Toon posts:

HP Laserjet 4000n niet te configureren

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een HP Laserjet 4000n staan, met een ingebouwde jetdirect. Nu is het zo dat ik 2 mogelijkheden heb:

- IP via DHCP
- IP handmatig instellen

Mijn probleem is dat als de printer eenmaal een IP heeft verkregen, dan zou ik via mijn browser de printer moeten kunnen configureren. Zodra ik het ip van de printer in mijn browser intyp krijg ik echter de meldeing "503 Service Not Avaiable".

De printer zit nu rechtstreeks aangelosten op een router met DHCP.

Wie weet hoe ik deze printer wel via het netwerk aan de praat krijgt. Trouwens het printen via de normale LPT-poort werkt wel. En het gebruik van de webadmin tool van HP werkt ook niet! :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 20:43 ]

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-12 15:23

Diamon

The Weird One

Reset even de gehele jetdirect kaart.
Kun je de printer wel pingen dan.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Diamon schreef op 19 december 2003 @ 20:44:
Reset even de gehele jetdirect kaart.
Kun je de printer wel pingen dan.
Ik heb de printer al meerder malen een cold reset gegeven. Het pingen naar de printer lukt wel, dat is ook zo vreemd!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:37

mr_petit

opperprutser

kan je ook een access mask instellen?

de bevestiging dat ie een ip adres heeft, lees je dat af van je dhcp of van je uitgeprintte statuspagina?

[ Voor 129% gewijzigd door mr_petit op 19-12-2003 20:55 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Probeer eens Webadmin of Jetadmin te downloaden, zie of die de printer vind en kijk of je een firmware-update kan doen.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de printer zonder de router te benaderen.

misschien is dat het probleem...

gewoon direct aansluiten...

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12 15:25

grimson

domeingrommer

probeer eens met telnet een verbinding te maken ! Dit moet lukken.
Probeer ook inderdaad eens de firmware van je jetdirect kaart te updaten:
Jetdirect Download manager:
http://h20000.www2.hp.com...ang=en&cc=us&swEnvOID=181

[ Voor 68% gewijzigd door grimson op 19-12-2003 21:04 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-11 18:11

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Op de HP site kun je een tool vinden waarmee je in je netwerk kunt scannen naar jetdirect modules, werkt ok (je kunt ook t IP opgeven van de printer ipv een scan doen).

[ Voor 7% gewijzigd door Pantagruel op 19-12-2003 21:10 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:44
Klinkt als een bekend probleem, waarschijnlijk heb je een vroege versie 7 van webjetadmin. Deze was erg buggy met het toekennen van ip's aan printers. Zorg dat je de laatste versie installeert (oude eerst deïnstalleren) en probeer het daarna nog eens

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

/me fish vraagd zich af of er (standard) wel een webadmin zit op die "ouwe" netwerkkaart ?
probeer idd eerst een een firmware update maybe dat ie er dan wel is

probeer hem eens via telnet te bereiken

[ Voor 62% gewijzigd door Fish op 19-12-2003 22:22 ]

Iperf

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Pantagruel schreef op 19 december 2003 @ 21:09:
Op de HP site kun je een tool vinden waarmee je in je netwerk kunt scannen naar jetdirect modules, werkt ok (je kunt ook t IP opgeven van de printer ipv een scan doen).
volgens mij bedoel jij de "hp install network printer wizard"
die is hier] te downloaden.

Maar als webjetadmin niet werkt, dan denk ik dat deze ook niet werkt.
Volgens mij gebruiken beide tooltjes namelijk snmp voor de detectie.

Ik denk dus dat er iets mis is met de netwerkinstellingen (al dan niet jumpers op de jetdirectkaart o.i.d.)

Misschien kan de TS wat netwerkinstellingen plaatsen (of een configpagina van de printer)

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 19-12-2003 22:27 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en even het type numer van de jetdirect kaart plaatsen

ik vermoed een J3113A

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 19-12-2003 23:12 ]

Iperf

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Die hp install network printer wizard werkt hier idd ook prima, gebruik ik zelf ook

Onder Win2k/XP kun je ook gewoon via IPP printen. Alleen zoals al eerder gezegd, ik denk dat je een firmware update nodig hebt van dat ding. Moest ik ooit ook doen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

let wel,
Er is verschil tussen de (Web)jetadmin en tussen de webadmin die je bereikt door naar de printer te http'en

welke weer eigelijk niks te maken hebben met de wizzard .. :X

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 19-12-2003 23:27 ]

Iperf

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-12 19:28
Jetdirect uit de printer halen, printer aanzetten en de Go/Online knop inhouden, dan doet hij een cold reset. Dan de printer uitdoen, jetdirect er weer in. Weer printer met Go/Online knop inhouden aanzetten. Dan een config pagina uitdraaien, dat IP in een NT4 telnet client rammen, gezien die van 2000 en XP raar doen op oudere HP's (even local echo aanzetten) en dan zo configgen. Gelijk je host-name en cmnty-name aanpassen naar iets leuks. Dan zou ook eventueel ook de webinterface weer moeten werken :)

Ik heb helaas teveel ervaring met oude HP-afbraak :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles geprobeerd wat jullie zeggen, wizard, webadmin, jetdirect erin en eruit enzovoort. Het volgende gekke heb ik nu ondenkt.

De printer krijgt geen ip-adres via de DHCP van de router? Erg vreemd, waarschijnlijk gekomen nadat ik de cold reset weer heb gedaan. Ik krijg het ook niet meer voor elkaar om dit eventueel in te stellen en kan dit dus ook niet vinden in het menu???

Als ik handmatig een IP-adres invul, dan kan ik nog steeds niet de jetdirect bereiken. Echter als ik nu een printer in windows toevoeg met het vaste IP kan ik wel printen??? Maar niet configureren, via de browser, telnet, webadmin enzovoort! Wie weet uberhaupt waar ik op moet letten met het instellen van een DHCP server, na een cold-reset zou die dit toch automatisch moeten krijgen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er gaat hier een lampje branden ... die ouwe hadden soms bootp ipv dhcp nodig
(met een nieuwere firmware vaak opgelost)

probeer eerst eend met de hp downloadmanager die boel te updaten .. (deze mis ik in jpu antwoord) en vertel eens welke kaart het precies is)

Iperf

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

fish schreef op 20 december 2003 @ 18:30:
er gaat hier een lampje branden ... die ouwe hadden soms bootp ipv dhcp nodig
(met een nieuwere firmware vaak opgelost)

probeer eerst eend met de hp downloadmanager die boel te updaten .. (deze mis ik in jpu antwoord) en vertel eens welke kaart het precies is)
als die jetdirect alleen maar bootp aankan, dan zou ie nog steeds moeten kunnen telnetten e.d. als de ts gewoon hard een ip adres in de printer stopt.
Ook zouden jetadmin en de printer wizard gewoon moeten werken, ook al heeft de printer een onbekend(geen) ip adres.

het kaartje kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ok om even wat meer duidelijkheid te geven. In het menu blijkt inderdaad dat het om bootp gaat. Het jetdirectkaartje is van het type Jetdirect 600N J3111A. Ik wil het nu proberen te flashen alleen weet niet hoe.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 17:21:
Ok om even wat meer duidelijkheid te geven. In het menu blijkt inderdaad dat het om bootp gaat. Het jetdirectkaartje is van het type Jetdirect 600N J3111A. Ik wil het nu proberen te flashen alleen weet niet hoe.
Ok, het is gelukt ik heb via de HP download manager een update uitgevoerd en kan nu zonder probleem de printer configureren! DHCP werkt nu ook perfect. Bedankt!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
hp printers hebben wel vaker een probleem met het verkrijgen van een IP via DHCP
(probleem is dan dat je wel een IP adres krijgt maar geen Subnet mask en het IP van de printer is ook gelijk de GateWay)

daarom zet ik ze ook altijd vast.

probeer hetvolgende;
-zet de printer uit
-hou de knop "GO" (groen/blauw) ingedrukt
-zet printer aan
-laat als je te zien krijgt "factory reset" de knop los

vervolgens zou je wel een IP addres moeten kijgen

hierna kan je een configuratie pagina uitprinten
-information menu
-print configuration

hier zie je of alles goed is gegaan.

vervolgens vindt ik het het makkelijkst om via telnet er heen te gaan en hem te configureren

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Pagina: 1