Toon posts:

Bios flash vraagje.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben gisteren zo lomp geweest om de bios van mijn oom te verneuken met het amiflash progje. Nu heeft mijn vriendin ongeveer hetzelfde boardje, maar net iets anders. maar de fabrikant is hetzelfde. ik heb die bios geprobeerd, maar dat werkte niet. Nu had ik het zo gedacht. Ik start het mobo van mijn vriendin op, haal de bios eruit, zet de lege erin en flash de bios met het juiste bios rommetje. ZOu toch in principe moeten lukken. Ik weet niet of jullie hier dan wat aan hebben, maar hier zijn de nummers van de moederborden:

51-0831-001437-0010111-071595-m571-007_66_m571

51-0814-001437-00101111-071595-570-001_10_chipset-h

Als iemand wat weet, laat het me dan aub horen.

Mzzl

Verwijderd

Walt je wilt doen werk :)

Aleen je zult een cecksum error krijgen als je wilt gaan flashen.

Gewoon negeren en flashen die hap :9~

En dan die geflashte rom weer op die mobo van je oom zetten.

En hij werkt weer *D

Succ6

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:16
Je kunt het proberen, maar ik denk niet dat het zal lukken:

M571: SiS 5595 chipset
M570: SiS 5512 chipset

Zit wel degelijk verschil in. Ook heeft de 5512 geen VGA onboard ondersteuning.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Je kunt je probleem ook gewoon posten in nl.comp.hardware (nieuwsgroep). Ik heb daar ook eens zo'n probleem gepost en daar kwam gewoon 'n mailtje van iemand die vroeg of ik dan even de bioschip op wou sturen met een tientje erbij. Netjes image naar hem gemaild en kreeg 'm keurig werkend terug :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben wel degelijk alletwee vga onboard. Maar ik heb het geprobeerd, en het werkte nog ook. Hij gaf inderdaad een fout bij checksum, maar gewoon doorgaan en flashen die hap. Hellaas herkend het moederbord zelfs na de Flash geen 128 mb maar 64 mb van de dimm. Het is Double sided ram, en ik denk dat hij dan maar 1 kant herkend, of maar tot 32 mb per kant aankan. Ik heb het zo met mijn vriendin kunnen regelen, dat zij het oud boardje van mijn oom krijgt en mijn oom dat van haar, aangezien dat wel die 128 mb ondersteund. Maar de Hot-Flash is dus met succes uitgevoerd. Weten we dat voor de volgende keer.

Bedankt voor de info

Mzzl