Ik ben sinds een tijd op zoek om de vcore van mij 745-Ultra op 1.65v te krijgen. Dat zou volgens mij moeten kunnen, want hij support Tbred-B en die hebben graag een vcore van 1.65. Ik heb er een 1800+ Tbred-A in zitten op 2110 mhz @ 1.6v alleen is dat niet helemaal stabiel
Ik heb al gezocht op google, in de search, site van MSI, het boekje van mn moederbord. De nieuwste bios erop... maar ik kom er niet uit
Verwijderd
Wat is precies het probleem?
- heb je de instelling in de bios niet en zoek je een voltmod/biosfix?
- heb je de instelling wel, maar komt de spanning in praktijk niet hoger?
Wat betreft je stabiliteitsproblemen:
- wat zijn je gemeten (met multimeter) spanningen?
- hoeveel stroom (ampere) levert je voeding op de 3.3/5/12V spanningslijnen en welk merk/model is het?
- wat zijn je gemeten (met multimeter) spanningen?
- hoeveel stroom (ampere) levert je voeding op de 3.3/5/12V spanningslijnen en welk merk/model is het?
Ik heb de instelling wel in de bios alleen kan ik daar maar tot 1.6v kiezen terwijl hij cpu's support die 1.65v nodig hebben. Ik wil niet gaan solderen op mijn moederbord ivm garantie want een voltmod had ik al gevonden.Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 07:02:
Wat is precies het probleem?
- wat zijn je gemeten (met multimeter) je spanningen?
wat betreft de spanningen die zijn gewoon wat ze moeten zijn, als ik op 12.5 * 169 draai en ik speel een zwaar(der) spel dan springt de monitor op standby en freezed hij. De voeding is trouwens een Codegen 350 watt dus dat lijkt mij zeker wel voldoende.
Verwijderd
Watt zegt niets, stroom per spanningslijn wel.
Heb je de divider voor het AGP slot wel correct ingesteld?
Als je monitor in standby springt, staat daarover dan nog iets in je logs van Windows/het spel?
Heb je de spanningen al eens realtime gemeten tijdens een crash?
Heb je de divider voor het AGP slot wel correct ingesteld?
Als je monitor in standby springt, staat daarover dan nog iets in je logs van Windows/het spel?
Heb je de spanningen al eens realtime gemeten tijdens een crash?
Als ik de fsb op 166 instel dat clockt hij het agp terug op 66 dus dan draait het op de normale snelheid en dan heeft hij het net zo goed als op 167 - 169... Als ik de pc reboot geeft windows xp aan van een ernstige fout te zijn hersteld, als oorzaak geeft hij dan Radeon 9000. Hoe de spanning is bij een crash heb ik nog nooit gemeten. Het rare is soms draait hij goed op 169 en soms niet, met het zelfde spel wel te verstaan
Verwijderd
Het zou kunnen dat door die hogere FSB je AGP slot gewoon te hoog komt.
Wat je zou kunnen doen:
- andere divider (zie bios)
- lagere AGP rate instellen (AGP 8x > 4x of AGP 4x > 2x)
- een beetje neuzelen met Sidebanding en andere AGP related features
- AGP spanning ophogen (zie bios)
Wat je zou kunnen doen:
Ik heb destijds een vcore mod geknutseld voor die MSI Ultra die ik overgens ook nog steed bezit
Hier heb je me site met de Vcore mod... Succes !
http://members.home.nl/ethanol/msi_745_ultra_faq_page.htm
[ Voor 2% gewijzigd door Speedy-J op 20-12-2003 11:52 . Reden: Geen gesoldeer gelezen.. ]
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Die Voltmod had ik dus gevonden in de searchSpeedy-J schreef op 20 december 2003 @ 11:50:
Ik heb destijds een vcore mod geknutseld voor die MSI Ultra die ik overgens ook nog steed bezit
edit:
Dat gaat dus niet, alleen vcore en vdimm
over het te hoog komen van het agp slot, dat lijkt me stug want agp draait nu hoger als dat hij op 169 staat!Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 11:02:
Het zou kunnen dat door die hogere FSB je AGP slot gewoon te hoog komt.
Wat je zou kunnen doen:
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 12:01 ]
Pagina: 1