Toon posts:

[MB] Raid uitzetten bij boot

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje proberen keer ik mij toch even hier naar toe.
Ik heb een Asus P4P-800 Deluxe moedebord, en elke keer als ik mijn pc opstart zoekt hij naar RAID devices op mijn IDE raid-device. Nou kost dat niet zoveel tijd, maar mijn pc boot toch nog wel snel dat het ongeveer een derde van de tijd kost om te zoeken naar RAID devices, die toch nooit komen.
Dus ik vroeg mij af of het mogelijk is om het uit te zetten, want in de BIOS kon ik het nergens vinden.
Het enige dat ik kan bedenken is dat ik de VIA Raid er niet in had moeten installeren, maar dat was een windows programma dat volgens mij alleen voor de SATA schijven was.

Anyway dit zijn mijn specs (als die ergens voor nodig zijn)
P4P-800 Deluxe
2x 512 mb Kingston (Dual Channel gezet)
2.8G Intel Pentium (Hyper threading uit)
Asus Ati Radeon 9600xt (vo0r de volledigheid)
Maxtor IDE 80 gieg (op primary slave en als eerste schijf ingesteld (anders bootte het systeem niet))
Seagate S-ATA 120 gieg (ehm als 2e ingesteld, maar wel als boot device, want Windows staat hier op).

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

kostmet daar op een intel pentium 2.8 en 2x DDR ram van kingston(512mb) (Dual Channel gezet).

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lees bladzijde 4-21 van je boekje maar eens B)

Voorkauwen: Advanced-->Onboard devices Config-->Onboard RAID [Diasabled]

[ Voor 63% gewijzigd door Voutloos op 19-12-2003 23:39 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Verrek, mmm zelfs met jouw pagina aanwijzing en opzoek stroompe, had ik nog moeite om hem te vinden :P.
In ieder geval harstikke bedankt.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 00:04:
Verrek, mmm zelfs met jouw pagina aanwijzing en opzoek stroompe, had ik nog moeite om hem te vinden :P.
In ieder geval harstikke bedankt.
Je bent tenminste wel eerlijk d:)b.

Graag gedaan.

{signature}

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Weer iemand geholpen. Aangezien hier toch niks aan toegevoegd kan worden en het antwoord (met rustig lezen/zoeken :P ) gewoon in de manual te vinden is doe ik 'm dicht.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.