Toon posts:

PCTV/PRO drivers werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PCTV/PRO kaart gekocht een paar weken geleden. Maar de drivers blijken (onder windows xp) niet te werken. Ik heb drivers van de bijgeleverde cd en van de web-site geprobeerd, maar deze blijken niet te werken.

2 devices kunnen niet worden gevonden:
- Multimedia controller
- Videomultimedia controller

Ik draai dus windows xp corp met sp1. De kaart is een Pinnacle PCTV/PRO.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer deze universele driver eens..

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Nope werkt niet, ik kreeg iets van:

Blabla is not able to update drivers, en daarna een zeer lang verhaal..

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Eerst CD met software installeren, daarna met de hand via device manager de kaart drivers laten zoeken.

Dan vindt ie ze als het goed is wel.

Multimediacontroller is overigens je niet-geinstalleerde geluidskaart, de PCTV Pro wordt alleen als Multimedia video device gezien.
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 23:53:
Nope werkt niet, ik kreeg iets van:

Blabla is not able to update drivers, en daarna een zeer lang verhaal..
Geef even de exacte melding .... is voor ons namelijk een stuk makkelijker ;)

[ Voor 68% gewijzigd door dreeke op 19-12-2003 23:56 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Ja da's waar,

Maar ik heb dat doe ik dus steeds, eerst de CD volledig installeren, en daarna automatisch de drivers zoeken, dan vind ie niet en er staat: Cannot install hardware. Ook handmatig opzoeken helpt niet, terwijl ik zeker weet dat de goeie drivers zijn (Namelijk 5.50 van website EN CD-ROM die erbij zat).

Typo :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 00:19 ]

Verwijderd

Ergi bizar want het zou gewoon moeten werken. En ja niet knoeien met rotzooi van sourceforge. Wazige shit. Het werkt bij iedereen met normale drivers dus bij jou ook. :)

Probeer eens om alle software te verwijderen, de apparaten te verwijderen, met regedit alles van pinnacle weggooien, opnieuw opstarten, een paar keer op 'annuleren' klikken (nieuwe gevonden hardware negeren) en dan de drivers vanaf CD installeren (en die daarna updaten naar 5.50 ivm een DLL die opname opties grijs maakt, maar dat is irrelevant want nu omzeil je dat ;)).

Verwijderd

Topicstarter
Het programma zelf zegt ook steeds dat je alles moet verwijderen, en daarna moet reinstallen. En dat heb ik zelf ook al 5 keer gedaan ofzo. Eerst zat de kaart in me moeder's pc.. Daar deed ie het niet in, dus heb ik em in mijn eigen geprobeerd met een 3-dag verse Windows XP, maar hij pakt em gewoon niet.. er hebben nog 2 vrienden aan me geklooit die er ook aardig wat verstand van hebben, maar altijd weer: Cannot Install Hardware

Denk dat ik maar terug naar de winkel ga als ik nog een bon kan vinden 8)7
Pagina: 1