Games Server hosten met ICS of Router

Pagina: 1
Acties:

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Ok , ik ben al heel lang bezig me in te lezen in deze materie en heb enorme veel links en informatie, alleen ik zoek iemand , die het even WEL begrijpt. Het gaan vooral om het hosten van games achter een router of als client van een ICS server.
HALOdemo lukt prima zowel achter router als met ICS. Maar nu komt het: Steam.
Ik wil een server hosten (niet dedicated) hoe doe ik dat achter een router en hoe doe ik dat met ICS?
Op de sweexrouter kan ik naar virtual server , maar daar kan ik geen poort range invoeren. Deze poorten moeten open staan:
UDP 1200
UDP 27000 tot 27015
TCP 27030 tot 27039
(bedoelen ze hier de poorten voor het hosten van een server?)
wat moet ik doen op mijn sweex router met deze poorten om achter de router een steam game te hosten?

Bij ICS weet ik dat op de server machine ook zoiets kan doen via deze link:
http://www.microsoft.com/...wto_share_conn_config.htm
Hier is er al helemaal geen mogelijkheid voor het invullen van een range!

zie plaatje:
http://bas.binspector.com/naamloos.jpg

Ik snap ook echt niet wanneer iets een public poort is of een prive poort. Waarschijnlijk betekent het hetzelfde als intern/extern en bedoelen ze hiermee poort van buitenaf benaderbaar en? Ik ben bang dat dit allemaal een beetje chaotisch overkomt. Ik snap waarschijnlijk een paar basisbeginselen niet goed van netwerk protocollen.

Ik snap uberhaupt niet hoe het mogelijk is op een lokaal IP een game te hosten. In steam staat dan ook dat mijn IP 192.168.0.12 is. Hier kan natuurlijk nooit iemand op connecten lijkt mij. Is het uberhaupt wel mogelijk om met een lokaal IP een game te hosten?

[ Voor 20% gewijzigd door Sneak[3G] op 19-12-2003 15:50 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:52

_nethack

We're all MAD here

Voor het draaien van een halflife server hoef je dacht ik alleen maar poort 27015/UDP incoming open te zetten (forwarden van de router/ICS naar de server)

[ Voor 8% gewijzigd door _nethack op 19-12-2003 15:50 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Sneak[3G]
ik las ergens dat je oko de firewall op de router moet uitzetten, omdat ie anders bv het IP van een vriend van mij niet laat conneten. WAt een onzin ! Als ik een HALOgame host, doet ie het wel en komen mensen van over de hele wereld bij me spelen! niks geen port forwarden of firewall uit. Wie snapt dit?

Ook lees dat je met DMZ iets zou kunnen doen, maar dat je dan wel DHCP uit moet zetten , omdat dit niet zou werken samen :(

waarom zou sweex geen ranges laten forwarden in vitual server ipv enkele poorten?

[ Voor 27% gewijzigd door Sneak[3G] op 19-12-2003 16:02 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• Sneak[3G]
ok simpeler dan: Wat moet je doen om een gameserver te hosten achter je sweex router want de oplossing van operations werkt niet

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:53

ErA

DMZ en DHCP werkt goed samen mits je maar 1 computer op DHCP hebt >:)...

Ik draai zelf ook een halo server ermee.

• Sneak[3G]
hmmz nee alle comps in het netwerk staan op dhcp en nu? (ik kan een halogame hosten met firewall aan) ook zoiets raars.

[ Voor 44% gewijzigd door Sneak[3G] op 19-12-2003 16:41 ]

Verwijderd

alle poorten openzetten op de router die nodig zijn, dan de server die de game draait poortmappen naar je externe ip.
degene die wil connecten komt op jouw externe ip binnen op de router, de router zegt dan heeee die ga ik doorsturen naar intern ip, omdat jij hem dat opdraagt via een poortmapping.
en alle benodigde poorten moeten natuurlijk ook open staan anders komt de connectie niet binnen op de router.
de router is simpel gezegt een agent die het verkeer staat te regelen.

• Sneak[3G]
ok ik snap het nu denk ik wel een beetje, wat ik alleen raar vind is dat ik bij mijn virtual server (sweex router) geen ranges op kan geven.

Pagina: 1