Toon posts:

geen vrije IRQ-resources

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een nieuwe SCSI-kaart geinstalleerd had, kreeg ik deze foutmelding. Hierdoor functioneert mijn beeldschermadapter niet meer en heb ik dus een resolutie van 640*480 en maar 16 kleuren.
Is er toch een manier om beide devices goed te laten draaien?

Vriendelijke groet,
Jaap

Verwijderd

Verwissel eens van slot dat wil vaak nog wel helpen. Verder zou je mischien wat meer info kunnen geven over je systeem en os.

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van Windows 98 SE, wat wil je weten over mijn systeem?
Wat michien nog wel belangrijk is, hiervoor had ik geen SCSI-mkaart, er is er dus een bij gekomen.
Verder weet ik niet precies wat met IRQ bedoeld wordt, kan iemand mij dat uitleggen?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

woei een scis kaart installen en niet weten wat een IRQ is. IRQ is een manier voor een kaart om aan te geven aan een processor hall ik heb wat te zeggen. Soms hebben kaarten dezelfde irq en willen ze die niet delen met elkaar. Van slot wisselen wil dan wel eens helpen

Verwijderd

Topicstarter
Tja, eens moet de eerste keer zijn, nietwaar?
Ik heb nu van meerdere mensen gehoord dat het veranderen van slot weleens zinvol kan zijn, dat ga ik dus maar eens proberen.
Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkte inderdaad, bedankt voor de hulp!
Wat ik graag nog zou willen weten: Hoe kun je zien van welke irq de apparaten gebruik maken. Ik heb namelijk gezien dat je bij de BIOS wijzigingen aan kunt brengen in het hele IRQ-gebeuren.

Verwijderd

Je kunt in apparaatbeheer zien welke IRQ's bepaalde apparaten krijgen.

in veilige modus kun je ook irq's wijzigen, maar je moet wel weten op welke irq je het apparaat moet plaatsen, ik heb dit geweten, maar al tijden niet meer gebruikt.

je kunt het beste het eerste en tweede pci slot onder de AGP poort vermijden, het hoeft niet altijd fout te gaan, maar er is meer kans omdat de irq's van die 2 poorten meestal al worden gedeeld met AGP slot en IDE controller.

al doende leert men ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Goed dat je hier succesvol uitgekomen bent- maar voor de toekomst zou ik je graag naar de GoT Huisregels willen verwijzen. Dat je als nieuwkomer nog weinig weet zal niemand je kwalijk nemen, maar we verwachten wel dat je zelf op zoek gaat voordat je vragen stelt en pas als je daar niet uitkomt hier doorvragen. Zo kun je bijvoorbeeld met een snelle search achterhalen hoe je IRQ's uit te lezen. Die informatie had eigenlijk ook gewoon in je openingspost gemoeten- op moment dat je leest dat je geen vrije IRQ-resources hebt, is dat toch het eerste waar je aan moet denken...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.