deze in een andere laptop te zetten. Een andere optie is om jouw hardeschijf in een externe usb behuizing te zetten. Deze kan je dan aan een willekeurig systeem hangen.

Zoiets:
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=46775
http://www.mapower.com/map-h21.htm

Vraag via apparaatbeheer het typenummer op van de hardeschijf en dan kunnen we controleren wat voor formaat het is.
het is een harde schijf GENERIC IDE DISK TYP01 in een compaq presario laptop
kan die in de plaats van een harde schijf TOSHIBA MK4025GAS (in andere laptop, merk=Fujitsu Siemens) geplaatst worden?

en zijn die gemakkelijk los te vijzen (speciale schroevendraaier nodig of niet? + moet de laptop helemaal opengeschroefd worden of zit die harde schijf gewoon in een van die vakjes aan de onderkant van de laptop?)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij helpen aub?

Verwijderd

meestal kleine kruiskop schroevedraaier. Of ze passen is een kwestie van kijken, beiden zullen vast wel IDE aansluiting zijn dus das geen probleem. Met de voeding kan je wel problemen krijgen zoals verkeerde stekker of spanning.
Pagina: 1