Toon posts:

[HDD] ratelende seagate's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc binnen, gemonteerd bij Alternate.

Mijn harde schijven zijn erg goed hoorbaar tijdens schrijven en lezen, ik dacht dat seagate's zo stil waren?

Mijn vorige HDD, een 40 gb maxtor, heb ik nooit gehoord, helemaal niks, Maar deze SATA 80 gb Seagate,s zijn erg luidruchtig.

Nu heb ik geloof ik een keer gelezen dat je een HDD in silentmode kan zetten oid :?

Is dit normaal voor deze schijven, kan ik er iets aan doen?

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Hmz, ik heb hier 2 x 40 gb Seagate´s, die zijn verre van stil :/ Bij het laden hoor je ze helemaal erg en idle blaast ie ook een stuk harder dan m´n WD´s. Mischien heb je een verrotte, maar als hij het gewoon doet zal het wel gewoon een goede zijn.

Anders kun je zoeken naar reviews over die schijf waar iets gezegt wordt over de geluidsproductie, weet je of het normaal is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ze doen het prima, dat is de pest en idd ze staan aardig te blazen :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 10:00:
Ik heb net een nieuwe pc binnen, gemonteerd bij Alternate.

Mijn harde schijven zijn erg goed hoorbaar tijdens schrijven en lezen, ik dacht dat seagate's zo stil waren?

Mijn vorige HDD, een 40 gb maxtor, heb ik nooit gehoord, helemaal niks, Maar deze SATA 80 gb Seagate,s zijn erg luidruchtig.

Nu heb ik geloof ik een keer gelezen dat je een HDD in silentmode kan zetten oid :?

Is dit normaal voor deze schijven, kan ik er iets aan doen?
Die 40gig maxtors zijn idd nouwelijks hoorbaar maar bijna alle s-ata schijven hebben weer een beetje dat geratel wat oude 2gig schijven etc ook hadden (maar dan veel minder natuurlijk).

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:52
Mijn Maxtors (80gb 8mb 7200rpm ata) hoor je toch wel aardig hoor.

Blijkbaar is dat bij iedereen toch verschillend :)

Verwijderd

Topicstarter
Precies, dat oude 2gb geratel, t heeft zo z,n charme :P, maar toch heb ik het liever niet ;)

Verwijderd

http://www.heise.de/ct/02/08/links/194.shtml Je kan kijken of de drives hiermee op silent mode kunnen. Zo heb ik mijn maxtor ook stil gekregen :)

(Winaam)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 13:07 ]

• Billcruz007
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-03-2025
ik had ook het probleem van Rtukkers met mijn maxtor sata harde schijf die erg luid ratelde. (wel wat meer uitleg geven he, Rtukkers :P)
ik had toen bij een andere topic het programma ftool van IBM (feature tool) aangeraden gekregen. het is eigelijk bedoeld voor IDM HDD's maar hij werke prima op mijn maxtor dus mischien is het wel iets voor jou. je kan namelijk ermee de Arcoustic management aanpassen. bij mij stond hij op 254 wat erg luid was en daarna had ik het met deze tool op 250 gezet en nu hoor ik mijn harde schijf niet meer :)
link: http://www.hgst.com/downloads/Ftool_v190.exe
help voor als je de prog niet snapt: http://www.hgst.com/hdd/support/ftool.pdf
je moet als het je prog hebt geïnstaleerd gewoon vanaf de diskette opstarten
voor de rest legt het zichzelf wel goed uit vind ik.

en als dit programma niet werkt kan je nog altijd dit progsel proberen, maar ik zou eerst de bovengenoemde proberen ;)

ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/winaam18.zip

hij is duits, en je kan niet zelf de waarde van de A M bepalen, maar je kan het wel gelijk draaien in windows waardoor je dan gewoon kunt kijken of het daadwerkelijk aan de A M ligt.

succes O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Billcruz007 op 20-12-2003 14:56 ]

• typhon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-04-2024

typhon

Nooit in één keer...

Check ook ff of alle schroeven die de schijven goed aangedraaid zijn en of deze aan beide zeiden aanwezig zijn. Als de harddisk een beetje los zit wordt het geluid erg behoorlijk versterkt.

Aangezien de kast een versterker is voor de trillingen van HD's kan je rubbertjes, als je er nog een paar hebt liggen, plaatsen tussen de schroefjes (scheelt ook een beetje). En als je het suisgeluid echt vervelend vind en ruimte hebt in je kast kun je een hd ophangen aan tie-wraps (het makkelijkste is om een 3,5 -> 5,25 inch bevestegingsbeugel te gebruiken en daar de tie wraps aan te bevestigen). Je zult merken dat het zoemgeluid bijna weg is.

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:25
mun vader heeft hier 2x 120gb seagates dingen zijn uber stil! fan van de proc hoor je er nog overheen en die loopt op 2800rpm.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19
De huidige 7200.7 serie maakt inderdaad iets meer geluid als de oudere Barracuda 4 en 5 destijds. (de serie 4 schijven waren ECHT compleet stil)
Pagina: 1