Nieuwe koeling methode TEKENING... ->

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/mw/prive/defey/koeling.jpg

ik heb het al in praktijk uitgevoerd, de achterkant van me cpu converterkaartje word niet warmer dan 22graden, ik ga na deze post dat ding onder me heatsink laten meten, wish me luck >:)

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 19:30

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Plaatje doet ut niet....... :(

Ahhhh nu wel .....

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• Mister_X
kut, hij past niet tussen me cpu en heatsink, nah, kijk morgen wel effe

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb gewoon standaard heatsink+cooler op mijn celeron 500, + 2 kleine koelers die de lucht door de heatsink blazen

in ASCII-art :) :

v v v v v v v v
>=========>
>=========>
>=========>
-----cpu-----

die pijltjes betekenen fan en geven de richting aan

het hielp geen reet
en koelpasta ook niet

mijn cellie wil gewoon niet koeler lopen dan 63 graden celcius stressed!! sjeez...
Celeron 500@562

Verwijderd

Mister_X, wat voor heatsink gebruik je?

• Mister_X
standaart, wat dan?

Verwijderd

Dat heb ik al een hele tijd terug geprobeerd, golden orb werkt toch beters:)
Ik heb wel vet mijn geforce2mx gekoeld, met een 8x8 fan die de lucht naar de heatsink blaast, en een 8x8 fan die de lucht wegzuigt.
Super goede airflow door mijn koelblokkie van mijn geforce2mx:)

Verwijderd

Ik heb ook al een aantal dingen geprobeerd, maar dit werkt bij mij het beste:

Ik heb een coolermaster DP5-6H51 die blaast op de proc. Ik heb er gewoon een 80mm fan die van buiten naar binnen blaast er voor gezet zodat de deze fan koele lucht over de coolermaster DP5-6H51 blaast en deze blaast het vervolgens weer over de proc. Dan een zuiger (50mm coolermaster) op een kleine afstand (dus niet er tegen aan) en mijn temperatuur is nu idle 33C kast 24C (tbird900)daarvoor 40C kast 26C en hij is volledig gestressed nog niet bij de 40 gekomen :)

Nu effe wachten op mijn bigtower, dat ik al mijn fans er in kan planten en wachten op mijn arctic silver en ik ga onder de 30 komen (idle) denk ik :)
en dan die tbird schoppen :9

Is niet echt een zelfgemaakte cooler, maar meer airflow achtig, maar was wel blij met het resultaat.

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Blazen de de Coolers aan de Zijkant elkaar niet tegen?

lijkt met niet een strak plan!

misschien als je de twee Zijkant coolers de zelfde kant op laat blazen en de grote er op plaatst die er door heen blaast?

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

• Mister_X
de koelers op de tekening blazen opelkaar, en de grote blaast het weer terug, eigenlijk wil ik het dicht maken zodat de lucht maar 1 kant op kan gaan, op het koelblok, en dan er meteen weer uit!, en ervoor zorgen dat de lucht die die 2 kleine fans (die opelkaar blazen) koele lucht inzuigen, met behulp vana een kleine omleiding,
Pagina: 1