Bootable HD Kopieren

Pagina: 1
Acties:

• typhon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-04-2024

typhon

Nooit in één keer...

Topicstarter
Ik heb dus een 2e hd in het systeem met data erop. Deze heb ik gesplitst in 2 partities en daar met Partition magic de 1e hd naar gekopieerd.

Als vervolgens de 1e schijf uit het systeem haal kan de pc de bootsector wel vinden maar geeft hij een partitie - error op de 2e schijf. Met de 1e schijf er nog in (met win xp erop en al) kun je wel booten vanaf de 2e schijf. Ik heb de bootpartitie vooraan gezet op de 2e schijf.

Na hier en daar even te kijken blijkt dat er nog 7 mb 'unalocated space" voor de partitie zit waarvan ik probeer te booten. En partition magic geeft ook de melding dat de partitie over de bootbare 1024 cillinder grens heen zit. Maar ik kan de partitie niet verplaatsen of vergroten naar die plek toe. :?

Ik weet niet of het hier ook aan ligt maar verder is het een primary ntfs partitie van 8 gig.

hebben jullie een oplossing? _/-\o_

Verwijderd

Waarom kijk je zelf niet eerst naar een oplossing? Het lukt je niet op manier numero uno, en dan maar direct vragen?

powerquest heeft ook pakketten als Diskcopy, waar het ongetwijfeld wel mee kan. Misschien moet je daar eens naar kijken.

Verwijderd

Vaak kun je ook een tooltje bij je HDD fabrikant ophalen (zoals ik bijvoorbeeld gedaan heb bij WD).

Hiermee kan je dan gratis je disk klonen.

• typhon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-04-2024

typhon

Nooit in één keer...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 10:49:
Waarom kijk je zelf niet eerst naar een oplossing? Het lukt je niet op manier numero uno, en dan maar direct vragen?

powerquest heeft ook pakketten als Diskcopy, waar het ongetwijfeld wel mee kan. Misschien moet je daar eens naar kijken.
Eum ik weet er niet meer manieren. Het is een fout in de partitie, het zal wel niet liggen aan het kopieren zelf.... Ik wist niet van disk copy, daar zal ik iig ff naar kijken

**edit**

Ik zie inderdaad dat DriveCopy bedoeld is voor het upgraden van hd's. Ik zal het daar wel mee proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door typhon op 20-12-2003 13:21 ]