Toon posts:

[ADSL met BabyXL] krijg geen verbinding met eigen modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haai,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb sinds vandaag een adsl aansluiting via speedlinq (babyxl netwerk).

aangezien ik nog een oude alcatel speedtouch home modem had...heb ik geen nieuwe modem gekocht.
via de search op tweakers kwam ik namelijk op de volgende link:

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6581

hier wordt in de 2naarlaatste post precies beschreven hoe de modem in te stellen om verbinding te maken.

Dit heb ik vervolgens helemaal opgevolgd...en na dit allemaal ingesteld te hebben, kreeg ik inderdaad! een line sync.

Alleen krijg ik vervolgens nog geen verbinding met internet. Wat volgens mij op zich wel logisch is, aangezien ik nergens mijn username en wachtwoord heb in hoeven vullen.

Bij mijn vorige ADSL (hccnet) abbo, maakte ik verbinding via een VPN...hierin stonden ook mijn inloggegevens.

Heeft iemand enig idee, hoe ik zo'n soort verbinding kan maken om via babyxl in te loggen (of zit ik helemaal verkeerd te denken en is er wat anders mis?)

voor de volledigheid nog wat gegevens:

modem: Alcatel Speedtouch home, firmware gsv7aa3.261
pc: WinXP Pro, Athlon 2400+ 512 80GB Ti4200
abbo: Speedlinq BabyXL ADSL

Tnx in advance!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57
Ik denk dat je in je speedtouch wat instellingen moet veranderen. Ik denk dat oa je VPI/VCI instellingen niet goed staan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in de openingspost verteld dat ik alle instellingen al heb veranderd zoals weergegeven in het forum (van die url).

nu heb ik hier de installatiebestanden van babyxl (die je krijgt wanneer je WEL een modem hebt besteld) en zie ik dat de username en password die je invult...voor de beveiliging van het modem is, en niet voor de verbinding..
dus volgens mij kan ik hieruit concluderen dat je geen username/password hoeft in te vullen.....

in dat geval heb ik een groter probleem, want ik heb geen idee wat er dan fout kan zijn.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

[knip... foutje, je bent een Speedlinq gebruiker en niet een Demon-gebruiker]

[ Voor 113% gewijzigd door Wildfire op 20-12-2003 00:48 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
is dat ook nog verschil dan tussen speedlinq en demon?

Verwijderd

Topicstarter
het is ondertussen opgelost..
maar voor het geval er nog eens iemand tegenaan loopt...hier de oplossing.

de instellingen die ik heb veranderd (ad hand van die url), zijn allemaal goed.

het enige probleem bleek te zijn dat, misschien bekend, bij een speedlinq abbo...de adsl eerst geactiveerd moet worden via connect.babyxl.nu

dit lukt niet met je speedtouch home....gebruik hier even een bijgeleverd usb modem of een nieuwer type van iemand anders voor.
na deze activatie werkte mijn modem meteen goed.
Pagina: 1