Toon posts:

Netwerk kaarten bundelen, wireless lan, hoe is mijn idee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraagje. misschien een beetje rare maar kan het proberen..

Stel:

je heb 3 Wireless kaarten die max 108Mbit aan kunnen.
Alle 3 een eigen antenne, is het dan mogelijk om die 3 kaarten zo te bundelen (verbinden) dat hij een overdracht snelheid krijgt van 3x 108mbit?

aangezien het voor een centrale server is heb ik een overdracht nodig van ongeveer 4/500Mbit.

Dus 6x 108Mbit wireless lan.
en dat als 1 connectie, kom je op: 648Mbit (theoretisch) dus 450 in praktijk.

Weet iemand of dit mogelijk is? of eventueel een andere manier om zo'n hoge overdracht snelheid te krijgen?

Klein beetje uitleg van mn plan:

de centrale

1 Centrale server, waar 4 richtantennes opzitten.
elke 'antenne' aansluiting moet een overdracht krijgen van 100Mbit (in de praktijk) dat is dus die 400/500Mbit connectie.
Die centrale is een VPN Server, verder hangen alle gameservers, download servers enz (lokaal) niet via wireless daar aan.
Verder moet die centrale de huidige vpn instellingen doorgeven aan zijn 'hulp' servers.

Een connectie van de een naar een ander

2 De connectie van de centrale naar een 'hulp' server gaat dmv 100mbit wireless lan (praktisch) dus elke server moet uitgerust zijn met 3(gebundelde) 108Mbit kaarten en 1 108Mbit kaart.

Hoe gaat de verbinding in zn werk? en hoe kunnen mensen inloggen

Mensen die mee willen inloggen kunnen niet op de bestaande 100Mbit connectie inloggen, dit is S2S (Server 2 Server) Only.
De beveiliging hiervan is ook dat alleen de server met een bepaald MAC address hem ziet.

Verder beschikt elke server over een 4e kaart, deze kaart heeft 2 doeleindes (zie c3)

Waarom die 4e kaart?

c3:

Een 4e kaart is nodig om verbinding te maken naar de clients, en naar andere (eventueele) hulp servers.

de 108Mbit kaart (nr 4) Moeten 2 antennes aan komen, 1x omni en 1 richtantenne (dit is totaal ook geen 100Mw maar ik ga ook vergunning aanvragen) de Omni antenne is voor iedereen rond om de server verbinding te geven.
De richtantenne is bedoeld om van de server naar de centrale (ja alweer) te connecten. Deze lijn moet zo breed mogelijk zijn, zodat er zoveel mogelijk mensen mee kunnen liften

Ja maar dat gaat toch niet lukken met die 4e kaart, want die had geen access?

Dat klopt, bij de centrale komt ook 1 standaard 108Mbit Accesspoint te staan. deze moet alle connecties naar de hulp servers verwerken.
Verder is deze accesspoint aangesloten op een 1Gbit switch.
Aangezien elke hulpserver een eigen accesspoint krijgt komen er 4 accesspoints te staan die naar elke server connect.

De 4 accesspoints komen op een 1gbit switch, waar ook de centrale vpn server aanzit, de gameservers etc.
1Gbit is nodig om alle data snel en soepel te verwerken.

Wat theoretisch geblaat

1 Centrale server
2. 4x 100Mbit Connecties naar de server (S2S only)
3. 4x 100Mbit MAX Connecties naar de switch
4. 2x 1Gbit Gameservers

2. = 400Mbit
3. = 400Mbit (max)
4. = 2Gbit (max)

Aangezien ik dat theoretisch niet ga redden komen er denk ik 2x 1Gbit switches.

Nu heb ik een heel leuk idee (wat meer mensen mogen gebruiken als het werkt)
Wat ook heel veel geld kost:

maar ik wil weten of het uberhaupt mogelijk is wat ik wil

Iemand tips etc?

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 22:50

JQR

wat voor hardware ga je wel niet neerzetten om al die bandbreedte vol te trekken.. mi is het redelijk overkill allemaal. het netwerk hier op de uni is 1 gbit switched en met bijna 4000 clients trekken we die nog niet eens vol..

Verwijderd

Topicstarter
JQR schreef op 19 december 2003 @ 21:02:
wat voor hardware ga je wel niet neerzetten om al die bandbreedte vol te trekken.. mi is het redelijk overkill allemaal. het netwerk hier op de uni is 1 gbit switched en met bijna 4000 clients trekken we die nog niet eens vol..
het is voor de helestad
wireless-plaats project