Toon posts:

kast dichtgeschroefd pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een pc opnieuw geinstalleerd, omdat deze niet meer opstartte.
Ten eerste kast losgehaald om te kijken wat voor hardware erin zit:
- epox 8k7a mobo
- amd athlon 1400
- 512 mb geheugen
- asus gf 3
- 2 hd's maxtor 40 gb
- dvd speler
- cd brander
- creative soundblaster liver

Pc met de kast open opnieuw geinstalleerd (winxp nl), geupdate, hardware geinstalleerd, software geinstalleerd, diverse reboots, alles ziet er goed uit.

Schroef de kast erop, en krijg de vraag of ik winxp in de veilige modus wil opstarten ??? Kies voor normaal opstarten, pc start vervolgens opnieuw op, krijg dezelfde vraag weer, dan maar veilige modus, pc start weer opnieuw op!!???
Kast er weer afgehaald, probleem blijft nu. Bios gereset, helpt niet. Stopcontact is geaard :?

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-08 00:17
Format , en herinstall wondows

The one you cant see...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Heeft je mobo ergens kortsluiting gemaakt met de kast? Ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken of je alles weer uit de kast hebt gehaald (de uitdrukking "Schroef de kast erop" vergt iets teveel van mijn toch niet geringe verbeeldingskracht :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Raakt je mobo op moment van booten de kast? Zoniet, kijk of er andere dingen zijn (fan connectors bij wijze van) die iets van metaal aanraken.

Is je voeding nog wel koosjer ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:56
Ghost-X schreef op 20 december 2003 @ 08:46:
Format , en herinstall wondows
Is dat tegenwoordig een standaardantwoord? typisch een oplossing van een windows admin die de makkelijkste weg met het meeste werk kiest.

Lijkt me eerder dat er in hardware iets fout zit, en daar kan een windows install weinig aan doen.

Verwijderd

Heb je alles aan een geaard stopcontact hangen?

Bij mij hielp dat enorm wat betreft stabiliteit en uitvallen enzo.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 11:57:
Heb je alles aan een geaard stopcontact hangen?

Bij mij hielp dat enorm wat betreft stabiliteit en uitvallen enzo.
Gewoon in de start post :P

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
Is misschien je kast een beetje getordeerd ?
Als je dan die deksel erop zet komt hij weer in de goede positie maar komt er misschien ergens anders een te grote kracht op te staan waardoor misschien een kaart er lichtjes uitgewipt wordt.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

marquis schreef op 20 december 2003 @ 12:00:
Is misschien je kast een beetje getordeerd ?
Als je dan die deksel erop zet komt hij weer in de goede positie maar komt er misschien ergens anders een te grote kracht op te staan waardoor misschien een kaart er lichtjes uitgewipt wordt.
Oftewel, gewoon alles effe aandrukken, omdat het er misschien uitgeschoten kan zijn ;). (Misschien bleef de kast haken achter een kabel ofzo, niets is onmogelijk in computerland ;))
Pagina: 1