Intel RAID0 met 7k250 op P4C800-E werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik heb sinds een paar dagen mijn nieuwe PC binnen. Het was de bedoeling om
2 Hitachi 7K250 SATA-schijven van 120 GB in RAID0 te zetten. Hiervoor wilde ik de Intel ICH5R chip gebruiken, omdat die het snelst schijnt te zijn.

De installatie van Windows XP begint goed, met F6 worden de drivers goed geïnstalleerd en het kopiëren van de setup-bestanden gaat ook goed. Na het herstarten komt de melding "schijfleesfout".

Ik heb de nieuwste Intel-drivers gedownload, maar dit hielp niet.
Op het moederbord zit ook nog een Promise RAID-controller. Als ik de schijven hierop aansluit en ga installeren gaat het wel goed.

Ik heb al lopen zoeken op internet, maar zonder resultaat. Wie weet raad ??

Verwijderd

is het mobo wel helemaal in orde, of is het toevallig niet beschadigd??

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Je kan de SATA poorten testen door die 2 schijven (tijdelijk) even als 2 individuele schijven te proberen. Als dat werkt, weet je dat het waarschijnlijk iets met de bios of zo is.

[ Voor 1% gewijzigd door Device Manager op 19-12-2003 22:12 . Reden: type foutje ]

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• sniper20
Device Manager schreef op 19 december 2003 @ 22:12:
Je kan de SATA poorten testen door die 2 schijven (tijdelijk) even als 2 individuele schijven te proberen. Als dat werkt, weet je dat het waarschijnlijk iets met de bios of zo is.
De schijven zijn wel in orde. Met de Promise-Controller is er niets aan de hand.
Dat het mobo defect is geloof ik niet. De setup van Windows XP begint goed
en de driver wordt gewoon herkend. Kan het misschien zo zijn dat de
Intel-drivers de nieuwe Hitachi 7K250-schijven nog niet ondersteunen ??

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02-2025

Pesticide

Competitief gamen is een sport

Ik heb een gelijkaardig probleem op mijn dfi lanparty nforce 2 ultra revisie A maar dan met de PATA 160 gig versies met een highpoint controller

de schijven booten , kan array maken , kan ze met een andere windows installatie formnateren ( voor de juiste clustersize)

windows xp setup herkent ze , begint de voorberijdende data te kopieren , vraagt dan te rebooten en dan krijg ik een zwart scherm en hangt me pc , mijn andere raid 0 doet t nog steeds alsik de schijven verwissel

:(

ik heb een vermoeden dat de schijven te nieuw zijn ofzo en er een conflict is

ik heb al jaren highpiont controllers en heb er zelfs al 4 maar 80 gig raid 0 op gedraaid vlekkeloos

[ Voor 15% gewijzigd door Pesticide op 26-12-2003 15:25 ]

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

• sniper20
Mijn bovenstaande probleem met de Hitachi schijven heb ik opgelost door de nieuwste BIOS te downloaden + de nieuwste Intel drivers.
Pagina: 1