Toon posts:

javascriptmenu in een frame niet volledig zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds enige tijd bezig met het maken van een website. Nu wil ik bovenin het beeld een menutje met javascript. Dat werkt op zich prima, maar nu wilde ik dat in een frame zetten. Ik wil ten alle tijden het menu in beeld mocht ik ooit een pagina krijgen die langer als t beeldscherm is (scrollen). Het probleem waar ik tegenaan loop is dat de dropdownmenu's over de hoofdpagina heen zouden moeten vallen. Het probleem is dat dat niet lukt. Ik kan natuujrlijk het top-frame hoger maken, maar dan zit ik weer met een hele balk onbenutte ruimte. Hoe kan ik dit oplossen?

http://www.degrootonline.nl/michel/webpage/index.html

ik heb hier dus staan hoe ik het zou kunnen oplossen. De top-frame een stuk naar beneden schuiven, maar het probleem is dan dat ik dus pas ter hoogte van die "dssf" mijn hoofdpagina krijg, en dat vindt ik zonde. Schuif ik hem terug dan verdwijnt het menu "achter" de hoofdpagina.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Probleempje inderdaad, je kunt met normale HTML elementen niet over een frame heengaan, IE heeft hier wel een popup functionaliteit voor maar voor internet-toepassing is dit niet zou verstandig.

Zou eerder voor een manier gaan zonder frames, waarbij je je menubar gewoon steeds include (Of via een javascript include dynamisch opbouwt bij het laden van de pagina).

Download my music on SoundCloud

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Dan moet je een menu gebruiken dat 'over' frames heen kan, of anders moet je het menu in elke pagina includen.

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ook al een oplossing zonder frames, dat werkt gewoon. had het toch wel leuk gevonden als het had gekund omdat ook het scalen met de resolutie dan geen volledige kolom gebruikt maar enkel in de top-frame..dan doe ik t wel zonder frame :'(

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 15:49:
..het scalen met de resolutie dan geen volledige kolom gebruikt maar enkel in de top-frame...
:? Wat bedoel je hier mee, ik kan er niet wijs uit worden.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Het probleem zit hem dus niet zozeer in het menu, maar in frames.

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 19 december 2003 @ 15:52:
[...]
:? Wat bedoel je hier mee, ik kan er niet wijs uit worden.
uhm..ik zal even datgene online zetten wat ik bedoel..dan kun je het zien..momentje

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu even het "rekkende"gedeelte voorzien van een gele streep. De site is gemaakt op 1024 breedte. Het linkse gedeelte is 950, de rest wordt gevuld. De kolom onder het gele vlak kan dus niet worden gebruikt omdat dat meerekt met de resolutie. Met een frame had ik dit kunnen ondervangen (volgens mij)

verander je resolutie naar 1600 1200..dan zie je wat ik bedoel..maar lijkt me een duidelijk verschijnsel voor jullie

www.degrootonline.nl/michel/webpage/index.html

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 15:59 ]

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 15:58:
ik heb nu even het "rekkende"gedeelte voorzien van een gele streep. De site is gemaakt op 1024 breedte. Het linkse gedeelte is 950, de rest wordt gevuld. De kolom onder het gele vlak kan dus niet worden gebruikt omdat dat meerekt met de resolutie. Met een frame had ik dit kunnen ondervangen (volgens mij)

verander je resolutie naar 1600 1200..dan zie je wat ik bedoel..maar lijkt me een duidelijk verschijnsel voor jullie

www.degrootonline.nl/michel/webpage/index.html
Ik heb dubbele monitoren dus ik zie het inderdaad wel ja. Nu snap ik ook wat je bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 19 december 2003 @ 16:20:
[...]

Ik heb dubbele monitoren dus ik zie het inderdaad wel ja. Nu snap ik ook wat je bedoeld.
mjah jammer, maar dat moet dan maar..bedankt iig voor de info..
Pagina: 1