Toon posts:

Speedtouch 510 firewall uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een speedtouch 510 ethernet-modem die standaard een NAT? firewall heeft.
Maar uit de handleiding en de setup menu kan ik nergens lezen hoe ik de firewall moet uitschakelen.

dus mijn vraag is dan:
Hoe dien ik de firewall uit te schakelen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

FW

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 20:28
die router heeft geen Firewall, NAT word vaak van gezecht dat eht een firewall is omdat het geen data vanaf het internet doorlaat naar de computers er achter, dit is gewoon een eigenschap van NAT, de enige manier waarop je dit kan uitschakelen is door te gaan poort mappen, waardoor de informatie die op de router aankomt naar jou PC word doorgestuurd

dit kan op 2 manieren, de ene is door lose poorten te mappen in de webconfig onder :
Advanced --> NAPT --> NAPT Entries

of door ALLE poorten naar je copmputer te sturen :
Advanced --> NAPT --> Default Server

de 2e optie is een stuk onveiliger, maar wel makelijker omdat je dan niet hoeft te weten welke poorten een aplicatie gebruikt

[ Voor 33% gewijzigd door eXcyle op 20-12-2003 12:02 . Reden: Typo's ... gotta love e'm ]

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

De Speedtouch 510 (v4) heeft wel degelijk een firewall! Enkel alle specifiekere functies zijn alleen beschikbaar onder de CLI (telnet) en niet in de simpele webinterface.

Kijk in de de speedtouch manual voor meer info, of op bijvoorbeeld de website: The SpeedTouch 510 Guide

In de CLI kan je de firewall dan eventueel uitzetten met het commando:
code:
1
ip config firewalling=off

[ Voor 15% gewijzigd door Sgt_Pepper op 20-12-2003 12:33 . Reden: command ]

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

Verwijderd

Hey ik heb dit dus geprobeerd maar ik kan nog steeds geen games hosten vanwege mn firewall :|

In telnet staat wel: firewalling=off

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 13:31:
Hey ik heb dit dus geprobeerd maar ik kan nog steeds geen games hosten vanwege mn firewall :|

In telnet staat wel: firewalling=off
hmm je moet de default nat server op het ip adress van je pc zetten, dus als je pc 10.0.0.50 is moet je hem daar op instellen, alle poorten worden dan naar die pc doorgemapt.

deze nat firewall zit er puur in omdat er ook meerdere pc's op de modem kunnen gehangen worden, het is dus ook een router :p

[ Voor 16% gewijzigd door Dnc1n op 14-03-2004 13:44 ]

Verwijderd

omg je hebt gelijk hij doet het dank je :D
Pagina: 1