Toon posts:

[TV-out] Dekstop naar buffer -> verkleinen naar TV-res

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is er ook een programma wat je desktop naar een offscreen buffer rendert en deze kan verkleinen naar 800x600? Zodat je wel je gehele desktop (iets vager) op de TV kan hebben, ook met resoluties boven de 800x600.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

volgens mij kan dat alleen als je een videokaart met 2 ramdacs hebt, en een "clone optie" in de driver van je videokaart. Een puur softwarematige oplossing is volgens mij niet mogelijk....

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
.. en zou 't niet mogelijk zijn om via opengl of directx om de desktop uit 't videogeheugen te lezen en te renderen op een beeldvullende quad naar de tv-out?

Verwijderd

Wat is het nut?
Als je een desktop-resolutie van 1600x1200@32 per monitor hebt en je gaat die resizen naar 800x600 om uiteindelijk een beeld van 768x576 (PAL) effectief over te houden? Dat is een verlies van 77% bij 1 monitor (of 92% bij een desktop van 3 monitoren) !

Desktop: 1600x1200 / TVout: 800x600
Desktop: 1600x1200 / TVout: 800x600

Natuurlijk kun je de diverse buffers uitlezen en middels software ook weer uitsturen. Bij MSDN staat iig de DirectX documentatie en je zult tevens voor je videokaart én TVoutchipjes zelfs uitstuurprogramma's schrijven en documentatie moeten zoeken. Echter, ook al zou je het kant-en-klaar hebben: zoiets gaat behoorlijk CPU kracht vergen en in ieder geval je latency's/ping verknallen voor een goede gameplay.

Je kunt veel makkelijker middels hardware je VGA output verdubbelen/splitten en 1 van die outputs aanleveren aan een VGA-naar-S-video/composiet converter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 10:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai 1024*768 op mijn monitor... maar met grote lettertypes. Dus dat is nog prima te lezen op een scale down naar 800x600. Ik gebruik mijn computer echt als werkstation, maar ik zit ook vaak achter mijn TV. 800*600 werkt net niet lekker qua surfen (plaatjes zijn te groot etc).

Een resize zou alles kleiner maken, lettertypes kunnen handmatig wel weer groter. Daar was ik dus naar op zoek, maar ik zal ff een andere oplossing moeten bedenken.

Ik speel geen spellen over de TV... tis voornamelijk wat mp3 mixsoftware... om tijdens het nazitten wat muziek te klussen of om wat te surfen (beetje word misschien).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 14:49 ]