Toon posts:

Configureer dns zodat Msn geblockt word?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heb 2 win2k servers draaien. 1 voor de fileserveres en de activedirectory enz en 1 voor de exchange en hele toestand.

Nu heb ik een domain draaien en wil de gebruikers geen toegang geven tot msn. Nu heb ik een paar opties.... 1 daarvan is simpelweg een firewall installeren... maar probleem is dat vaak in een netwerk dit vaak problemen geeft vooral als het beheer dus in dit geval gebeurt met terminal services. Ook is een optie om een proxy op te zette en simpel weg dat ip of het url van de msn server eruit te filteren... maar dit kan vaak tot ruimte problemen zorgen op de schijven en onnodig veel werk voor de server.... Nu heb ik gehoord/gelezen dat je de dns van de w2k server ook zo in kan stellen dat de server ervoor zorgt dat simpelweg de toegang tot die msn server word geweigerd nu heb ik vanalles geprobeerd maar wil niet lukken.... kan iemand wat tips geve of mij hulp geven?

Verwijderd

Msn, ik denk dat je dus messenger bedoeld, gaat zodra er geen poorten vrij zijn gewoon over poort 80... Of bedoel je echt de site www.msn.*** ?

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

volgens mij is dat erg lastig, aangezien MSN van veel verschillende servers gebruik maakt. Ik heb me zelf er niet zo in verdiept. Het kan zijn dat MSN altijd via 1 ip-adres een server krijgt toegewezen, dan zou het wel kunnen lukken.

Je kan ook met een Group-policy het gebruik van MSN messenger verbieden, maar dit is ook niet waterdicht als mensen installatierechten hebben.

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
nee bedoel de messenger maar poorten blokken heeft ook geen zin je ken msn zo configuren dat hij andere poorten kan gebruiken dus ook weer een nadeel van een proxyserver is dat je msn kunt instellen zodat hij over de proxy kan

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 16:24:
...kan iemand wat tips geve of mij hulp geven?
Tip: zoek het MSN-protocol en kijk welke host de messenger probeert te resolven. Het gaat dus alleen om de eerste host waarmee hij connect. Daarna connect hij met de notification-server/switchboard-server etc op basis van IP-adres dus dan heb je niets meer aan blokkades op de DNS-server.

[ Voor 32% gewijzigd door Bergen op 19-12-2003 16:32 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Messenger gebruikt geen DNS voor zover ik weet. Hij verbindt met messenger.hotmail.com maar het IP ervan zit geloof ik hardcoded in de client.
Als de DNS eruit ligt bij een provider hoor je toch ook van mensen: ik kan wel op msn maar internet en email doet het niet?

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
misbehavingman schreef op 19 december 2003 @ 16:32:
Als de DNS eruit ligt bij een provider hoor je toch ook van mensen: ik kan wel op msn maar internet en email doet het niet?
Jep klopt. Msn werkt ook als de dns eruit ligt.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Ook bij de nieuwste versie?

Verwijderd

GerbenW schreef op 19 december 2003 @ 16:38:
Ook bij de nieuwste versie?
Ja, ook bij de nieuwste versie :Y)

Verwijderd

dan maak je toch gewoon een neiuwe groep aan. deze groep noem je dan msn-uit ofzo...
dan geef je een logon script aan deze groep mee dat als ze zich inloggen dat r een dll van messenger wordt verwijderd.
ook ervoor zorgen dat de ebruikers dan geen rechten hebben om applications te installeren..

of denk ik nu te simpel??? 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 16:43:
dan maak je toch gewoon een neiuwe groep aan. deze groep noem je dan msn-uit ofzo...
dan geef je een logon script aan deze groep mee dat als ze zich inloggen dat r een dll van messenger wordt verwijderd.
ook ervoor zorgen dat de ebruikers dan geen rechten hebben om applications te installeren..

of denk ik nu te simpel??? 8)7
Open in zo'n situatie maar eens iets van winzip oid, dat is zo lek, dat je alsnog alle exe files kunt uitvoeren die je wilt.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 07:45
je kan MSN uitschakelen door de volgende host ongeldig te maken (verkeerde DNS entry ofzo) :
nexus.passport.com

hierdoor kan MSN niet meer aanmelden

dit heb ik een poosje geleden getest en werkt voor zo ver ik weet met alle MSN clients

dit is voor zo ver ik weet de DNS naam van de aanmeldings cluster en deze zit NIET hardcoded in MSN

[ Voor 41% gewijzigd door eXcyle op 19-12-2003 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de oplossing waarschijnlijk al gevonden. Je kunt een scripje bouwen zodat de lmhost.sam ken wijzige zodat de msn op geen enkele manier ken connecte met de server.... let's try this >:)

• eXcyle
als je met een gateway / DNS server in je netwerk werkt kan je daar gewoon nexus.passport.com ongeldig maken in je DNS, dan is het ook klaar en hoef je client side niets te doen

Verwijderd

Topicstarter
BU_28_CREW je denkt veelste simpel.... niet om je af te kraken hoor maar er zijn zoveel manieren op msn te komen je hoeft daarvoor niet eens msn messenger te installeren!! waar een wil is is een weg laten we maar zeggen....

Verwijderd

Topicstarter
eXcyle zit nu al tijdje te denken hoe ik dit zou aanpassen maar de url verandert om de zoveel tijd ook de ip trouwens van de server.... na tijdje zoeken heb ik al 34 ip's en ongeveer net zoveel url's dus er zou toch een andere oplossing zoeken

• eXcyle
nexus is al meer dan een half jaar in gebruik (vast ook wel langer, maar dat heb ik voor die tijd nooit getest) , en dat de IP's veranderen maakt niet zo veel uit, want als je in de DNS van je gateway (of in je host file om te testen) nexus.passport.com laat verwijzen naar 1.1.1.1 bijvoorbeeld kan MSN niets meer
Gazzaz schreef op 19 december 2003 @ 16:52:
Heb de oplossing waarschijnlijk al gevonden. Je kunt een scripje bouwen zodat de lmhost.sam ken wijzige zodat de msn op geen enkele manier ken connecte met de server.... let's try this >:)
lmhost.sam is een sample file, als je met behulp van je host file wil blocken moet je <windir>\system32\drivers\etc\host hebben

[ Voor 14% gewijzigd door eXcyle op 19-12-2003 17:09 ]

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

msn adres niet hardcoded, hoe weet ik dit ?

via school kon ik nooit connecten met MSN
ook niet met een tunnel, waarom niet zou je dan zeggen?

Ik kreegn Access Denied terug op een bepaald adres (messanger.hotmail.com)

ze filterde op messenger.hotmail.com / gateway.moswest.msn.net etc
ok, toen ben ik gaan zoeken....en zie hier in het register! :)

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MessengerService]
dan de key: Server

messenger.hotmail.com;207.46.104.20:1863
dat stond er

207.46.104.20;207.46.107.104:1863

dat van gemaakt en ik kon weer fijn msn-en op school

wat ik hiermee dus bedoel, het is niet hardcoded en als men goed zoekt op internet kom je dus een stuk verder.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Pagina: 1