[phptriad] user root zonder pw?

Pagina: 1
Acties:

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:05
ik heb phptriad geinstalleerd (2.2.1), en omdat het op win2003 staat heb ik winsqlmyadmin ook aangezet. winmysqladmin vroeg om een user en pw, dus ik vul in "root" en "root".

vervolgens wil ik naar localhost/phpmyadmin, maar dat gaat niet
"Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO)"

Het is wel mogelijk om een db aan te maken en deze te benaderen met root-root.

maar ik wil zo graag in phpmyadmin (duh). ik heb al in php.ini en my.ini gezocht maar ik zie daar volgens mij nix wat ik moet veranderen.

iemand een idee?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ja, lees [rml][ Howto] PHPMyAdmin[/rml] even door :)

Verwijderd

config.inc.php in de phpMyAdmin directory editen

Je kunt de configuratie instellen op http authorisatie, cookies of je kunt het password in de config file zetten. Ik raad aan om een cookie of http authorisatie te gebruiken.
Dan is het een kwestie van user/pass invullen om in te kunnen loggen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 23:27 . Reden: typo ]

• Suffie
in die config.inc.php vragen ze wel 3x ee npassword voor root
welke moet ik dan hebben?
edit: heb de howto ff doorgelezen, maar dat users granten dat hoeft normaal niet bij phptriad (tenminste, winXP en 98)

dus ik vraag me gewoon af waarom ie over zn nek gaat van dat root-root of root-nopasswd

[ Voor 55% gewijzigd door Suffie op 19-12-2003 23:21 ]

Verwijderd

Je had het in die drie minuten beter even kunnen proberen, in plaats van meteen weet een vraag te stellen.

Als je de configuratie bekijkt, dan mag het duidelijk zijn dat je meerdere MySQL servers kunt opgeven. Ook staat er dat je een server disablet door de host als '' in te stellen. Standaard heeft alleen de éérste server een waarde voor host. En die eerste moet je dus hebben.

• Suffie
hij moet dus alleen het password enablen
en ik start niet meteen een topic ik ben er al meer dan een uur mee bezig geweest

edit: en de vorige keer had ik dit probleem ook (maar dan win2k) en toen werd ik na 2 dagen zo wanhopig dat ik maar een ander OS heb geinstalleerd

edit2: in de config alleen het 1e pw aanpassen helpt ook niet

[ Voor 49% gewijzigd door Suffie op 19-12-2003 23:35 ]

• G33rt
Als je gewoon even bij [rml][ Howto] PHPMyAdmin[/rml] kijkt, lukt het echt wel :)

seriously, ik wil niet spammen met mn howto ofzo, maar de informatie eruit letterlijk hier posten lijkt me overbodig :)

even samengevat: maak een control user, stel de controluser in in config.inc.php, fix de rechten via mysqld in de cmd, zet de auth mode op http en het moet werken. hoe je dat allemaal precies doet kan je gewoon nalezen in de howto en/of documentatie

[ Voor 73% gewijzigd door G33rt op 19-12-2003 23:46 ]

• Suffie
ja hijs van gisteren he :)

maar je vorige of je huidige howto

en ik zie het absoluut niet wat je nou bedoelt
edit: ik heb hem _nog_ een keer doorgelezen (tot het stuk dan van dat hoe de phpmyadmin werkt en waar welke knoppies zitten enzo) maar ik zie het nog steeds niet, sorry

edit2: ik zie nu de laatste edit van hierboven pas.
maar ik dacht dat phptriad iets was wat alles er in een keer goed inzette, zoals dezelfde installatie.exe dat ook doet in XP en 98.

ik ga morgen wel is prutten in hoe jij bedoelt, maar hoe en wat weet ik nog steeds niet.

[ Voor 77% gewijzigd door Suffie op 19-12-2003 23:59 ]

• G33rt
Wat staat er nu ingesteld in het eerste stuk van je config.inc.php? Post het ff in code-tags :)

edit: nou, je moet phpmyadmin natuurljk wel instellen denk ik he. phptriad zal wel zo'n apache/php/mysql pakketje zijn namelijk :)

[ Voor 42% gewijzigd door G33rt op 20-12-2003 00:13 ]

• Suffie
ik zat via Remotely Anywhere op de server te prutten, maar hij doet het niet meer :S krijg net te horen dat internet het niet doet, dus zal tot morgen moeten wachten :(

kan ik niet gewoon de config.inc.php van deze machine (XP) kopieren naar de win2003 bak? (A) ik post zsm de code

[ Voor 3% gewijzigd door Suffie op 20-12-2003 00:13 ]

• G33rt
Wat ik bedoelde is dat config.inc.php zeer waarschijnlijk nog niet goed is ingesteld of dtat er nog geen controluser oid is. Volg de howto, en ik denk dat de stappen duidelijk zullen zijn. Mocht je wanhopig worden kan je de hele zaak eraf donderen en dit lezen, dan werken alle voorbeelden in principe ook zo. iig succes :)

je kan de config wel kopieren ja, mits je dezelfde mysql users hebt :)

[ Voor 9% gewijzigd door G33rt op 20-12-2003 00:17 ]

• Suffie
ik heb de config overschreven met de config van een andere PC en nu werkt het wel

iig bedankt voor de moeite

Pagina: 1