Toon posts:

[spyware] hstggthnlyc verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen. ik zit met een probleempje, een nogal irritant probleempje. ik zit met een hotbar genaamd hstggthnlyc en ik krijg hem maar niet weg. ik hoop dat iemand van jullie weet hoe hij verwijderd moet worden. b.v.d.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
www.lavasoftusa.com ? ff adawaren

anders -> regedit en ff zoeken naar dat ding

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Als eerste in ieder geval een up-to-date virusscanner eens draaien en daarna Adaware. Dikke kans dat ie dan weg is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Yngwie- op 20-12-2003 11:35 ]

Verwijderd

als hij dan nog niet weg is post dan hier ff je hijack this log

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 10:54
Ook es kijken met msconfig of ie niet geladen wordt bij het opstarten ;).

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb je hier al gekeken: http://gathering.tweakers...essages/783264///#spyware? Dit zou best eens een lop.com geval kunnen zijn.
Verder pas ik je topictitel even aan zodat deze wat duidelijker wordt.

Verwijderd

duponjan schreef op 20 december 2003 @ 12:28:
Ook es kijken met msconfig of ie niet geladen wordt bij het opstarten ;).
Meestal heb je met meerdere componenten te maken, waarvan er misschien één met msconfig opgestart wordt.

Met msconfig klooien helpt dus niet echt..
offtopic:
Apart om jou in een techforum te zien..

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 18:07
Ik heb er gister nog 1 weggehaald op een pc, daar kreeg ik als eerste een waarschuwing van de virusscanner (mcaffee) dat er een trojan aanwezig was, een zogenaamde dropper. Klein proggie dat af en toe van die hstggthnlyc (en andere vage namen) download en weer op je pc zet.

Ik heb mcaffee eraf gehaald en AVG anti-virus erop gezet en laten scannen, deze vond 4 van dergelijke loaders (aangeduid als een trojan). Deze werden door de virusscanner verwijderd.

Vervolgens heb ik gescanned met Ad-Aware (laatste definities halen) en daarna met Spybot Search&Destroy (ook laatste updates halen). Daarna was het probleem over. Met regedit heb ik met de hand HKLM->Software->Microsoft->Windows->Run bekeken op vage dingen evenals RunOnce, daar stond niets meer in en probleem was weg.

[ Voor 4% gewijzigd door ParaNoiMia op 20-12-2003 13:19 ]

Pagina: 1