Toon posts:

Zonnet Family E-tech router verbindingsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb voor iemand adsl geinstalleerd. Abbo is Zonnet Family en modem is E-tech Router/switch/modem 4 ports. Nu krijg ik van zonnet een ip toegewezen maar ik kan nog steeds geen internet voor elkaar krijgen.

Alle fouten wat betreft bekabeling is uitgesloten omdat ik dat 3 keer heb gecheckt.
Instellingen lijken goed te staan(mits ik iets over hoop zie). VPI en VCI staan goed. Is een PPP account en naam en wachtwoord zijn correct ingevuld. Krijg een mooi IP adres toegewezen van de dhcp-server in de router.

In het systemlog lijkt ook alles goed te gaan. Hij krijgt info toegezonden over de dns servers die hij moet gebruiken. Krijg daar geen foutmelding. Lampjes die constant behoren te branden doen dat ook daadwerkelijk.

Heb computer bij mij thuis geprobeerd en daar is het click en download. Ik heb dezelfde modem. Enige verschil is dat ik versie 1 heb en zij versie 2 van de ethernet modem hebben.

Heb ook gevraagd op Zonnet forum wat ik hier aan kan doen.
http://forum.zonnet.nl/viewtopic.php?t=5464

Verder kan ik zowel op GOT als op Zonnet forum niks vinden. Zonnet helpdesk is natuurlijk ook geen optie omdat ik daar eerst een half uur aan de telefoon hang voordat ze begrijpen dat ik al een half jaar bezig ben met installeren. Uitleg hierover op zonnet forum aanwezig.

Ik ben ten einde raad!!! Wie helpt mij van de melding "Could not open search page" af. Wie zorgt ervoor dat ik uberhaupt iets kan pingen(behalve het modem).

Mijn dank is groot als iemand alleen maar de moeite zou nemen om het te lezen en een poging zal wagen.

Greetz Weepee

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

Is op de client computer in de netwerkconfiguratie wel het juiste Gateway en DNS ip ingesteld?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Het ip adres wordt automatisch verkregen via dhcp. Deze zorgt ook voor de gateway en de dns-servers.

Verwijderd

Na veel geprobeer en gebel kwam ik erachter dat zonnet family adsl van versatel is, maar het modem werd door kpn geleverd. Maar de instellingen moeten voor Versatel dhcp ingesteld staan

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

E-tech modems worden niet door kpn geleverd hoor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 18:48:
Na veel geprobeer en gebel kwam ik erachter dat zonnet family adsl van versatel is, maar het modem werd door kpn geleverd. Maar de instellingen moeten voor Versatel dhcp ingesteld staan
Dan vind ik het werkelijk een schande dat de Zonnet helpdesk niet even de router instellingen met je hebt doorgenomen. Het is toch niet te geloven dat ze er niet op komen jou de vraag te stellen of je router instellingen wel goed staan en om dit vervolgens samen met jou te controleren? Ongelovelijk, want er zullen er heus wel meer zijn die per ongeluk de instellingen van KPN gebruiken i.p.v. Versatel... ik niet begrijp... 8)7

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Heeft je modem de nieuwste firmware update? Wat als je jouw modem meeneemt?

[ Voor 186% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan natuurlijk nog een keer proberen om mijn modem mee te nemen.

Heb dat eerder ook al keer gedaan maar kreeg daar ook geen verbinding. Er is daarna dus wel weer wat aan de lijn gesleuteld.

Het is een simpele optie die ik niet graag uitvoer omdat ik niet graag kloot met eigen spullen. Maar schijnt toch de laatste optie te zijn om alles uit te sluiten.

Het zou toch niet zo zijn dat ik weer een niet goed functionerende modem heb gekregen. Usb modem was namelijk eerst ook al kapot.

Firmware heb ik verder nog niks aan gedaan. Is origenele, die er inzat bij levering.

Ik hou je op de hoogte.

Greetz

Weepee
Pagina: 1