Toon posts:

DVD-speler uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

onder windowsXP-pro heb ik een dvd-speler.

Sinds enige tijd doet deze ( van Lite-on ) het niet meer, maar kan ik 'm wel zien in het apparaatbeheer. Echter staat er dan een rood kruis doorheen.

Als ik met de rechtermuisknop klik op het icoontje van die DVD-speler en dan eigenschappen kies, heb ik de mogelijkheid om op de knop "Apparaat inschakelen" te klikken.
Dat doe ik dan natuurlijk. De wizard "Apparaatproblemen oplossen" wordt gestart en als ik op Volgende klik (wanneer windows het apparaat wil gaan inschakelen), krijg ik zonder enig moment geduld te hoeven hebben de melding:

"Windows kan dit apparaat niet inschakelen."

In het statusventertje van het eigenschappenvenster staat:

Het apparaat is uitgeschakeld. (Code 22)

Klik op Apparaat inschakelen om dit apparaat in te schakelen.

Maar goed dat werkt dus niet. Wie kan mij helpen?

Groet

Verwijderd

Mijn eerste indruk : de drive is naar de eeuwige jachtvelden

Verwijderd

controleer eerst een of je wel kunt booten van de drive. (wel even de bios goed instellen)

Zo ja dan weet je in ieder geval dat het hoogst waarschijnlijk niet je drive is maar een probleem van windows.

Mocht het een windows pobleem zijn kun je het vollegende doen.

Verwijder de dvd-speler via het apparatenbeheer en start je pc vervolgens opnieuw op.

Mocht dit nog niet werken kun je nog een SP draaien van Windows. Soms wilt dit ook wel helpen

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32

mphilipp

Romanes eunt domus

Of je stopt de stekker erin...
Klinkt lullig, maar trek even je kast open en haal de IDE én de stroomstekker er even uit en stop ze er weer even goed in. Ook de IDE connector op mobo aandrukken, liefts even eruit en weer erin. Je weet het nooit... Zelf ook wel eens gehad (uit zichzelf losgewerkt?). Kleine moeite, misschien groot plezier.

Branden er lampjes op de drive als je de PC weer aanzet? Die moeten nl even aan en weer uit gaan. Bij mij tenminste wel. Een soort power on check zeg maar. Gaat het laatje open en dicht?

Kijk daarna in je bios of je 'm daar ook ziet. Doe desnoods een auto-detect van die drive. Zie je daar al niets en het bovenstaande heeft ook niets opgeleverd, is ie denk ik naar het DVD Speler walhalla...

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

Topicstarter
Beste reageerders,

ik heb het apparaat uit Apparaatbeheer verwijderd en daarna m'n PC opnieuw opgestart en hij doet het weer :) en staat er gewoon weer als Ingeschakeld apparaat.

Bedankt voor de reacties.

Groet!

Sluiten maar

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 18:16 ]