[xp en 2k] users beheren

Pagina: 1
Acties:

• intrix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2023
Mensen,
het volgende geval:

Ik heb hier in huis 2 pc's.
Een staat beneden in huis en bevat Windows Xp proffessional,
de ander staat op mijn kamer en bevat windows 2000 proffessional (ben trouwens
de cd kwijt en wil hem opnieuw installeren dus dat wordt nog leuk maar goed dat terzijde). Ook heb ik nog een 200 mmx bak staan waar ik debian op ga zetten.

Nu wil ik dus beneden op het 'algemeen acount' die ik tijdelijk als 'account met beperkte rechten' heb gemaakt wat dingetjes uit schakelen. Ze mogen niet in config scherm enzo en wel meer van dat soort grappen. Nu heb ik even in gpedit.msc zitten kijken maar als ik het daar aanvink mag ik daar zelf ook niet meer in met mijn account. Heel vervelend. Nou is mijn vraag dus hoe kan ik dat nou het beste aan gaan pakken.

Heeft iemand hier goede info over ofzo? Ik ben zelf wel bekend met 2000 (heb op school les gehad in 2000 server) maar hoe ik dit nu thuis het beste kan gaan organizeren 'I have no clue'.

welcome my son, welcome to the machine

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Wil je dit nou voor 1 PC doen of voor beide? Voor 1 PC moet je nl alles lokaal doen, als je het op beide wil moet je bv zelf een domain draaien (of alles 2 keer instellen ;))

Wees consequent, maar niet altijd

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Local policies reflecteren op alle aanwezige gebruikers. Wil je toch speciale policies aanmaken dan moet je middels onderstaande url bepaalde gebruikers uitsluiten van de policy directory.

Local Policies on 2000 & XP clients

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat mutsje eigenlijk aangeeft is dat om lokale policies niet uitgevoerd te mogen krijgen, je deze dingen moet weten:

• GroupPolicies voor lokale PC's staan in %systemroot%\system32\grouppolicy
• Om GroupPolicies te kunnen gebruiken, moet de gebruiker lees toegang hebben tot deze folder
• Wil je dus dat een bepaalde (reeks) gebruikers geen toegang hier toe hebben, moet je eventjes een "No Access" policy zetten op bovenstaande folder, voor de user waar de gebruikers niet in mogen :)

• intrix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2023
mzz ik geloof dus dat ik gewoon maar een domain op ga zetten,
zodra m'n debian bak draait :)

[niet boeiend]
Eens kijken of dat gaat lukken met
debian + win xp + win 2k ik wens mijzelf bij deze maar vast succes
denk dat ik nog wel wat draadjes door zal moeten lezen voordat dat
gaat lukken maar goed.
[/niet boeiend]

welcome my son, welcome to the machine