Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Anoniem: 18681
Als beide beeldbuizen hetzelfde typenummer hebben zie ik geen groteproblemen.
Alleen het afstellen kan een probleem zijn (servicemenu e.d) omdat deze na ombouw afgesteld moeten worden op elkaar (Buis en electronica)
Als het niet dezelfde buizen zijn zou ik het niet doen.
Alleen het afstellen kan een probleem zijn (servicemenu e.d) omdat deze na ombouw afgesteld moeten worden op elkaar (Buis en electronica)
Als het niet dezelfde buizen zijn zou ik het niet doen.
Anoniem: 25231
Pas op dat je geen stroom krijgt...staat geloof ik altijd flink wat spanning op die dingen!
zoiets heet een schok, stroom krijg je van je energiebedrijfAnoniem: 25231 schreef op 20 december 2003 @ 19:40:
Pas op dat je geen stroom krijgt...staat geloof ik altijd flink wat spanning op die dingen!
de buizen moet je eerst ontladen, als je dit nog nooit gedaan hebt, zal ik je afraden hier ook maar aan te beginnen!
Iedereen snapt best wel wat hij bedoelt... foutje moet kunnen.OverSoft schreef op 21 december 2003 @ 00:51:
[...]
zoiets heet een schok, stroom krijg je van je energiebedrijf
de buizen moet je eerst ontladen, als je dit nog nooit gedaan hebt, zal ik je afraden hier ook maar aan te beginnen!
En inderdaad is het niet verstandig om een beeldbuis te verwisselen als je dit nog nooit hebt gedaan. Erg gevaarlijk al zeg ik het zelf.. (Meestal door dit soort dingen brand je huis af door kortsluiting en dan had je beter een nieuwe TV kunnen kopen

Je hebt geen schijn van kans als het niet EXACT hetzelfde type of een vervangende beeldbuis voor dat type betreft.
Je hebt een kans als het exact dezelfde beeldbuis is, maar dan is het nog een hel om alle instellingen goed te krijgen.
Bovenal is het zoals al genoemd erg gevaarlijk om met beeldbuizen te knutselen. Doe het alleen als je ervaring hebt met dit soort dingen!
Je hebt een kans als het exact dezelfde beeldbuis is, maar dan is het nog een hel om alle instellingen goed te krijgen.
Bovenal is het zoals al genoemd erg gevaarlijk om met beeldbuizen te knutselen. Doe het alleen als je ervaring hebt met dit soort dingen!
Pagina: 1