Vroeg had ik ook eens zoiets hier gevraagd dacht ik maar met weinig resultaat.
Op die x-jaar tijd is er misschien wel wat verandert, dus bij deze:
Concrete vraag:
- Ik doe mijn scanner weg van HP maar denk er dan aan om ofwel:
A) Een Minolta positief en diascanner in huis te halen van +-300 euro kost die.
Een 'gok' te wagen met de scanners van tegenwoordig van HP of Epson waar ik ook een dia/positief kan inleggen. (Er moet al zelden eens een document worden gescand/gecopiëerd worden)
=> Indien mogelijk graag 'ervaringen' of gedachtengang van mij 'bekritiseren' of liefst zelfs als iemand het kan, tonen wat ik met zo'n flatbed scanner mag verwachten aan resolutie/kwaliteit.
Ik weet dat die diascanner zelf wel 3200DPI aankan en sommige scanners maar 2400DPI, maar neemt niet weg dat die speciaal daarvoor dient met ruis/stof onderdrukking.
Maar dat even tussenbeide laten, we nemen aan dat het werkoppervlak + dia 'ideaal' stof en krasvrij zijn.
En een écht zware diascanner, zeker van Nikon, die is dan weer nét iets te duur
Maar om een budgetaanduiding te geven, mijn vorige scanner was ook iets van een 300 euro. HP ScanJet 5200C
EDIT: Topicje dat er onder andere over handelt maar al wat ouder is: http://gathering.tweakers.../scanner,flatbed,positief
PS: Andere topics op GOT stonden ook nogal 'ongemakkelijk' geplaatste en zeiden vaak 'weet niet of dit het juiste forum ervoor is." Nou, ik hoop hetzelfde en dat het toegelaten is. FAQ doorgenomen btw
Op die x-jaar tijd is er misschien wel wat verandert, dus bij deze:
Concrete vraag:
- Ik doe mijn scanner weg van HP maar denk er dan aan om ofwel:
A) Een Minolta positief en diascanner in huis te halen van +-300 euro kost die.
=> Indien mogelijk graag 'ervaringen' of gedachtengang van mij 'bekritiseren' of liefst zelfs als iemand het kan, tonen wat ik met zo'n flatbed scanner mag verwachten aan resolutie/kwaliteit.
Ik weet dat die diascanner zelf wel 3200DPI aankan en sommige scanners maar 2400DPI, maar neemt niet weg dat die speciaal daarvoor dient met ruis/stof onderdrukking.
Maar dat even tussenbeide laten, we nemen aan dat het werkoppervlak + dia 'ideaal' stof en krasvrij zijn.
En een écht zware diascanner, zeker van Nikon, die is dan weer nét iets te duur
Maar om een budgetaanduiding te geven, mijn vorige scanner was ook iets van een 300 euro. HP ScanJet 5200C
EDIT: Topicje dat er onder andere over handelt maar al wat ouder is: http://gathering.tweakers.../scanner,flatbed,positief
PS: Andere topics op GOT stonden ook nogal 'ongemakkelijk' geplaatste en zeiden vaak 'weet niet of dit het juiste forum ervoor is." Nou, ik hoop hetzelfde en dat het toegelaten is. FAQ doorgenomen btw
[ Voor 9% gewijzigd door Mizitras op 19-12-2003 21:34 ]
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"