een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Is de reden die je opnoemt een door hun aangedragen reden? In dat geval zou ik het een ontactvolle en domme zet vinden van Casema om dit te melden. Ik weet niet wat hun helpdesk kost (ik vrees veel, als ze dit soort dingen al doen, kunnen ze ook lekker veel incasseren op hun helpdesk), maar ik zou anders zeker morgen eens bellen en om opheldering vragen! Ik zou bijna zeggen dat je het wel aan moet kunnen vechten, aangezien ze een dienst gaan aanbieden waar je voor moet betalen om hun huidige dienst te behouden, terwijl je er niet om gevraagd hebt. Ik neem aan dat je daar, net zoals in andere plaatsen, nog geen keuze hebt uit andere aanbieders, behalve digitale dan. (wat is het toch ver gevorderd met die privatisering
Ceci n'est pas une signature!
zodat ze dus inet via de kabel kunnen aanbieden.
voor tv en radio hebben we helaas alleen casema ja
ik hoop dat digitene is opschiet en hier ook beschikbaar wordt.
* Zodat het netwerk ook geschikt wordt voor kabel-internet.
Ik vind een schotel en digitenne nog altijd geen gelijkwaardig alternatief. De techniek, prijs en het aangebodene is gewoon zo verschillend. Over de zin: "Zodat het netwerk ook geschikt wordt voor kabel-internet". Dit lijkt me juist precies het hele punt weergeven. Als een verouderd netwerk de televisie beelden nog perfect weergeeft hoeft deze dus niet vervangen te worden. Alleen maar doordat ze kabel willen gaan aanbieden moet dat opeens wel, lijkt me precies het hele punt van de TS.Jake schreef op 19 december 2003 @ 22:27:
Het gaat omhoog naar €11,- per maand. Ze gaan het hele kabelnetwerk vervangen (zeggen ze)*. Dat het netwerk in Capelle redelijk oud(erwets) is, dat klopt wel. Het recht hebben ze wel, jij hebt namelijk het recht om op te zeggen. Schotel is een alternatief en digitenne misschien ook wel.
* Zodat het netwerk ook geschikt wordt voor kabel-internet.
Ceci n'est pas une signature!
[/quote]Jake schreef op 19 december 2003 @ 22:27:
Dat het netwerk in Capelle redelijk oud(erwets) is, dat klopt wel. Het recht hebben ze wel, jij hebt namelijk het recht om op te zeggen. Schotel is een alternatief en digitenne misschien ook wel.
.
schotel is geen alternatief want die mogen we hier niet plaatsen.
digitene is tot nu toe alleen te verkrijgen in de randstad in het noorden.
en nog iets leuks.
in de brief staat : ook kunnen we hierdoor een goede beeld- en geluids kwaliteit blijven garanderen.
hoezo goed?
de meeste hier in de flat hebben telkens storing in beeld.
de ene dag erger dan de ander.
hier hebben ook al verschillende mensen over gebeld maar ze doen er niets aan zo te zien.
dit was bij de vorige aanbieder trouwens ook al zo, maar nu mogen we bij hun klagen
Dan pakt dat in jullie geval dus negatief uit.
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
Sorry hoor, maar wat zeur je nou? Ze vervangen het hele netwerk, volgens mij is dat niet "ze doen er niets aan".chucky666 schreef op 19 december 2003 @ 22:39:
de meeste hier in de flat hebben telkens storing in beeld.
de ene dag erger dan de ander.
hier hebben ook al verschillende mensen over gebeld maar ze doen er niets aan zo te zien.
Toch wel, het is bijna €4 omhoog.Pc123 schreef op 19 december 2003 @ 23:16:
Als het naar 11 euro gaat dan kan het nooit meer dan ruim 2 euro omhoog gegaan zijn.
Dat is inderdaad een enorm nadeel. Daarom is kabel vaak niet duur.Een schotel is ook vrij duur en kan je bovendien maar 1 TV aansluiten (kan je niet eens tegelijk met je video iets anders opnemen).
[ Voor 36% gewijzigd door Jake op 19-12-2003 23:19 ]
Waar haal jij de wijsheid vandaag dat UPC je kabel abbonement verhoogt met 11 euro omdat ze internet via de kabel willen kunnen aanbieden ? Stond dat in die brief ? Want ik heb ook zo'n brief gehad (Almere) maar daar stond niet in dat juist dat de reden was van de prijsverhoging. Ik zelf ben overigens van mening dat een dergelijke prijsverhoging eigenlijk belachelijk is wetende dat je voor het extra geld niets meer krijgt. Hooguit minder !
https://www.avl.nl/
vanwege gelijke tarieven overal
voor juli 2003: € 8,90
na juli 2003: € 12,-
begin 2004: € 15,20
onder het mom van bedragen gelijk trekken in de regio, hoe kan dat nou? Wij zijn al het duurste hier in Lelygat. Almere gaat naar €12,- ... dus zo erg klopt dat ook niet met dat synchroniseren.
Ondertussen zijn er wel 3/4 kanalen verdwenen (Eurosport, Discovery, NGC, Cartoon Network)
Dus bij jullie valt het nog wel mee...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
idd, wel de prijs omhoog gooien, maar niet hetzelfde bieden als in de andere regio'sSunder schreef op 19 december 2003 @ 23:35:
onder het mom van bedragen gelijk trekken in de regio, hoe kan dat nou? Wij zijn al het duurste hier in Lelygat. Almere gaat naar €12,- ... dus zo erg klopt dat ook niet met dat synchroniseren.![]()
Ondertussen zijn er wel 3/4 kanalen verdwenen (Eurosport, Discovery, NGC, Cartoon Network)
dat iedereen evenveel moet betalen, prima, maar dat is dus niet het geval, want in andere regio's krijg je of meer of andere zenders. Wat dus beter zou zijn, een vast bedrag per zender...
Eh...hij heeft Casema als kabelboer, niet UPC.dEATHfLOWEr schreef op 19 december 2003 @ 23:34:
Aan de topicstarter:
Waar haal jij de wijsheid vandaag dat UPC je kabel abbonement verhoogt met 11 euro omdat ze internet via de kabel willen kunnen aanbieden ? Stond dat in die brief ? Want ik heb ook zo'n brief gehad (Almere) maar daar stond niet in dat juist dat de reden was van de prijsverhoging. Ik zelf ben overigens van mening dat een dergelijke prijsverhoging eigenlijk belachelijk is wetende dat je voor het extra geld niets meer krijgt. Hooguit minder !
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
Verwijderd
schotel is geen alternatief want die mogen we hier niet plaatsen.
Huuhh, volgens het door Nederland ondertekend verdrag van Rome heeft U recht
op vrijheid van nieuwsgaring, dit betekent dat als u het nieuws van bijv. de zender Oestbekistan 34 wilt bekijken (en dit niet op de kabel word doorgegeven) u ten alle tijden mag voorzien in een eigen ontvangstinrichting, mits dat deze ontvangstinrichting voldoet aan de richtlijnen van het algemeen bouwbesluit, dit betekent dat u gewoon een schotelantenne (ontvangstinrichting) van tot max. 2,00 meter doorsnede zonder enige bouwvergunning mag plaatsen, wet is wet ook voor een woningstichting, zelfs al zou de woningstichting middels de huurovereenkomst met u zijn overeengekomen dat u geen eigen
ontvangstinrichting zou mogen plaatsten, er is geen enkele woningstichting die u het door de Nederlandse Staat verleende recht op bovenstaande vrijheid kan ontnemen.
Uitreksel uit het bouwbesluit ;
Geen bouwvergunning nodig
Als u bouwvergunningvrij een antenne wilt plaatsen moet dit aan de volgende voorwaarden voldoen:
1. De antenne moet achter het voorerf worden geplaatst.
2. Als u een schotelantenne wilt plaatsen dan moet deze antenne:
2. a. een doorsnede hebben die minder is dan 2 meter;
2. b. inclusief de drager, lager zijn dan 3 meter vanaf de voet gemeten.
3. Gaat het om een ander soort antenne dan moet de hoogte (inclusief een eventuele antennedrager) minder zijn dan 5 meter.
4. De antenne mag niet geplaatst worden bij een monument of in een door het Rijk aangewezen beschermd stads- of dorpsgezicht.
Alleen als voldaan wordt aan alle genoemde voorwaarden mag u de antenne zonder bouwvergunning plaatsen. Deze voorwaarden gelden ook als u bouwvergunningvrij iets wilt veranderen aan uw bestaande antenne
Zo in de tuin rammen die 2 meter schotel, dag casema kabel
Schotel is goedkoper, meer zenders, en betere kwaliteit. Alleen de aanschaf van de apperatuur kost je +/- 200 euro ofzo, en je dient een decoder te hebben voor elke TV. Maar dat moet je bij digitenne ook trouwens, en de setup kosten zijn ook niet al te klein....chucky666 schreef op 19 december 2003 @ 22:26:
voor tv en radio hebben we helaas alleen casema ja
ik hoop dat digitene is opschiet en hier ook beschikbaar wordt.
Bovendien heb je bij digitenne niet eens BBC, dus dat zou er bij mij zowiezo niet inkomen
Een digitaal schoteltje is trouwens nog maar iets van 35 centimeter trouwens, en die regeltjes van "mag niet plaatsen" dateren nog van de tijd dat een schotel 80 cm was ofzo. Je kunt ze tegenwoordig vrij verdekt opstellen rondom het huis zonder problemen, en zonder dat het er minder fraai op wordt.
[ Voor 22% gewijzigd door maartena op 20-12-2003 00:16 ]
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
euh bij andere hier in capelle is wel goed beeld en hier in de flats niet.Jake schreef op 19 december 2003 @ 23:18:
[...]
Sorry hoor, maar wat zeur je nou? Ze vervangen het hele netwerk, volgens mij is dat niet "ze doen er niets aan".
.
bij de vorige hebben we jaren geklaagd en er werd niets gedaan.
nu klagen we bij casema en die deed ook heel de tijd niets.
als dit beeld goed is wat hun leveren en als ze alles vervangen hebben en het nog steeds zo goed is.
dan kan ik beter voortaan bij mijn ouders gaan kijken
precies.
dat word leukVerwijderd schreef op 19 december 2003 @ 23:56:
Zo in de tuin rammen die 2 meter schotel, dag casema kabel
de tuin (openbaar) ligt hier 25 meter naar beneden
en je mag dus niets ophangen aan het balkon wat uitsteekt.
ze zijn langzaam alle schotels die er al jaren hangen aan het verwijderen
Je kunt de schotel ook BINNEN je balkonruimte plaatsen, zolang je maar vrij zicht op het zuiden hebt. Bovendien kun je je beroepen op allerlei regels etc, want niemand mag het je verbieden bepaalde zenders te ontvangen.chucky666 schreef op 20 december 2003 @ 00:15:
dat word leuk
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Je hebt tegenwoordig hele compacte schotels. Ook zogenoemde "transparante" schotels. Dus ik zou je niet voor één gat laten vangen!chucky666 schreef op 20 december 2003 @ 00:15:
[...]
euh bij andere hier in capelle is wel goed beeld en hier in de flats niet.
bij de vorige hebben we jaren geklaagd en er werd niets gedaan.
nu klagen we bij casema en die deed ook heel de tijd niets.
als dit beeld goed is wat hun leveren en als ze alles vervangen hebben en het nog steeds zo goed is.
dan kan ik beter voortaan bij mijn ouders gaan kijken
[...]
precies.
[...]
dat word leuk
Dat jij ineens meer moet gaan betalen voor iets wat je niet eens gaat gebruiken is natuurlijk van de zotte.
Trouwens als je meerdere huisgenoten hebt is schotel geen issue, tenzij jullie met z'n allen maar 1 TV in huis hebben.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Je mag niet zomaar je betalingen stopzetten, en dat zal de Consumentenbond je ook vertellen.TD-er schreef op 20 december 2003 @ 00:30:
Ik zou de betalingen stopzetten naar de kabelboer, totdat ze de kwaliteit verbeterd hebben. een berichtje naar consumentenbond oid is in dit geval ook niet verkeerd.
Wat je wel mag doen, is:
a) een bezwaar indienen (schriftelijk) waarin je aankondigt dat je niet accoord gaat (met argumenten) en dat je dientengevolge:
b) de verhoging niet betaald. je blijft maandelijks het oude bedrag overmaken.
(let op: voor b moet je van te voren even snel je automagische incasso stoppen en ze accepten laten sturen.
Zomaar je betalingen stop zetten is gewoon in gebreke blijven, en dan heeft 'je kabelboer' alle recht om stappen tegen je te nemen, je af te sluiten, en zijn geld op te eisen.
Verwijderd
Je mag dan idd niets aan het balkon hangen maar als je je beroept op bovenstaande wet dan kun je in overleg met de woningstichting waarschijnlijk wel het dak van je flat gebruiken en daar past een Joekel van een schotel op hehe...
Bovengenoemd recht geld voor iedere Nederlandse Staatsburger dus ook voor jou , gemeente, woningbouw etc.. heeft mij in het verleden ook eens geprobeerd mijn schotel te laten verwijderen (hehehe) das pas lache zeker als ze dreigen met een rechtzaak