I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Verwijderd
Je kunt de configuratie instellen op http authorisatie, cookies of je kunt het password in de config file zetten. Ik raad aan om een cookie of http authorisatie te gebruiken.
Dan is het een kwestie van user/pass invullen om in te kunnen loggen.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 23:27 . Reden: typo ]
welke moet ik dan hebben?
edit: heb de howto ff doorgelezen, maar dat users granten dat hoeft normaal niet bij phptriad (tenminste, winXP en 98)
dus ik vraag me gewoon af waarom ie over zn nek gaat van dat root-root of root-nopasswd
[ Voor 55% gewijzigd door Suffie op 19-12-2003 23:21 ]
Verwijderd
Als je de configuratie bekijkt, dan mag het duidelijk zijn dat je meerdere MySQL servers kunt opgeven. Ook staat er dat je een server disablet door de host als '' in te stellen. Standaard heeft alleen de éérste server een waarde voor host. En die eerste moet je dus hebben.
en ik start niet meteen een topic ik ben er al meer dan een uur mee bezig geweest
edit: en de vorige keer had ik dit probleem ook (maar dan win2k) en toen werd ik na 2 dagen zo wanhopig dat ik maar een ander OS heb geinstalleerd
edit2: in de config alleen het 1e pw aanpassen helpt ook niet
[ Voor 49% gewijzigd door Suffie op 19-12-2003 23:35 ]
seriously, ik wil niet spammen met mn howto ofzo, maar de informatie eruit letterlijk hier posten lijkt me overbodig
even samengevat: maak een control user, stel de controluser in in config.inc.php, fix de rechten via mysqld in de cmd, zet de auth mode op http en het moet werken. hoe je dat allemaal precies doet kan je gewoon nalezen in de howto en/of documentatie
[ Voor 73% gewijzigd door G33rt op 19-12-2003 23:46 ]
maar je vorige of je huidige howto
en ik zie het absoluut niet wat je nou bedoelt
edit: ik heb hem _nog_ een keer doorgelezen (tot het stuk dan van dat hoe de phpmyadmin werkt en waar welke knoppies zitten enzo) maar ik zie het nog steeds niet, sorry
edit2: ik zie nu de laatste edit van hierboven pas.
maar ik dacht dat phptriad iets was wat alles er in een keer goed inzette, zoals dezelfde installatie.exe dat ook doet in XP en 98.
ik ga morgen wel is prutten in hoe jij bedoelt, maar hoe en wat weet ik nog steeds niet.
[ Voor 77% gewijzigd door Suffie op 19-12-2003 23:59 ]
edit: nou, je moet phpmyadmin natuurljk wel instellen denk ik he. phptriad zal wel zo'n apache/php/mysql pakketje zijn namelijk
[ Voor 42% gewijzigd door G33rt op 20-12-2003 00:13 ]
kan ik niet gewoon de config.inc.php van deze machine (XP) kopieren naar de win2003 bak? (A) ik post zsm de code
[ Voor 3% gewijzigd door Suffie op 20-12-2003 00:13 ]
je kan de config wel kopieren ja, mits je dezelfde mysql users hebt
[ Voor 9% gewijzigd door G33rt op 20-12-2003 00:17 ]
iig bedankt voor de moeite