Ik heb pas geleden voor een klant een PC gemaakt en zij beweerden thuis ISDN te hebben. Ze wilden graag internetten via de ISDN, dus ik heb er een simpel Dynalink ISDN-kaartje ingezet.
Ik kom daar thuis om de PC er neer te zetten en alles uit te leggen, maar nu blijkt dat daar een 'analoog' stekkertje ligt aan een analoge kabel. Zij beweerden echter stug dat het ISDN was.
Ik ben vervolgens met hun naar de meterkast gegaan en daar aan gekomen zie ik vanalles waarmee ik geen ervaring heb. Er komt een (analoge
) lijn van de KPN uit de grond, die naar een normaal aansluitpunt gaat. Vanuit hier gaat er een (analoge
) stekker na de Nt-1 van KPN (op het kastje zelf staat ISDN-2). Ik ben er dus vanuit gegaan dat daar een analoge lijn ingaat en er twee ISDN (digitale) lijnen uit komen. Nou hebben zij daar een Homevox van KPN hangen, die verbonden is met deze NT-1 middels een ISDN stekker, maar met 4 kabeltjes (in het midden). Deze kabel wordt als input van de Homevox gezien. De homevox heeft 3 telefoons (analoog
) eraan hangen, die allemaal worden gebruikt. Voor de duidelijkheid even een situatieschets hieronder.

Nu is mijn vraag: Waar haal ik nou ISDN vandaan
Volgens het boekje van Homevox, kan er enkel een analoge modem worden aangesloten. Verder kan er via een COM-poort een PC worden aangesloten om het ding te programmeren.
Ik heb dus de ISDN kabel die vanaf de PC komt, rechtstreeks in de tweede en laatste aansluiting gedaan van de Nt-1. Hierbij wist ik niet zeker of het geschikt was.
Ik had de PC van te voren ingesteld met Zonnet internet, zonder problemen kwam ik op internet, maar toen begon het. 'Pagina kan niet worden geopend.' Oke, fijn, ik heb dus DNS-servers van Zonnet gehaald, die erin gezet, maar zonder resultaat. Nou viel me op dat zodra er verbinding is, staat dat er een 64K verbinding is. Nou mag ik heel dom zijn, maar dat zal toch zeker 128K moeten zijn
Om even terug te komen op dat probleem met die melding: Het overgrote deel van de sites werkt niet, maar enkele sites (startpagina.nl, nu.nl, bobdebouwer.nogwat) werken wel.
Ik weet 100% zeker dat het niet aan de instellingen van de PC kan liggen. Nou is mijn vraag of ik het goed gedaan heb qua het 'aftappen' van ISDN internet. Is het waar dat er geen digitaal (ISDN) internet uit de Homevox kan worden gehaald
Kan ik rechtstreeks vanuit de overige Nt-1 aansluiting ISDN internet halen
Of moet ik daar een 'moderne' ISDN kast neerzetten, waaruit 2 digitale ISDN telefoons, 1 analoge fax en digitaal ISDN internet komen
Ik kom daar thuis om de PC er neer te zetten en alles uit te leggen, maar nu blijkt dat daar een 'analoog' stekkertje ligt aan een analoge kabel. Zij beweerden echter stug dat het ISDN was.
Ik ben vervolgens met hun naar de meterkast gegaan en daar aan gekomen zie ik vanalles waarmee ik geen ervaring heb. Er komt een (analoge
Nu is mijn vraag: Waar haal ik nou ISDN vandaan
Ik heb dus de ISDN kabel die vanaf de PC komt, rechtstreeks in de tweede en laatste aansluiting gedaan van de Nt-1. Hierbij wist ik niet zeker of het geschikt was.
Ik had de PC van te voren ingesteld met Zonnet internet, zonder problemen kwam ik op internet, maar toen begon het. 'Pagina kan niet worden geopend.' Oke, fijn, ik heb dus DNS-servers van Zonnet gehaald, die erin gezet, maar zonder resultaat. Nou viel me op dat zodra er verbinding is, staat dat er een 64K verbinding is. Nou mag ik heel dom zijn, maar dat zal toch zeker 128K moeten zijn
Ik weet 100% zeker dat het niet aan de instellingen van de PC kan liggen. Nou is mijn vraag of ik het goed gedaan heb qua het 'aftappen' van ISDN internet. Is het waar dat er geen digitaal (ISDN) internet uit de Homevox kan worden gehaald
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 23:05 ]