Toon posts:

[PHP] Extensie in db opslaan.

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Bezoekers,

Nogmaal mijn post, omdat ik vergat [PHP] voor de titel te zetten,
normaal doe ik het altijd, SORRY, vergeten. Kan gebeuren, dacht er meteen aan toen ik op submit drukte, vind het weliswaar zielig dat er meteen een slotje op komt... Ben een trouwe bezoeker van GoT, jammer. Genoeg over dit.

Ik probeer een naam van een plaatje + extensie te saven in db, maar lukt niet. Naam komt er wel in te staan maar extensie niet.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$extx = split('.', $_FILES['image']['type']);
$ext1 = $extx[(sizeof($extx)-1)];

if ($tmpfile1 != ""){
echo file_copy("$tmpfile1", "../images/db/", "imageactie$id_actie.$ext1", 1, 1);
$query = "update toff_actie set 
          image='imageactie$id_actie.$ext1'
          where id_actie=$id_actie";
mysql_query($query);
}

Ziet iemand wat ik fout doe? Wie kan mij op weg helpen?

Thnks!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zucht
nee, dat van je topictitel was heus niet het enige dat je fout deed. Als dat zo was dan had ik het er gewoon erin geedit en er niet eens wat van gezegd

Wat wel fout is is dat je gewoon totaal niet beschrijft wat er nou fout gaat: Je zegt alleen dat het niet lukt. Ja, WAT lukt dan niet?!

Het is en blijft gewoon een debugtopic. Je moet je input en output controleren, en dan zie je vanzelf wat er fout gaat. Daar kunnen wij je wel bij gaan helpen, maar dat is een beetje loos, want dat kun je makkelijk zelf

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:14
Jouw vorige topic ging niet enkel dicht omwille van die titel hoor.

Het gaat erom dat je zelf ook even je code kan debuggen ipv het aan anderen over te laten.
Mail anders ff met oisyn over je slotje... Zomaar een nieuw topic openen (zonder een duidelijke verbetering tov je vorige topic) is nl. not done.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.