Toon posts:

[VB6/ADO/MS SQL Server] New database op basis van bestaande

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan via VB6 en een ADOConnection een nieuwe database op de MS SQL server (v7 en v2000) aanmaken.

Echter ik wil dat deze nieuwe database een kopie is van een al bestaande database op de MS SQL server. In weze dus eigenlijk wat de DTS import wizard doet (*alle* objecten) moeten dus meegenomen worden. Ik kan hier helemaal geen informatie over vinden hoe ik dit programmatisch zou moeten doen met ADO en VB6. Ik vond wel stukken tekst dat zoiets alleen met Jet mogelijk zou zijn, maar echt concreets heb ik niet kunnen vinden.

Weet iemand of dit eigenlijk wel mogelijk is met VB6 en ADO?
Ik wil dit zelf doen, omdat er daarna nog manipulatie van de data moet plaatsvinden.

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 15:20
Is het niet mogelijk de databasebestanden op de server te kopiëren?

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:14
bigtree schreef op 20 december 2003 @ 11:04:
Is het niet mogelijk de databasebestanden op de server te kopiëren?
Dan moet je wel weten welke bestanden er allemaal zijn.
Kopieren alleen is trouwens niet voldoende, je zult de databases ook moeten 'attachen' (sp_attach stored procedure gebruiken).

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Ik denk dat je gebruik moet maken van de 'Microsoft SQLDMO Object library'. Dit is de library die de enterprise manager van sqlserver zelf ook gebruikt. Hierin zitten een aantal objecten waarmee je bijna alle acties die de enterprise manager kan uitvoeren ook programmatisch kan uitvoeren . Ik heb zelf ooit met behulp van SQLDMO een componentje geschreven die van een willekeurige server een willekeurige database naar een willekeurige andere server kopieert (met behulp van backup- en restore-functies). Op de sqlserver installatie-cd staan als het goed is een aantal programmeer-voorbeelden voor VB in combinatie met SQLDMO.