Flight Sim > 4cd's op 1 DVD zetten, in 1 map....

Pagina: 1
Acties:

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het zit zo, Beste tweakers...

Ik heb een 4 cds van Flight simulator 2004, en die wil ik allemaal op mijn HDD zetten, en dan in 1 map op DVD schrijven...

Waarom ik alle content van alle 4 cds in 1 map wil hebben, is omdat ik geen CD's kan wisselen als dit spel erom vraagt, ( tja alle info staat al op 1 dvd he, kan je moeilijk wisselen) ;)
Maar mijn vraag is,.... kan dit??

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Waarom kan je niet wisselen dan? Hij vraagt toch om de locatie van data3.cab enzo? Dan zou het toch moeten werken als je de locatie gewoon aangeeft als D:\cd2\data3.cab oid?

Verder zou je kunnen proberen alle cds in een 1 map op je harde schijf te plaatsen, en het dan te testen. Effectief doet dat hetzelfde als het daarna branden op DVD :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

kun je het niet gewoon ff testen met een dvdrw?

Hier staat tekst

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02

Cyphax

Moderator LNX/AI
Of je brand gewoon 4 iso's weg en mount ze met deamon tools :)
Dat moet altijd wel werken eigenlijk ;)

Saved by the buoyancy of citrus

• Zakkenwasser
  • Niet online
Nou vorige keer teste ik et, en op 1 of andere manier crashde mijn HDD, waardoor ik dus al mijn data kwijt raakte....

Zal wel heel erg toevallig zijn, mar stel dat het ene beveiliging is, dan wil ik natuurlijk wel echt zeker weten of het kan, voordat ik ga testen :D

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:45
Het kan als je alle beveiligingen weet te omzeilen.

• G33rt
Cyphax schreef op 20 december 2003 @ 11:09:
Dan moet ie eerst weer images gaan maken van zn cd's :)

dat kan je bijvoorbeeld doen met WinISO

als je wilt gaan testen: ritsel ergens een DVD-RW of +RW, en probeer het daarop zou ik zeggen :)

[ Voor 16% gewijzigd door G33rt op 20-12-2003 11:10 ]

• Zakkenwasser
  • Niet online
Handig, maar het moet multi functioneel en snel zijn...

dus gelijk op setup drukken, en dan lekker lui achterover in de stoel zitten en wachten tot instalatie klaar is :D

En oja, de beveiliging heb ik al omzeild, dus daar gaat et niet om! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Zakkenwasser op 20-12-2003 11:11 ]

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 14:40
Ik heb het spel ook, maar dan zegt ie dat je in bv. <insert drive waar CD1 ooit in zat> FS2004CD3 oid moet mounten. Schiet niet echt op dus.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX/AI
G33rt schreef op 20 december 2003 @ 11:10:
[...]

Dan moet ie eerst weer images gaan maken van zn cd's :)

dat kan je bijvoorbeeld doen met WinISO
Ja, of Nero ofzo... mogelijkheden genoeg :)
Je kan proberen of het werkt met een rw en als dat toch niet lukt, zou ik die iso's maken... misschien zou ik dat sowieso doen, dan kan je ze als je dat om wat voor reden ook wilt toch nog een keer op 4 cd's branden omdat je ze nog in iso vorm hebt. :)
SuperKevin schreef op 20 december 2003 @ 11:11:
[...]

Ik heb het spel ook, maar dan zegt ie dat je in bv. <insert drive waar CD1 ooit in zat> FS2004CD3 oid moet mounten. Schiet niet echt op dus.
Is dat zo? Zo'n nieuw spel die niet alle drives afgaat? Kan me dat haast niet voorstellen, maar ik heb 't spel niet dus zou kunnen.
Maar de meeste spellen die ik op meerdere CD's heb, pakken CD2 in een andere drive ook wel (Diablo 2 bijvoorbeeld, alleen bij installatie relevant, maar doet dat wel dus)

[ Voor 41% gewijzigd door Cyphax op 20-12-2003 11:13 ]

• G33rt
SuperKevin schreef op 20 december 2003 @ 11:11:
[...]

klopt, alleen dan heb je wel de data gecentraliseerd. het wisselprobleem blijft echter :)

Waarom koopt de TS dan niet gewoon een +RW of -RW? Dan doe je precies wat je wilt, en die RW gebruik je echt nog wel een keertje ergens voor :)

Cyphax: Nero kan geen data wegschrijven naar .iso, en kan het maar per track (althans, ik keek het net even na, en ik kon geen 'write cd to image' optie vinden)
Is dat zo? Zo'n nieuw spel die niet alle drives afgaat? Kan me dat haast niet voorstellen, maar ik heb 't spel niet dus zou kunnen.
Maar de meeste spellen die ik op meerdere CD's heb, pakken CD2 in een andere drive ook wel (Diablo 2 bijvoorbeeld, alleen bij installatie relevant, maar doet dat wel dus)
er wordt bedoeld dat als je 4 images op een dvd zet, dan je dan die images kan gaan mounten, waardoor je het probleem verschuift

[ Voor 42% gewijzigd door G33rt op 20-12-2003 11:14 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX/AI
G33rt schreef op 20 december 2003 @ 11:12:

Cyphax: Nero kan geen data wegschrijven naar .iso, en kan het maar per track (althans, ik keek het net even na, en ik kon geen 'write cd to image' optie vinden)
Nero schrijft het weg in een .nrg bestand :)
Als je wilt weten hoe: kies als recorder 'image recorder' ipv je brander en maak een 1 op 1 kopie van een cd, je kan 'm dan wegschrijven als soort iso bestand :)
En Daemon tools (iig de versie die ik heb, is niet zo oud) kan die mounten :)
G33rt schreef op 20 december 2003 @ 11:12:

er wordt bedoeld dat als je 4 images op een dvd zet, dan je dan die images kan gaan mounten, waardoor je het probleem verschuift
Maar niet als je Daemon tools 4 virtuele drives laat maken, en dan cd 1 t/m 4 mount. Ik ga er even vanuit dat als je alle 4 de cd's in een cd-speler hebt (het spel denkt dat) dat ie slim genoeg is om die gewoon te gebruiken.
Oftewel: dan hoef je ook geen cd's meer te wisselen ;)
En je data staat allemaal op 1 dvd, EN het zijn nog iso's van de originele cd's ook :)
Ik zou dat testen, als dat werkt, lijkt mij dat de mooiste optie :)

[ Voor 40% gewijzigd door Cyphax op 20-12-2003 12:06 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Die cds hebben normaal gesproken toch namen of niet? (FS2004CD1 / FS2004CD2 enz...)
Als je nou op de dvd 4 mappen maakt waarvan de namen identiek zijn aan die van de cds. Daarin kopieer je dan alle files van de betreffende cd.

Meestal zijn die setup programma's idd zo geprogd dat je of een station moet aangeven of je in hetzelfde station als de vorige cd de volgende moet plaatsen. Wanneer je dan die cd plaatst checkt de installatie de naam van de cd om te controleren of het de goeie cd is.

Wat je dus doet is in principe een virtuele "naam-van-een-cd" aanmaken op een dvd.

Als die nou steeds als ie met de cd klaar is cd volgende cd op dezelfde plaatst vindt (ipv dvd\FS2004CD1, dvd\FS2004CD2) dan zou hij vanzelf door moeten gaan.

Speel hier maar eens mee en succes. :)

Ps. Dit werkt natuurlijk alleen als je de beveiliging hebt omzeild maar dat zei je al dus no problemo.

[ Voor 15% gewijzigd door max op 20-12-2003 12:14 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Luxx
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Als een spel echt de functionaliteit had om je HD te laten crashen (dus met opzet zo gemaakt) dan had het heus wel hier op tweakers gestaan. Ook waren er wel mensen geweest die ze hadden aangeklaagd, want volgens mij is dat zwaar verboden. Kortom, ik zou gewoon voor de wissel-actie proberen. Aan de andere kant ben ik wel benieuwd of het kan, dus als je gaat proberen, laat iig even horen of het is gelukt!

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb het ook gedaan met FS 2004. Ik weet alleen niet meer hoe :( Ik zal zometeen even voor je kijken :)

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:10
Ik heb de inhoud van alle 4 CD's in 1 map gekopieerd. Dus geen aparte mappen voor CD1/2/3/4 maar alles in één. De setup draaide daarna prima, zonder te vragen om de CD's. Als jij dus ook de inhoud van alle 4 CD's in 1 map zet en dit op DVD brandt, dan zou de install vanaf DVD goed moeten gaan zonder om CD's te vragen. Kies wel voor de full install en gebruik een No-CD versie van fs9.exe om vervolgens te vliegen. Werkt prima bij mij. En ja, ik heb FS2004 gekocht want ik ben een echte FS fan! Ik heb nog geen DVD-brander en kan dus niet testen. Maar als het vanaf harddisk werkt zal het ook vanaf DVD werken, lijkt mij...

[ Voor 6% gewijzigd door Hakkie op 20-12-2003 12:35 ]

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb even gekeken. Ik heb gewoon alle files in de root van een cd gekopieerd. Wel even zorgen dat je CD1 als laatste daarna toe kopieert, dan heb je de goeie autorun te pakken :) . Werkt gewoon prima zo!

• Zakkenwasser
  • Niet online
koelkast schreef op 20 december 2003 @ 12:35:
Ik heb even gekeken. Ik heb gewoon alle files in de root van een cd gekopieerd. Wel even zorgen dat je CD1 als laatste daarna toe kopieert, dan heb je de goeie autorun te pakken :) . Werkt gewoon prima zo!
Ik heb CD1 als eerst in de map gezet :)
Kwestie van niks overschrijven, als erom word gevraagd.... :P

Pagina: 1