Toon posts:

Werkt Apple 21" Studio Display op PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan van mijn oom een 21" Studio Display voor een prikje overkopen. Probleem is echter dat ik op voorhand zekerheid moet hebben dat hij gaat werken op mijn pc.
http://manuals.info.apple...s/0340630ASUDISPLAY21.PDF

In deze pdf en op GoT kon ik echter voor deze monitor geen zekerheid hebben dat dit gaat werken.
In de PDF staat dat de USB aansluiting noodzakelijk is voor bepaalde functies. Weet iemand welke dit zijn?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:14

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

De monitor heeft een gewone aansluiting. Refreshrates staan er ook in..
Mogelijk dat dit gewoon werkt. Neem wel van te voren een veilige resolutie van bijv. 800x600 op een lage refreshrate.

Die USB is idd noodzakelijk voor bepaald functies. Er staat letterlijk genoemd onderaan pagina 11:

"The USB connector is not optional; it's needed for your computer to work correctly with your monitor. If the connector is not connected properly, the software controls will not be available."

Hope this helps :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

is er dan niet veel kwaliteitsverlies? ik zit er ook over te denken namelijk, maar het moet natuurlijk er wel even uitstrak uitzien als bijv. op een g5 (dus goede videokaart), of is het mogelijk een aparte videokaart te kopen ipv een dure adapter/converter? (moet namelijk toch nog een videokaart voor m'n pc kopen)

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

om niet onnodig een nieuw topic te openen, de kick van deze

Ik HEB een Apple Studio Display 21" mod. W4868 monitor op mijn ATI Radeon 9600 aangesloten met Windows XP als OS.
Er zat een gewone VGA connector op het scherm (en een usb connector voor de interne usb hub), dus die kon ik gewoon aansluiten op mijn kaart en ... beeld! ik blij :) De positie van het scherm was wel fout, maar dat is natuurlijk makkelijk aan te passen... niet dus....

Mijn probleem:
ik zoek een USB driver die de interne USB hub van het scherm kan aansturen in XP en ook een driver voor het aansturen van dit beeldscherm met mijn kaart.

Ik heb al vele uren gezocht (ik wordt gek!) maar niets kunnen vinden, vandaar dat ik nu de hulp van de massa aanvraag. Help mij alstublieft!

hier gaat het dus om:
Apple Studio Display 21" model W4868

Verwijderd

Je kunt het beeld bijstellen met de /me Radeon/Omega driver of PowerStrip.

/me beeldscherm eigenschappen > geavanceerd > weergaves > monitor > aanpassingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43089/full.gif

Op eenzelfde wijze kun je brightness/color/contrast instellen (alleen dan een ander tabblad natuurlijk ;))

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 00:14 ]

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Jah, dat wist ik ;) Omdat ik de juiste driver niet heb, kan ik het scherm
1. niet vergroten
2. niet (ver) verplaatsten
3. kan ik de OSD niet gebruiken
4. werken de usb aansluitingen niet (schijnbaar nodig voor correct functioneren scherm :s)

Maar bedankt!

[Editie 2]
nu ik er aan denk... apart idee eigenlijk om een Mac apparaat op Windows aan te sturen :Y) Maar goed, linux draait ook op een afstandsbediening, dus er zijn mensen die drivers kunnen maken die het onmogelijk waarmaken :D (ja, dit is XP... I know)

[ Voor 34% gewijzigd door Gamo op 14-10-2004 00:19 ]

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Ik heb trouwens al gelezen dat mijn wens enigzins werkelijkheid kan worden door deze post op het Apple forum:
http://discussions.info.a...5.RzMeaqXayzU.2@.6899d659

Maar na een 2 uren heb ik de zoektoch opgegeven, die driver staat NIET meer op de apple site :(
Pagina: 1