Toon posts:

comp geeft verkeerd ip adres aan

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Thuis hebben wij een nogal onlogisch netwerk liggen. Het netwerk ziet er ongeveer zo uit:
chello modem-> router-> pc1 en pc2 en een hub -> aan de hub zitten nog eens 3 comps aangesloten.

Nu heb ik een probleem met 1 van de comps achter de hub. De andere twee werken perfect, die krijgen gewoon een ip adres van de router: 192.168.2.nog wat. Maar die computer waar ik problemen mee heb geeft telkens een ip adres aan dat begint met 169.nog wat. Ik wil dus dat die computer waar ik problemen mee heb ook gewoon een ip adres krijgt wat begint met 192.168.2.nog wat. Verder werken alle andere pc's perfect.
Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleempje?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
wissel eens met wat kabels,
mischien is die ene niet goed

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

169.254.x.x is een IP-adres want Windows zelf toekent als hij geen adres krijgt van de DHCP-server. Paar dingen die je kunt proberen: inderdaad eens een andere UTP-kabel aansluiten, snelheid van de netwerkkaart vastzetten (bij de geavanceerde eigenschappen van je netwerkkaart -> 'mediumtype' of 'verbindingssnelheid'), eventuele firewall uitschakelen/deinstalleren en als je XP hebt de firewall van XP uitschakelen. Die levert toch alleen maar problemen op. Als 't allemaal niet werkt: andere netwerkkaart proberen?

[ Voor 10% gewijzigd door Bergen op 20-12-2003 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft het zin als ik de probleem pc nu eens herstel naar een eerder punt toen er nog geen probleem was? of blijven die ip instellingen nog steeds hetzelfde>?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Wissel eens de UTP kabel om met een andere pc achter de hub. Als je probleem pc het dan wel goed doet, en die andere niet weet je dus meteen dat het aan de gebruikte kabel ligt.

Juist

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou gewoon vandaag nog een 8 ports Switch halen (en dan geen Sweex meuk) die aan je router hangen, dan zal je geen gezeik waarschijnlijk meer hebben en performance en veiligheid van je netwerk zal toenemen...

Verwijderd

Topicstarter
OK, nu heb ik een probleem. Ik heb de utp kabel van een comp achter du hub die wel werkte in mijn comp gestopt (een laptop met xp home) en dat werkte nog staads niet. Nu heb ik die kabel terug gedaan en nu werkt het internet op de comp die eht wel deed ook niet meer!

Verwijderd

Probeer het inderdaad eens naar de vorige instellingen te herstellen. misschien dat er in de tussentijd iets op de pc is veranderd. Ik zie overigens niet in hoe de veiligheid nou verbeterd kan worden door een andere switch of hub te gebruiken binnen zijn huidige netwerkopstelling. Het kan ook zijn dat de poort op de hub min of meer defect is geraakt. Als je ping 192.168.XXX.XXX doet moet je de andere pc bijna altijd wel kunnen zien. Als dat niet hetgeval is, moet als eerste je kabels en aansluitingen controleren. In het slechtste gval is je NIC of Hub kapot

Verwijderd

Hoi,
Ik heb het zelfde probleem gehad.
De Router werkte niet goed en toen ben ik naar de winkel geweest om een nieuwe en nu is het goed

Verwijderd

Topicstarter
systeem hersteld en alles werkt nu weer! Maar toch zou ik graag willen weten wat er fout ging. Heeft het misschien iets met het MAC adres te maken, geeft de DHCPserver geen ipadres meer door nadat hij is aangesloten op een hub?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Hoe moet de DHCP-server weten dat er een hub aan hangt? :? De DHCP-server luistert alleen naar DHCP-verzoekjes, verder niets. Toen je de kabel terug prikte in de vorige pc, heb je toch wel even het IP-adres vernieuwd?
Pagina: 1