Omega driver vraagjes ?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Na het installeren van de Omega drivers ben ik ff gaan kijken in het tapblad Open gl en Direct3d en daar waren de instellingen zo :

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.riksten/voor.JPG

Nu hoor ik altijd dat deze drivers het onderste uit de kan halen bij je video kaart op het gebied van Mooi heid .

Nu heb ik dus zelf de instellingen nog veranderd en zien ze er zo uit :

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.riksten/na.JPG

Heb ik nu de functie van deze drivers verpest of ter niet gedaan ?
Of word het nu zelfs nog beter en mooier ?

En waarom doen de omega drivers dit niet meteen zelf ?

Mijn video kaart is een ATI Gigabyte 9800 pro 128 mb .

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit is gewoon een optie die de Omega drivers bieden :? Ik snap je vraag niet zo.

En waarom staat het standaard niet zo? Nou ga nu maar eens een zwaar spel spelen op een matige PC met deze instellingen, dan snap je waarom.

Verwijderd

mooier, maar zeeer zwaar voor je beeldkaart, dus je frames/sec gaan zwaar dalen!

• mmxmmx
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 20:15:
mooier, maar zeeer zwaar voor je beeldkaart, dus je frames/sec gaan zwaar dalen!
Oh oke dus ik heb de functie van de driver niet verpest ! das goed nieuws :)
Want hoeveel te mooier hoeveel te beter vind ik .

Verwijderd

mooier ja, maar zeer waarschijnlijk schokt nu je beeld in games. en je kan dat balkske altijd weer goed zetten hoor :) niets verpest

Verwijderd

Je kunt het wel doen, maar je moet er een beetje mee spelen.

anti aliasing is wel mooi, maar matig het, 2x of 4x.

anisotrophic is ook mooi, maar op 8x gaan je spellen niet bepaald soepeltjes O-)

zet bv. anti aliasing op 2 of 4x
anisotrophic op 2 of 4x
(allemaal afhankelijk van de rest van je systeem)

have fun :*)

• mmxmmx
Mike Jarod schreef op 19 december 2003 @ 20:15:
Dit is gewoon een optie die de Omega drivers bieden :? Ik snap je vraag niet zo.

En waarom staat het standaard niet zo? Nou ga nu maar eens een zwaar spel spelen op een matige PC met deze instellingen, dan snap je waarom.
Ja maar ik neem aan dat als je een matige pc hebt dat je dan ook niet de Omega drivers gaat gebruiken ? Mede omdat men al aangeeft dat het de snelheid niet ten goede zal komen en dat wil je volgens mij niet met een matige pc en een modern spel zoals jij het voorsteld .

Overigens heb ik een AMD 3200 + met 1024 mb pc3200 corsair cas 2 memory en dus een ATI 9800 pro en natuurlijk een iiyama vision master pro 512 .

Overigens bieden de gewone ati drivers die optie ook hoor .

• mmxmmx
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 20:20:
mooier ja, maar zeer waarschijnlijk schokt nu je beeld in games. en je kan dat balkske altijd weer goed zetten hoor :) niets verpest
OH is het echt zo zwaar als jullie voorstellen ?
Ik had dat niet verwacht eerlijk gezecht :o

Generals draait bij mij zeer soepel met alle toeters en bellen aan in het options menu van Generals zelf .

Maar ik heb wel een AMD 3200 + met 1024 mb pc3200 corsair cas 2 memory en dus een ATI 9800 pro en natuurlijk een iiyama vision master pro 512 .

Verwijderd

mja, een 9800PRO zal dat wel goed aankunnen :) Maar alles op hardste, en dan Underground, lekker beeld ja :p maar je prestatie zal wel naar beneden gaan. Of als het gaat schokken weet ik niet. Maar zeker minder frames per seconden ;)

Verwijderd

Ik was ook ff naar het kijken naar die balkjes
Maar hoe kun je anti aliasing en antrio.....filteren helemaal uitzetten ?
Er staat nergens uit of 0 x

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
moet je daar zo'n topic voor kicken? vink toepassingsgebonden aan, en 't is uit.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

thunderbird1000, voor zo'n zoekvraag is het kicken van zo'n oud topic niet de bedoeling: 19 December 2003 21:01 :X

Daarom doe ik deze maar dicht :) Lees volgende keer eens de readme-files die bij de drivers zit ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.