Toon posts:

PC werkt niet na geforceerde upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe het allemaal precies gebeurt is weet ik niet, maar in ieder geval is na een stroom uitval bij mij in huis, mijn PC kapot gegaan.
Na het openmaken van de kast ben ik erachtergekomen dat de ventilator van mijn CPU (AMD Athlon 1000MHz) al een tijdje niet meer werkte, dus die er af gehaald. Daaronder was het een mooie gesmolten rotzooi!
Alleen een nieuwe processor bleek niet te kunnen (vanwege mijn SDRAM en het nu gebruikte DDR) dus behalve een AMD Athlon 2200+ XP, ook een nieuw moederbord er bij gehaald. Niet een al te uitgebreide, ASRock +serienummer (geloof iets van 7k8x, kan ik nu niet na kijken)

De technische installatie verliep naar mijn idee vlekkeloos. Alle stekkertjes pasten precies in mijn nieuwe Moederbord, maar van opstarten wil het stomme ding nog steeds niks weten. Als ik hem aan zet, dan loopt ie alleen mijn DVD en CDROM speler na, alleen het lampje van de HardDisk gaat een tijdje branden, maar houdt er ook erg snel mee op. Daarna blijft de PC gewoon draaien zonder dat er ook maar iets gebeurt, ook mijn beeldscherm wordt niet uit de powersavingmode gehaald.
De CDROM die ik bij het Moederbord heb gekregen heb ik erin gedaan, maar die wordt ook niet opgestart (weet niet of dat de bedoeling is hoor) Vreemd vind ik ook dat alleen mijn HD LED even gaat branden en de powerLED niet.

Weet iemand wat er aan de hand is? zie ik iets over het hoofd, moet er nog wat aangesloten worden? Is mijn voeding ook naar de mallemoeren? Of is mijn Harddisk klaar voor de afvalbak?

Vriendelijke groet Rene.

Verwijderd

hhhhhmmm asrock zei je he.
daar heb ik er al een paar DOA van gehad.
dus het zou me van jouw mobo niet verbazen als het ook dood is.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:55
Welkom op dit mooie forum Runie!

Omdat je zegt dat de ventilator al een tijdje kapot is en de PC na een stroomstoring ineens niet meer werkte ben ik bang dat er misschien iets anders stuk is gegaan. (ivm een piek) Wat dat precies is is moeilijk te zeggen.. Zo te horen iig niet de voeding.

Probeer iig eens alleen met de noodzakelijke onderdelen op te starten. Lukt dat nog steeds niet dan zou je wat dingen kunnen proberen te vervangen om te testen of dat stuk is gegaan bij de stroomstoring. Dat de power led niet werkt kan ook liggen aan een niet of verkeerd om ingeplugd stekkertje :)

Als je de pc weer aan de praat hebt is het (als je dat nog niet hebt) een contactdoos met piekstroombeveiliging aan te raden en een geaard stopcontact.

[ Voor 1% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 19-12-2003 15:09 . Reden: Runie dus.... ]

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Zijn de IDE kabels voor de HD en CD ROM en metname die van de floppy goed aangesloten? Piept er ook iets ? Heb je de HD LED aangesloten op het MB?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties! Dutchtubby hoe kom ik er achter dat het ding dood is? door laten meten ofzo? of kan ik het zelf ook? En stupid guy, Die stroompiek heb ik ook aan gedacht, maar ik heb de pc wel op een stekkerdoos met beveiliging aangesloten, maar misschien een te hoge grens ofzo. Geaard lukt bij mij in huis helaas niet. Erg oude flat.

Rene

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 15:15: Geaard lukt bij mij in huis helaas niet. Erg oude flat.
Rene
Hmm .. gewoon wat verf van je verwarmingsbuizen schrapen & metaaldraadje naar je pc leiden ofzowiets zorgt ook wel voor een (gedeeltelijke aarding) ....

En groeten doen tweakers toch altijd al naar elkaar, dus die vriendelijke renee kun je beter naar je .sig verhuizen als je het toch wilt.

Wat betreft het niet meer booten van je pc,
IDE kabels niet verkeerd om aangesloten
Booten zonder hd + cd en met enkel een videokaart erin. kijken of je in de bios komt.

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Jive schreef op 19 december 2003 @ 15:22:
[...]

IDE kabels niet verkeerd om aangesloten
quote]

IDE kabels konden er maar op een manier in geloof ik, maar als ik weer thuis ben zal ik 'ns proberen of het ook nog anders kan.

Heb ook nog iets gehoord over de voeding. Iemand moest na aanschaf nieuw mobo en CPU (net als ik dus) ook een nieuwe voeding hebben, omdat de boel anders niet zou werken. Is dat zo? En zo ja, waar moet ik dan op letten?

vriendelijke Rene

Verwijderd

is deels onzin, je hebt voor P4 borden een extra stekker nodig anders starten ze niet maar jij hebt een amd.

je zegt geen beeld te hebben? totaal niets op de monitor te lezen? je zegt ook dat de power lampje niet brand maar de hdd lampje wel?

heb je die kleine stekkertjes wel op de juiste plekken aangesloten? trek eens alles los en sluit alleen de powerswitch aan (op mobo staat pwrsw) het lijkt volgens mij erop dat je de reset per ongeluk verkeerd hebt aangesloten....

heb je de videokaart wel goed erin gedaan? trek het eens los en plaats heb overnieuw. geheugen eruit en plaats het overnieuw, soms bij een spikssplinternieuwe bord maken ze nie direkt goed kontakt.....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 02:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het mobo geruild voor een ander, en nieuwe voeding aangeschaft, moest volgens verkoper minstens 300 Watt zijn. Ik had zelf minder. Nu werkt alles weer prima. stekker van Power LED bleek op dit mobo net andersom te moet als mijn vorige, dus die werkt ook weer.

Verwijderd

Voordat je je MB hebt gerolen heb je toen wel een verse install van windows gedaan, dat kan ik nl niet uit je post opmaken.

Zo nee had DAT het probleem kunnen zijn.
Als je nu nog geen clean install hebt gedaan raad ik je dat alsnog ten zeerste aan.
Pagina: 1