Toon posts:

Geen Netwerk met multi-pc modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's (WINxp) die ieder afzonderlijk verbonden zijn met een Multi PC modem d.m.v. straight netwerkkabels.

Het internet werkt prima, maar de 2 pc's kunnen geen contact met elkaar krijgen. Het pingen lukt, maar ik kan geen netwerk maken.

Ik heb mijn instellingen al 10 keer nagekenen, en alles staat zoals het hoort.
Ik heb ook geen firewall geinstalleerd, dus ik heb het idee dat het een hardware probleem is.

Zou het kunnen dat ik geen netwerk kan maken omdat de netwerkkabels straight zijn, of is het misschien helemaal niet mogenlijk om een netwerk te maken met een multi-pc modem.
Weet iemand hoe dit precies zit ?

tnx Pepijn

De modem is een zyxel prestige 650H over POTS ( standaard van tiscali adsl )

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-08 12:36

Brons

Fail!

Aangezien je wel kan internetten, en pingen, neem ik aan dat het toch een software instelling is, mischien toch nog ff de instellingen controleren?
En wat versta jij onder een netwerk? Windows share gedoe?

Wat meer info is wel welkom.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Allereerst welkom op GoT :)

Die Zyxel is "gewoon" en router toch? Je zegt dat pingen lukt?

In dat geval moet je even uitleggen waar het fout gaat. Heb je al shares aangemaakt en evt gebruikers rechten daarop gegeven etc? Kan je in IE naar bv \\NAAMANDEREPC\C$ ?

Edit: zoals je vast wel weet zijn er hier een heleboel Faq's / Howto's beschikbaar. Heb je bijvoorbeeld hier al eens gekeken: [rml][ Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies[/rml]

[ Voor 37% gewijzigd door Mike Jarod op 20-12-2003 00:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn idd veel topic die gerelateerd zijn hieraan, maar daar kan net niet vinden wat ik nodig heb.

Ik heb bestanden gedeeld op beide pc's maar ik kan ook niet verbinding maken
met \\naamcomputer\

Ik heb het netwerk handmatig ingesteld, dwz niet met een windows wizard ofzo.

Het vreemde is dat als je naar "mijn netwerklokaties" gaat, je op de ene pc wel je eigen gedeelde bestanden ziet staan, maar op de andere pc zie je helemaal niets staan als je je netwerk gaat doorzoeken.

Ik begrijp uit de voorgaande reacties dat het iig niets te maken heeft met de netwerkabels ( straight ) dus dan moet het wel software zijn.

Je zou denken dat het iets met een firewall te maken heeft, maar die heb is (zover ik weet) niet.

btw : Ben niet helemaal nieuw op GoT, maar m'n ouwe login is niet helemaal in orde.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net wel nog even naar [Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies
gekeken. Maar hier gaat het vooral over permisies enzo. Met LAN-parties enzo heb ik altijd meten verbinding met andere computers dus het lijkt me niet dat ik nu heleboel opties moet gaan aanpassen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Kun je:
- pingen tussen de pc's -> Ja
- kun je browsen naar \\<ip adres van andere pc> ? Krijg je dan iets te zien of foutmelding ?
- zelfde vraag voor \\<naam van andere pc>
Als je bij het browsen naar een pc een leeg window krijgt, betekent dat dat er geen gedeelde mappen zijn (behalve de gedeelde mappen met een $ op het einde, want die zie je niet met browsing)

Als je een foutmelding krijgt, kan dat security zijn; is dat niet zo, dan is er toch een redelijke kans dat er een firewall draait.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Overigens kun je de Prestige 650H-31 flashen met de laatste firmware waardoor hij er een heleboel coole functies bijkrijgt..
Zo wordt hij bv. een firewall, er zit content filtering in, hij kan met VPN overweg, en zit een bandwidth manager in (bandbreedte beperken etc.)
Nog veel meer, absoluut de moeite waard..

Firmware is te vinden op de site van Zyxel. Wel flashen met de console kabel die erbij zit, anders werkt het niet.

Verwijderd

Oeps, foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 09:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 01:56:
Je zou denken dat het iets met een firewall te maken heeft, maar die heb is (zover ik weet) niet.
voor de zekerheid dan maar: je weet dat windows xp zelf ook een firewall heeft? je merkt er doorgaans niets van als die aan staat, maar check het even: meest rechtse tabblad bij de properties van je netwerkverbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Firewall van windows staat uiteraard uit,
\\"naamanderepc"\ werkt niet"( pc kan niet gevonden worden )
\\"ipadresanderepc"\ nog niet geprobeerd ( kan ik nu ff niet checken )
Maar het lijkt me dat deze ook niet werkt.
We hebben wel beide Norton Anti Virus 2002, maar daar kon ik nergens iets van een firewall in ontdekken.

Maar weet niemand hoe het kan dat ik mezelf ook niet kan zien staan bij "mijn netwerkverbindingen" ?
Normaal gesproken zouden je eigen gedeelde mappen daar moeten komen te staan.
Pagina: 1