Zero hour erg traag

Pagina: 1
Acties:

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 16:12
Het spel generals: zero hour draaid verschikkelijk langzaam als ik een wat groter leger (absoluut niet extreem, 20 tankjes ofzo) heb of als ik 2 tegenstanders heb op hard, dan gaat het in het begin prima maar na een minuut of 20 gaat ie steeds langzamer tot het op een gegeven moment echt niet meer te spelen is.

Mijn systeem:

- Intel P4 2,8 ghz @2,8ghz, 800fsb
- Asus p4p800 deluxe
- Twinmos dual channel 1gb geheugen
- ATI radeon 9700 pro 128 mb
- maxtor 120 gb 7200 rpm

Wat heb ik gedaan:

- Als het systeem traagt loopt en ik kijk naar mijn systeem bronnen zie ik dat ik ongeveer 350 mb geheugen gebruik en 50% (!) cpu. Ik heb daarom hyperthreading uitgezet (stond aan) omdat ik dacht dat het daar iets mee te maken had maar dat maakt niks uit. Dual channel heb ik niet uitgezet (volgenmij kan dat uberhaupt niet softwarematisch) maar aangezien ik 2 simmen van 512 mb heb en ik maar 350 mb gebruik zou dat sowieso al niks uit moeten maken (denk ik?)

- Details op low, resolutie op low etc. Helpt niks. Ik denk ook niet dat het een grafisch probleem is aangezien het altijd gebeurt ook al kijk ik naar een plek die ik nog niet ontdekt heb en waar niks gebeurt.

- Als het spel langzaam is en ik start een nieuw potje op, gaat ie meteen vloeiend en perfect. Als ik dan het vorige potje weer laad (waar ik al een tijdje speel) gaat het meteen weer vet langzaam. Het lijkt dus echt te liggen aan de hoeveelheid units. Nou is dat altijd al een probleem geweest met dit soort spellen maar hij wordt hier al verschikkelijk traag bij 60 units totaal (gok ik) dus dat is absort, zeker met zo'n systeem als ik heb zou ie dat makkelijk moeten trekken

- Refresh rate: op de website van EA staat iets over de refresh rate van je monitor en crashen...er staat dat je hem dan terug moet zetten op 75mhz (mijne stond op 85mhz), gedaan maar maakt ook niks uit (had ik ook niet verwacht)

- koeling: alles lijkt koel genoeg. Ik heb voor de zekerheid een grote huis-tuin-en-keuken koeler van 30 cm doorsnee op mijn kast gezet (3cm afstand, zijkant er af natuurlijk B)) maar ook dat maakt werkelijks niks uit.

Ik heb windows xp met service pack 1 en heb de laatste drivers van mn videokaart.
Ik heb ge-googled en de search gebruikt maar nog geen echt antwoord kunnen vinden...bij de meeste mensen hebben ze gewoon een sloom systeem.

Weet iemand wat mijn redding kan zijn? Zelf denk ik aan een bug in het spel zelf aangezien ik met Generals geen enkel probleem heb...ook niet met 3 tegenstanders op brutal....

Ps mijn systeem is niet overgeclocked.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Illegal_Alien schreef op 19 december 2003 @ 23:56:
Ik had ook op mijn systeem dat Generals/Zero Hour heel traag draaide: Bleek mijn 2e HD kapot te zijn, deze afgekoppeld en alles draaide als een tiet. ook met 20+ aan units.

Asus A7V600
2500+ @ 3200+
512MB pc3200
en een Radeon 9500 van Saphire

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• FireFoz
Je hdd? Hmm...draaide hij toen sowieso langzaam of alleen als je veel units had? Want bij mij begint ie pas langzaam te worden als ik of de computer veel units heb...verder is ie heel rap...zal t zo eens proberen

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

In het begin draaide het goed (Nadat de schijf eruit/vervangen was ging dit ook sneller btw) maar ook na verloop van tijd werd hij trager hoe mere units ik ook bouwde. Maar dit zegt niet dat jouw hdd kapot is (Wat zegt SMART over je schijf?)

• FireFoz
Smart geeft geen foutmeldingen bij mij. Eerst wel, maar toen heb ik mijn 80gb maxtor opgestuurd en die is vervangen, nu krijg ik geen foutmelding meer. Verder merk ik ook niks dat er iets mijn met hdd kappot zou zijn met andere programma's / spellen... maar ik ga proberen de 2e hdd (maxtor 80gb) er uit te halen en kijken wat ie dan doet (ik was vergeten dat ie die ook nog had:p)

Overigens heb ik wel eens problemen gehad met mijn videokaart, maar het lijkt me heel sterk dat dit door mijn videokaart kan komen denk je ook niet? Aangezien het alleen gebeurt met meerdere units en volgensmij wordt mijn videokaart alleen maar gebruikt voor wat er op mijn beeldscherm komt en als er 200 units aan de andere kant van de map staan dan zou mijn videokaart daar niks mee te maken hebben...als ze ik ze op m'n scherm had wel maar dat is dus niet het geval...of denk iknu verkeerd?

Ik moet nu motor rijden, maar als ik terug ben (1,5 uur) ga ik het proberen, so far tnx _/-\o_

• FireFoz
Ik heb de 2e harddisk los gekoppeld maar dit maakt niks uit, het gaat nog steeds net zo traag. Ik ga nu defragmenteren (of vanacht, duurt een paar uur...) en kijken wat ie dan doet...ik zou echt niet weten waar dit aan zou kunnen liggen verder 8)7

edit: ik heb net geluisterd tijdens het spelen maakt m'n hdd ook vrijwel geen geluid...hij wordt niet zwaar belast ofzo,uberhaupt niet eigenlijk...ik snap er niks meer van

Ik heb net mijn videokaart settings uitgeprobeerd en de resolutie op 800x600 gezet met details op low, en dan gaat ie nog net zo langzaam, het is dus duidelijk niet de videokaart. Ik ga nu kijken wat ie doet met 1 geheugen dim minder.

Overigens vind ik het extreem raar dat het spel verschikkelijk gladjes loopt tot ongeveer 30 minuten skirmisch waarna het spel gaat schokken, tot het op een gegeven moment echt niet meer te doen is, echt verschikkelijk traag gewoon. als ik dan escape doe is het spel weer super snel (het menu dan) maar ingame is het traaaaaaaaaaaaaaaag.

-edit2- ik heb net ontdekt dat zodra het spel traag wordt ik een CPU load heb van 100%...het ligt dus aan de CPU load....vrees dat ik dit niet kan oplossen :'(

-edit3- ik heb net een van de 2 geheugen modules er uit gehaald en dit maakte ook niks uit. Ik heb de cooler van de cpu er af gehaald en schoongemaakt (stof enzo), dit maakt ook niet uit. CPU wordt ook niet warmer dan 40-45 graden.
Net nog een skirmisch met de gewone Generals (niet zero hour dus) gedaan, maar liefst 4 brutal enemys en 1 normal enemy: loopt als een tiet, terwijl met ZH ik al gekloot heb met 1 enemy op hard :( :( :(
Ik begin hier nu toch wel stevig van te balen, heb er nog 30 euro voor betaald ook :(
Ik heb mijn bios geupdate en de nieuwste drivers van mn videokaart geinstalleerd.

Heeft iemand nog suggesties wat ik kan doen? :/

[ Voor 101% gewijzigd door FireFoz op 20-12-2003 17:56 ]

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

ZH al gepatched of nog niet?

• FireFoz
Yep...

--edit--

Ik ga morgen een andere videokaart er in doen kijken of dat help. ZH heb ik al opnieuw geinstalleerd, zonder vooruitgang dus. Misschien windows opnieuw installeren :| :'( :'( :'(

[ Voor 41% gewijzigd door FireFoz op 21-12-2003 22:07 ]

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-11 22:05

Largo

Donderdraak

FireFoz schreef op 20 december 2003 @ 13:20:

-edit2- ik heb net ontdekt dat zodra het spel traag wordt ik een CPU load heb van 100%...het ligt dus aan de CPU load....vrees dat ik dit niet kan oplossen :'(

Heeft iemand nog suggesties wat ik kan doen? :/
Ik heb een soortgelijk probleem met ZH......

Alleen niet met AI enemies maar online quickmatch.... Spel is soms vanaf het begin af aan supertraag. proc schiet naar honderd procent en alles gaat langzaam (scrollen/movements/menus). Meestal schiet ie na 10-20 seconden weer 'los', en dan gaat alles weer retesnel...

Het lijkt een background proces, maar dat is onwaarschijnlijk.

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 14:39

Wmm

Largow schreef op 22 december 2003 @ 11:41:
[...]

Alleen niet met AI enemies maar online quickmatch.... Spel is soms vanaf het begin af aan supertraag. proc schiet naar honderd procent en alles gaat langzaam (scrollen/movements/menus). Meestal schiet ie na 10-20 seconden weer 'los', en dan gaat alles weer retesnel...

Dat ligt niet aan jou Largow. Dat is een bug van gamespy. Iedereen heeft het, en ook net als jij niet altijd. Sinds de patches is het wel een stuk beter geworden, maar het is er af en toe nog steeds. Ik heb het soms ook in de lobbies. Soms gelijk weer over, soms moet ik gewoon weer opnieuw inloggen. Erg vervelend allemaal :(.

• FireFoz
Largow schreef op 22 december 2003 @ 11:41:
[...]

Dat los schieten heb ik ook wel eens, maar niet altijd. Zo heb ik een savegame tegen 2 enemy's op hard waar ie echt extreem langzaam gaat en ook blijft gaan...dat lijkt niet meer los te schieten

Ik zal als ik thuis ben (ben nu op mn werk) die savegame eens online zetten, misschien wilt iemand dan even kijken of ie bij hem ook langzaam loopt, misschien ligt het niet aan mij :?

-- edit --

Ik heb net een andere videokaart geprobeert (gf2mx) en daar loopt ie net zo traag bij, dan maakt dus niet uit. Uiteraard alle details op low, dan loopt ie best vlot nog normaal, maar zodra ik onderstaand savegame laad hangt ie al weer net zoals met mijn 9700 pro.

Hier heb ik een savegame. Direct bij het laden van deze save wordt mn computer al extreem traag.
Kan iemand deze downloaden, in de map "C:Documents and SettingsAdministratorMy DocumentsCommand and Conquer Generals Zero Hour DataSave" (of wat je username ook is) en kijken of ie bij jou ook zo traag loopt?
Ik vind het wel belachelijk als het niet aan mij zou liggen maar aan het spel, het potje waar het hier om gaat gaat maar om 2 hard enemies en 1 easy :O

Hier is de savegame (2.9mb)
http://www.kalvaz.com/00000011.sav

tnx

[ Voor 37% gewijzigd door FireFoz op 22-12-2003 17:37 ]

• Wmm

Wmm

Ok, ik heb ff geprobeerd en hij gaat bij mij ook vreselijk traag.
Dus het ligt niet aan jou. Ik zag dat je de game startte op 19 december, klopt dat?
Want misschien ligt het dan aan dat je daarna misschien de 1.02 patch geinstalleerd hebt?

• FireFoz
Wmm schreef op 22 december 2003 @ 19:36:
Dus het ligt niet aan jou. Ik zag dat je de game startte op 19 december, klopt dat?
Want misschien ligt het dan aan dat je daarna misschien de 1.02 patch geinstalleerd hebt?
Dat klopt...maar volgensmij doet ie het nu nog, na de patch. Ik zal zo eens even een nieuw potje proberen met 3 hard enemies, kijken of ie dat nu nog steeds doet dan
Ik heb gister online gespeeld en daar leek ie het ook licht te doen...maar zou misschien ook lag geweest kunnen zijn

• FireFoz
Wmm schreef op 22 december 2003 @ 19:36:
Helaas, ik heb net een nieuw potje skirmisch gedaan en nu doet ie het weer, met 2 enemies op hard en 1 ally op medium...na ongeveer 10 min spelen hakt het er in eens in, en zie ik nog maar "frames" van 1 per seconde...

hier de save game, doet ie het bij jou ook langzaam?

http://www.kalvaz.com/00000001.sav

• Wmm

Wmm

Mja, die save is ook onspeelbaar.
Ik heb het net zelf ff geprobeerd op twilight flame met 4 hard armies tegen me en ik kreeg na 3-4 minuten ook dat de game al langzamer begon te lopen. Dan was het ff weg, en halve minuut later kwam het weer erger terug. Denk dat als ik door zou gaan het zelfde krijg als jij.

Heb je het ook op kleinere maps dan? Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd hoor.
Maar ik denk zelf dat het een of andere bug is.

• FireFoz
Dan ligt het dus misschien toch niet aan mij. Toch erg slecht van EA dan, tis toch belachelijk dat je niet eens met zijn 4en (ik en 3 computers) kan spelen terwijl die map voor 8 is....zeker op zo'n systeem als ik heb :( :(
Maar het gekke is dat met Generals ik zo 5 enemies op hard kan doen en das geen enkel probleem...dus ze moeten het wel kunnen verhelpen dan denk ik

• Wmm

Wmm

Mja, ik speel nooit tegen de ai opzich, maar heb wel es in classic tegen drie brutals gespeeld op een 4 player map. Dat ging goed, maar verder heb ik dat nooit gedaan. Het moet haast wel een of andere bug zijn.

De laatste dagen speel ik wel eens een free for all met 7 anderen (dus 8 spelers in totaal op een 8 player map, online dus). De game loopt dan niet op topsnelheid (dat is logisch natuurlijk) maar wel zeer goed speelbaar. En er worden soms gigantische legers gebouwt af en toe... Het moet haast wel gewoon een singleplayer bug zijn.
Probeer het nog es op een andere map zou ik zeggen?

Verwijderd

het is egt een geweldigspel maar om het geod te laten draaien is het belangrijk dat je minstens 512 mb intern hebt ik heb zelf 1024

jeroentjuh

• Tresjertje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-03-2013
Schopje om eens te kijken of er al meer oplossingen bekend zijn na zo'n lange tijd
Ik heb een spiegelbeeld van het gebruikte systeem, alleen dan met een 9600 serie grafische kaart en deze doet precies hetzelfde. Ik heb echter geen 2e schijf waar het aan zou kunnen liggen en XP draait prima met SP2. Alleen Generals en ZH geven deze problemen, de rest draait super

Het leuke is dat ik een tweede bak heb staan met een AMD 3000+ en een NVIDIA FX 5900GE en die geeft deze problemen echt niet.
Je zou dus denken aan de ATI-drivers / kaarten maar ik heb inmiddels meerdere Detonators zonder resultaat geprobeerd

Als iemand dus nog goede ideeen heeft, houd ik me aanbevolen.........

[/off-topic]
@jeroen: Als je bovenaan had begonnen te lezen, had je kunnen weten dat er in het genoemde systeem ook 1 Gb mem zit.........

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 19:37
Schopje na 2 (!) jaar? Joh ;) Anyway, ik heb ook veel ZH zitten spelen, maar zowel op mijn oude pc (Athlon XP 1500+ met een Radeon 8500 en Win2K) als op mijn huidige systeem (Athlon 64 3400+, 1gb, WinXP, Ati X800) loopt het spel perfect.

Zelfs tegen 7 brutals, als ik wil... Wil sterven, that is. ;)

Verwijderd

Ja zero hour is dat wat dat betreft een rare game, ik heb zelf meegemaakt dat het vaak sloom word terwijl mijn pc 7x zo snel is dan dat zero hour nodig heeft. Online merk je dat ook vaak dat er ontzettend veel lag en dergelijke is. En EA weigert hier telkens iets aan te doen :( Op mijn laptop draait zero hour fantastish zelfs me de processor en vid kaart op low...
Pagina: 1