Toon posts:

[win2003] formatteren c ?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar heb ook niks kunnen vinden in de search..

ik wil graag de c: formateren, maar aangezien deze in ntfs formaat is kan dos hem niet zien. Het is mij al eerder gelukt, maar ben het nu vergeten en kan er niet meer uitkomen, ben het vergeten -_-

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 18:34 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:15

Tux

De eenvoudigste manier denk ik: met fdisk kiezen bij verwijderen voor non-DOS partitie en je C: verwijderen en vervolgens een nieuwe fat32 partitie aanmaken.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 14:00
Of bootable WIN XP / 2003 cd erin doen, en daarmee schijf formateren in het installatie prorgramma van die Windows

Verwijderd

Topicstarter
dus je ziet dan de gewone disk van (hier) 5 gig en dan de extended dos partities waarin alle partities zitten en kun je dus gewoon die van 5 gig deleten en aanmaken..

had het vorige keer op een andere manier gedaan eigenlijks :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Met XP kan je gewoon vanaf de CD opstarten en daar partities verwijderen en en NTFS/FAT 32 partities aanmaken en formatteren, dus ik denk dat 2003 dat ook wel kan.

Zie ook HOW TO: Create a Boot Disk for an NTFS or FAT Partition in the Windows Server 2003 Family (KB325879) :)
edit:
Dat is om een floppy te maken waarmee je in Windows kan starten, niet om een format c: mee te doen. My bad.

[ Voor 16% gewijzigd door Rafe op 19-12-2003 18:41 ]

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 14:00
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 18:36:
dus je ziet dan de gewone disk van (hier) 5 gig en dan de extended dos partities waarin alle partities zitten en kun je dus gewoon die van 5 gig deleten en aanmaken..

had het vorige keer op een andere manier gedaan eigenlijks :)
Je kan een partitie kiezen waarom je windows wilt installeren, vervolgens kun je die dan nadat je die gekozen hebt formateren (je kan kiezen voor Fat32 / NTFS) , en als je dan de installatie afbreekt, heb je een geformateerde schijf.

Volgens mij ;)

Verwijderd

Topicstarter
bij 2003 kan ik alleen kiezen welke versie ik wil installen en die files gaat hij laden en dergelijke.. dus dat wil niet

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

even iets langer wachten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

dan komt vanzelf het gedeelte waar je je partities moet instellen.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
en kan je een partitie deleten :)

overigens kan je hem ook verwijderen met een boot flop waarin je NTFS4DOS oid gebruikt, er zijn tootlejs voor het benaderen van ntfs onder dos :)

[ Voor 70% gewijzigd door G33rt op 19-12-2003 19:08 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

You just have GoT to be kidding me :X

Ga eerst maar eens de Windows Operated Systems - FAQ enzo doorlezen, want het formateren van hardeschijven is wel heel erg basic..
edit:
Kijk ook maar ff naar je email, ik heb een verrassing gestuurd O-)

[ Voor 16% gewijzigd door moto-moi op 19-12-2003 19:36 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.