vidkaart gaar? of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:50
Om te beginnen ik zou mijn god niet weten waar dit thuis hoort, ik weet namelijk niet aan welke hradware het ligt :|

Ik zit met het volgende probleem, eigenlijk niet ik maar mn oma het is namelijk haar pc.

Op dit moment heb ik haar pc hier naast me staan omdat het een en al gekloot is met dat ding...

De specs van de pc:
P3 800MHz EB variant
Freetech P6F117 mobo
2x 128MB@pc100 (traagste timings)
Yamaha geluidskaart
1x 30GB hdd en 1x 8,6GB hdd
Matrox Marvel G400TV (hoogst waarschijnlijk de boosdoener)
Qtec 550Watter, zit normaal een 235Watter in maar ik twijfelde eerst aan de voeding
Deze pc is al redelijk aan de oude kant zoals jullie zien maar toen hij gekocht was, was het een van de snelste zeg maar...

Wat doet t niet dan?
Wat eigenlijk wel :/
Op Win ME (niet mijn idee om dat te gaan draaien op een pc die gebruikt wordt voor videobewerking) zodra je uberhaupt maar een driver installeert krijg je tijdens het opstarten de ene keer een zwart scherm een een mooi groen randje aan de bovenkant en verder niks. En een andere keer start hij gewoon op. Dit is allemaal heel willekeurig, de ene keer kan je 40x rebooten zonder problemen maar de andere keer moet je 30x opnieuw proberen. Over het algemeen is het zo dat hij het na 1 keer veilige modus hij 1 keer normaal opstart.
Lukt het om een normale boot te krijgen is er een probleem tijdens het afsluiten, namelijk een BSOD zonder info, of je moet een lege filename boeiend vinden...

Uit pure ellende maar geprobeerd Win XP te installeren, dat lukte allemaal prima, nergens last van.... de eerste boot ging prima, toen een reboot gedaan en ja hoor, weer gaar beeld :/ dit maal een zwart scherm met hier en daar een gekleurde pixel

Wat ik allemaal al gedaan heb:
RAM timings op zn hoogst gezet (het traagst dus)
onder ME 3 driver versie geprobeert, daar ligt het dus niet aan
onder XP nog niks want die wil de laatste 10 keer niet normaal opstarten en daar heb ik dus nog niks op geprobeert. voor XP zijn ook geen nieuwere drivers beschikbaar volgens Matrox, de nieuwste zitten dus standaard in XP

Wat ik niet kan testen :(
Het geheugen, heb namelijk maar 1 pc met sdram staan verder en dat heb ik zelf nodig om te proberen een oplossing te vinden voor dit zwaar irritante probleem. Ik kan dus alleen ff memtest draaien morgen.

Wat ik nog ga doen...
Morgen een andere vga kaart zoeken en jullie ideeen uitproberen :P
via 4in1 installeren...

zouden jullie na dit stukje gelezen te hebben ook de conclusie trekken dat de vidkaart gewoon gaar is? of hebben jullie nog geniale ideeen?

ps. typfouten voor behouden ik zit op een hele gare configuratie de tikken klik voor fotootje ik tik dus op de monitor op de grond en de lettertjes zijn dus vrij klein
de witte pc naast de blauwe (die er overigens voor de show naast staat (nu niet meer dus)) is de boosdoener

en nu ga ik naar mn bedje toe in de hoop morgen met een geniale inval wakker te worden :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*