Toon posts:

ATI 9800 scherm draaien ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kan je met met een ATI 9800 XT het scherm 90° draaien zoals nvidia dat kan met nvRotate ?

Ik heb al in de online manuals van ati gezien, en daar staat geen informatie over zulke functie :(

Ik heb effe op deze tweakers forums gezocht, maar 65 pagina's vol met topics van 100 tot 900 threads lijken me een naald in een hooiberg.

Groetjes,
Wim

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 11:33 ]

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 21:51
Philips levert bij een aantal van z'n LCD schermen die ge'pivoteerd' (lees gedraaid) kunnen worden een programma'tje mee dat PivotPro heet. Een trail daarvan is te vinden op www.portrait.com. Dat programma'tje werk onafhankelijk van je videokaart.

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

ik heb een radeon 9800
en de catalyst 3.9 drivers.
en bij mij is dit mogelijk

[ Voor 25% gewijzigd door Koekje op 20-12-2003 10:39 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Verwijderd

ff vraagje; waarom wil je dat? 90 graden draaien 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 10:38:
ff vraagje; waarom wil je dat? 90 graden draaien 8)7
Awel he, tis een lang verhaal, maar ik zal het effe kort uitleggen.

Ik heb hier FlightSim2002 draaien op 2 pc's, en ik heb 2 projectoren te pakken kunnen krijgen. Als ik nu op een halve cilinder wil projecteren door middel van deze 2 projectoren (180° field of view), en ik wil een deftige hoogte van het beeld, dan is mijn aspectratio niet 4/3, maar 3/4.. 768*1024 dus.

Mijn 'oude' Geforce4 kan dit aan. Maar de framerate is niet deftig.

nvRotate laat toe om de display 90° te draaien, zodat je een effectieve resolutie van 768*1024 hebt, flightsim past zich hierbij aan door de visual te veranderen, en (raar maar waar) een grotere horizontale field of view te genereren.

De ATI 9800XT scoort veel beter dan de Geforce 5950 FX, maar ja, ik heb wel deze rotatiefunctie nodig!

Groetjes,
Wim

ps, danku voor de reactie Bonzaibuddy

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 10:49 ]

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:25

houthakker

Poehé

Dat kan wel, maar die functie is standaard verborgen nu in de Radeon Tools. Je moet even de Omega drivers installeren, of de Tools van Rage3D. Daarmee kun je ergens bij de geavanceerde instellingen een aantal tabladen die verborgen zijn tevoorschijn toveren. Waarschijnlijk kan dit ook via het windows register, maar ik weet niet precies waar die keys zitten. Waarschijnlijk ergens bij HKEY_LOCAL_COMPUTER -> Software -> ATI enz

[ Voor 11% gewijzigd door houthakker op 20-12-2003 10:55 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de topicschop, maar ik heb juist vernomen dat dit kantelen enkel op de MAC zou werken, omdat ati daar een programma "Versavision" bijgeeft. :?

Support van Ati stuurt me enkele links naar FAQ's waar niets op te vinden is.

Ik ga voor de Geforce 5900 gaan denk ik. Spijtig, want ik had graag wat ervaring met een ati opgedaan.

Groetjes,
Wim

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 22:43
Tsja, wat jij wilt, hoor, maar je kunt ook met ati-kaarten al jaren het beeld 90 of 180 graden draaien. Staat ook al minstens twee keer in dit topic vermeld.
Pagina: 1