Toon posts:

[ps/2 poort] problemen met muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GOT'ers

Vandaag wou ik een cross kabel uit mijn pc unpluggen. om dat te kunnen doen moest ik mijn systeem kast verplaatsen. tijdens dat verplaatsen viel het plugje van mij muis uit de ps/2 poort. Ik deed hem weer in. helaas doet die op dat moment niet meer:S. ik heb ook andere muizen geprobeerd (ps/2) maar niks.

normaal wanneer je een muis in ps/2 poort doet zie je de lampjes die in die muizen zitten branden. maar helaas is dit niet het geval. Muis doet het in ieder geval wel. ik heb deze in een usb poort gedaan.

maar goed ik zal graag willen weten wat er met mijn ps/2 poort aan de hand is. is die soms dood? zo jawat kan ik eraan doen om die ps/2 poort weer werkend te krijgen? ik heb ook bij apparaat beheer gekeken. bij muizen en poorten staan geen uitroeptekens of zo. deze werken allebei perfect.

zijn er eventueel apparaten aanwezig waarmee ik van usb naar ps/2 + usb kan gaan?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

groetjes b

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 19:56 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ps/2 poorten zijn niet hotpluggable, de kans dat je hem gesloopt hebt is erg groot.
Dat hij in device manager goed staat wil niets zeggen over de staat, enkel dat het geval goed is geinstalleerd.

Je zou een USB -> PS/2 plug kunnen pakken en daar je muis aanhangen. Of een USB muis nemen.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Je hebt het niet in je text staan, maar heb je al een reboot geprobeert?

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Device Manager schreef op 19 december 2003 @ 22:06:
Je hebt het niet in je text staan, maar heb je al een reboot geprobeert?
Idd, voor zover al ik me altijd kan herinneren is dat altijd noodzakelijk als je PS/2 muizen of KBD's aansluit tijdens het draaien...een (harde :? ) reboot.Geld overigens ook voor keyboards met een AT (DIN) plug :X
En USB is vanzelfsprekend wel plug&pray

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
OM wat toe te voegen aan terw_dan, het hoeft niet, maar het kan wel dat je hem aardig gesloopt heb.

En TB schijnt wat meer 'pluggable' te zijn dan een muis als ik zo lees op internt.

Maar idd omdat er stroom op staat, en het nite hotpluggable is zou je hem wel eens gesloopt kunnen hebben. Mogelijke oplossing is een usb muisje, of een verloop stukje indien mogelijk. En ik neem aan dat je al gereboot heb?

edit: ik zeg 'hoeft niet perse' omdat ik zo nu en dan wel eens een 'geluks' gevalletje tegen kom 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Icey op 19-12-2003 22:30 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Icey schreef op 19 december 2003 @ 22:13:
OM wat toe te voegen aan terw_dan, het hoeft niet, maar het kan wel dat je hem aardig gesloopt heb.
Je kunt er vanuit gaan dat als na deze actie ineens er geen muis meer werkt dat die poort naar de eeuwige jachtvelden is.

Verwijderd

Topicstarter
aha het is dus niet meer te redden?

ik heb namelijk een draadloze combi (muis + toetsen board). nou is dus een een van die 2 apparaten niet te gebruiken (tegelijker tijd dan).

ik heb hem inderdaad gereboot.

maar er is geen een of andere device waarmee ik dit probleem kan verhelpen?

als dat er is hoor ik het graag:D

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het setje echt alleen op PS/2 te gebruiken is kan je overwegen om zo'n adapter te halen. Ze staan voor €33 in de pricewatch. Dit is wel een aardige prijs voor zo'n dingetje. Het is ook nog een beetje onduidelijk voor mij of je met dat ding nou gewoon in je BIOS kan komen (dus of 'ie overal te gebruiken is, legacy). Misschien is een nieuwe muis toch interessanter?

Met een gewoon PS/2 -> USB stekkertje ben je iig. ook niet klaar. Zie ook: PS2 -> USB.
Pagina: 1