Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VGA Kabel stuk] solderen, verschillende kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een kapotte VGA kabel aan mijn monitor hangen die ik zoals ergens in dit forum beschreven wil afknippen en aan de helft van een VGA verlengkabel wil solderen.

Maar nu zijn de kleuren van de draadjes in de verlengkabel anders als de kleuren van de kabeltjes in de monitorkabel, zodat ik niet weet welke ik aan elkaar moet solderen.....

Duss weten jullie die combinaties? of is er een manier om daar achter te komen?

alvast bedankt!!!!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik kan je wel zeggen dat je signaal er niet beter op wordt mocht het je lukken.

VGA signaal is zeer gevoelig, wanneer je 2 kabels aan elkaar knoopt merk je direct flink kwaliteitsverlies. Ik raad je aan een langere kabel te halen, een el-cheapo zal nog altijd betere kwaliteit geven dan zelf solderen.

Als je het toch even wilt proberen (wie niet waagt..), zoek dan even op VGA colorcode of VGA pinout op goegel.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet het wel aan elkaar solderen omdat het stekkertje helemaal kapot is
op google kon ik niks zinvols vinden op dze trefwoorden................
heeft iemand een link misschien?

Verwijderd

Je zult de aders moeten doormeten met een multimeter
en alle pennen uittekenen.
Dan weet je pas zeker dat t goed zit.

Ik neem aan dat je uiteindelijk de originele lengte weer aan je monitor wilt hebben.

Een andere optie is misschien de nieuwe kabel in je monitor opnieuw aan solderen.
Dit is dan wel weer gelijk netjes. Maar meten moet je altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, maar het ene uiteinde zit vast in de monitor, hoe meet ik dat precies doormeten?, ik heb wel een multimeter

Verwijderd

Je neemt de steker, en tekent hem uit.
Je houdt de ene meeetpen op de eerste pen en meet op de brading welke kleur het is.
Zo ga je door totdat je alle pennen gehad hebt. Ik hoop dat je het nog kan meten allemaal ivm met je defecte steker. Misschien de steker openbreken?

Dan neem je je nieuwe kabel, en doe je het zelfde.
De matchende draden soldeer je dan aan elkaar, halverwege de kabel of in je monitor :-)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
thnx man, alles is gelukt doet et perfect :)
Pagina: 1