Alcatel ST Home & e-tech router -> internet weg

Pagina: 1
Acties:
  • 455 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik heb een alcatel speedtouch home modem (ethernet) voor mxstream
nou heb ik op de hccdagen een router gekocht: de e-tech RTBR03
nu gebeurd het volgende als ik emule open heb staan is na ongv 4 uur mijn internet verbinding weg dan moet ik de modem en de router uit/aan zetten om weer op internet te kunnen
als ik gewoon mijn pc aan heb staan dan is na ongv een dag de internet verbinding zoek
ik heb de router staan op always connected en dhcp aan
(nog een gek prob..: als ik m'n ip van 10.0.0.149 naar auto assaing verander krijg ik automatisch ipv 192.168.1.100 het adres 192.168.1.149 dat is vreemd maar wel opgelost door het max users te verlagen in dhcp instellingen)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:23
De 510 IS een router :) Je kunt die hele e-tech ertussenuit halen en via je kpn-cd de nat.ini oid uploaden (zoals ook in het dhz-pakket stond).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
oops heb niet goed gekeken ik heb een alcatel speedtouch home isdn network terminator (:P wat een naam)
met als model number 3EC18624BCAA02
deze hebben we genomen toen mxstream een halfjaar 'online' was.. (de garantie is dus ook al over)
ik heb gehoord dat je een hack moet uitvoeren op de modem :S
iemand?

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 14:33

immetjes

HIER is BERN-E

Ik heb ook een E-tech RTBR03 en het valt me op dat ik en meer mensen een probleem hebben met Emule en Biittorrents kijk maar eens hier:

Is verzadiging router mogenlijk met BitTorrent?

[ Voor 21% gewijzigd door immetjes op 31-12-2003 13:03 ]

Verwijderd

hier een link naar de hack:
http://www.weethet.nl/english/adsl_mxstream_alcatelhack.php

maar er zijn er meerdere te vinden via, ja wel daar is tie weer, google.com!

heb hem zelf thuis ook uitgevoerd en heb nu een mooie router ipv een modem. toch wel erg handig!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:12
Titel edit.

Limiteer in emule het aantal connecties eens op maximaal 100. Dat zou het moeten verhelpen. De speedtouch home gaat namelijk bij 200-250 gelijktijdige verbindingen totaal plat...
Pagina: 1