Toon posts:

Hoe navigeren naar bestand in dos onder windows XP?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas een virus opgelopen en mijn virusscanner ziet hem wel, maar wil hem niet verwijderen(Norton Antivirus). Ik heb precies gedaan wat er op de pagina van Norton staat bij deze virus, maar lukt dus niet. Nu wil ik in Dos, via CMD naar die file navigeren en hem dan verwijderen, maar hoe doe ik dat nou? Ik krijg alleen c:\documents en settings\etc. Het virus staat in c:\windows. Ik heb geprobeerd met cd, maar dat lukt niet. Wie kan me helpen?
|:(

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:15

Tux

cd \
cd windows

ofzo :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je het dan via een dos-box doet dan kan je hem nog niet verwijderen. Je kan het beste dan opstarten via een opstartdiskette, en dan het bewuste bestand verwijderen.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Waarschijnlijk moet je echt in dos gaan zitten, en niet in een command prompt...

met cd.. ga je 1 dir terug, dus cd.. [enter cd.. [enter en je zit in c:

Vervolgens 'dir' om een lijsjte te krijgen met mappen, en dan kan je zo in c:\winnt\

cd winnt en je zit in directory winnt

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:15

Tux

Br@m schreef op 19 december 2003 @ 18:37:
Als je het dan via een dos-box doet dan kan je hem nog niet verwijderen. Je kan het beste dan opstarten via een opstartdiskette, en dan het bewuste bestand verwijderen.
Dan is het dus niet mogelijk als je een NTFS partitie hebt, tenzij je een special opstartdiskette hebt.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tux schreef op 19 december 2003 @ 18:38:
[...]

Dan is het dus niet mogelijk als je een NTFS partitie hebt, tenzij je een special opstartdiskette hebt.
TS heeft het niet specifiek over NTFS, dus dan ga ik er van uit dat het gewoon FAT32 is.. ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie bovenstaande replies. Verder denk ik dat als je niet eens in directories kan navigeren in Windows, en dat ook nog niet kan terugvinden door middel van Google, een goed boek en dergelijke, dat je je waarschijnlijk niet in een command prompt thuis hoort.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.