naar aanleiding van een ander topic waar ik te ver afdwaalde van het oorspronkelijke topic.. hieronder mijn probleem.
naar aanleiding van een antwoord van misterdata:Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 11:24:
Ik gebruik het voor mijn CMS, en dan moeten de nieuws-items na een bepaald aantal in te stellen characters worden afgebroken. De strings kunnen dus pas worden afgebroken als de pagina wordt bekeken. Het probleem is echter dat er dan ook plaatjes voorkomen in de tekst, zoiets dus:
PHP:
1 2 $news_content = "Hey, moet je dit plaatje zien!! --> [img]\"plaatje.gif\"[/img] Wow dat is echt een leuk plaatje!!";
ik gebruik nu:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 if ($_SETTINGS['afkappen'] == 1) { if (strlen(strip_tags($news_content)) > $_SETTINGS['hoeveelafkappen']) { $news_content = substr($news_content,0,$_SETTINGS['hoeveelafkappen']); $news_content .= "... <a href='".$prefix."news_content.php?news_id=".$news_id."'>Lees verder</a>"; } }
Alleen als je hier afbreekt na 40 tekens, wordt er midden in de htmlcode afgebroken, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.. Heeft iemand hier een oplossing voor??
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 15:52:
de bedoeling is dus dat ik met preg_split mijn string in een array opsplits in HTML-tags en tekst. Dus dat ik zoiets krijg:
PHP:
1 2 3 $array[0] = "Blaat, blaat, "; $array[1] = "[img]'schaap.gif'[/img]"; $array[2] = "Blaatschaap!";
Echter worden er dmv deze regel code:
PHP:
1 $news_array = preg_split("/(<)([^<>]*)(>)/",$news_content);
alleen 'gezuiverd' van HTML-tags
Ik heb al alle flags geprobeerd van http://nl3.php.net/preg_split maar deze zijn geen van allen goed... iemand een oplossing?