Toon posts:

Nvidia driver probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search gebruikt maar niet echt gevonden wat ik zocht.

Het probleem:
Als ik de nForce_3.13 of 53.03_winxp2k_english_whqlForceware drivers instaleer dan werkt mijn systeem niet meer.

Als windows opstart, en je komt bij het scherm waar je WindowsXP ziet staan met het laad-blakje zeg maar, dan hoor je mn HDD uitvallen en Reboot het systeem.
Ik kan daarna wel in Safe-mode booten, de drivers verwijderen en dan werkt het wel weer.

Wat heb ik allemaal geprobeerd?
nForce_2.45 driver ICM 45.23_win2kxp_english_whql: Werkt prima!
nForce_2.45 driver ICM 53.03_winxp2k_english_whqlForceware: Werkt niet (Bovenstaande probleem)
nForce_3.13 Zonder video drivers: werkt niet (Bovenstaande probleem)
53.03_winxp2k_english_whqlForceware drivers zonder Nforce driver: werkt niet (Bovenstaande probleem)
(Het maakt niet uit of ik bij de Nforce driver de IDE driver instaleer, het probleem blijft)
Mijn systeem:
Epox 8RDA+ rev2.0
521mbDDR pc333
XP2800+ (Barton)
WD1200JB
GF4-mx440 :( 128mb-DDR
WinXP Pro NL

Iemand enige ID wat er mis gaat? OF is dit een bekend probleem en kijk ik gewoon niet goed in de search?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 22:50 ]

Verwijderd

Waarom houd je het dan niet gewoon bij je oude drivers? :/

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 12:41
ik heb vandaag ook de forceware 55.03 geinstalled en kreeg ook het zelfde probleem (wel laad blakje maar daarna geen beeld monitor ging in slaap stand)en ik zit niet op een nforce bord op dit moment ( al 6 weken zonder me asus deluxe a7x8n rma na 1,5 weken) dus het ligt denk ik echt aan de drivers. wat ik zelf heb gedaan is in safe mode hem geuninstalled , en daarna die laatste drivers van guru3d geinstalled en die werken weer helemaal perfect, ze staan ook op de frontpage onder drivers.

Verwijderd

Als je perse 3.13 wilt gebruiken gewoon installeren, booten in safe mode en 45.23 installeren. Hoe moeilijk is dat?

Je hebt toch geen reden om voor een GF 4 MX een driver te installeren die geoptimaliseerd is voor de FX serie?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Her gaat er niet om dat het Perse moet, maar het zou toch gewoon moeten werken?
3.13 icm 45.23 gaat dus niet. De nieuwe Nforce of Forceware drivers in welke cominatie dan ook, werkt niet.
Ik vraag ook helemaal niet of het nut heeft, ik vraag waarom het niet werkt?!