Help, ik wordt gehackt!

Pagina: 1
Acties:

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2024
Jemig lui, is dat schrikken! Ik zat gewoon voor iemand anders een koe te draaien!
Mijn pc liep vast en allerlei ellende, processor op 100% terwijl mijn koe uit staat, eigen koetje wilde niet meer...
Dus een taskmanager programma gedownload (taskinfo98) zodat ik kan zien welk proces 100% cpu inneemt: DNETC.exe, maar dan wel eentje in de c:\windows\system directory! aldaar kwam ik de volgende dnetc.ini tegen:
[parameters]
id=bymer@ukrpost.net

[misc]
project-priority=OGR,RC5,CSC,DES

[rc5]
fetch-workunit-threshold=64
randomprefix=243

[ogr]
fetch-workunit-threshold=16

[triggers]
restart-on-config-file-change=yes

Nou heb ik de volgende vragen:
- hoe kan deze koe op mijn systeem terechtgekomen zijn?
- wat kan iemand hier aan hebben, het e-mail adres bestaat niet binnen de statistieken.
- naar welke keyserver werden deze blokjes gestuurd?
- Hoe kom ik grondig van dit probleem af, zijn er nog verborgen zaken meegekomen, behalve de stiekum geinstalleerde files in de windows\system directory?

Bedankt dat ik jullie even deelgenoot kan maken van mijn schrik en bij voorbaat bedankt voor de hulp bij het verwerken van dit onrecht en het verwijderen van deze gekke koe.

Verwijderd

iig ff een mailtje sturen naar dnet dan wordt die gozer gebanned :D:D

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:35

Pierik

I'll be back!!!

Ja een mailtje sturen naar dnet en dan is die gozer een stuk minder vrolijk :D

Iracing Profiel

• Cyberjunkie
Och, wat ben ik toch een slimmerik, ik heb mezelf alweer geholpen bij dit probleem, 't staat gewoon op http://www.distributed.net/trojans.html.nl

En ik ben zo slim geweest om deze week tijdens het experimenteren met een netwerkje, mijn c-schijf effe te sharen met volledige toegang. Dom dom dom... |:(

Maar intussen is mijn computer weer helemaal schoon en graast mijn eigen }:O weer als vanouds. En zo eindigt deze nachtmerrie met een gerust gevoel dat het allemaal weer voorbij is :z

PS: die knakker meld ik even bij distributed.net

Verwijderd

das mooi }:O}:O

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

De reden dat het e-mail adres niet in de stats voorkomt is waarschijnlijk omdat het e-mail adres geretired is. Dan is het niet meer terug te vinden namelijk. Bij distributed.net weten ze het wel te vinden, dus stuur ze maar lekker een mailtje :)

• Gizmo_mokum
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-03 13:59
Willen mensen die denken dat ze dit zomaar kunnen/mogen doen hier effe rekening mee houden:
Straffen
Alle schuldige partijen zijn verwijderd van hun teams, hun wachtwoorden zijn gewijzigd, kunnen geen prijs winnen en zijn verwijderd uit de statistieken. Het team password is eveneens gewijzigd en een e-mail is verzonden naar de team coordinator.

Wanneer een team coordinator kan aantonen dat dit gebeurd is zonder toestemming en kennis van de coordinator wordt het team gerehabiliteerd en worden de blokken door het schuldige teamlid van het team geschrapt.

Indien je enige informatie hebt over een van de genoemde trojanen of je bent andere tegengekomen, of je bent zelf slachtoffer dan willen we dit graag weten. E-mail abuse@distributed.net en we gaan meteen aan de slag.
Ook de DPC zet jij met je actie in een slecht daglicht. (deze opmerking is niet bedoeld voor gehackte auteur van dit draadje natuurlijk :) )

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 09 december 2000 22:59 schreef Gizmo_mokum het volgende:
Willen mensen die denken dat ze dit zomaar kunnen/mogen doen hier effe rekening mee houden:
[..]
Ook de DPC zet jij met je actie in een slecht daglicht. (deze opmerking is niet bedoeld voor gehackte auteur van dit draadje natuurlijk :) )
Uhm, lijkt me dat je het beter in het Oekraïns kan vertalen, want daar komt-ie vandaan. Durf te betwijfelen of hij dit leest en Nederlands kent...

Trouwens, klagen bij d.net heeft weinig zin, hij is al lang gebanned, al minstens 2 maanden.

Virussen? Scan ze hier!

• Cyberjunkie
Op zondag 10 december 2000 10:24 schreef wildhagen het volgende:

Trouwens, klagen bij d.net heeft weinig zin, hij is al lang gebanned, al minstens 2 maanden.
Maar waarom zet ie dan op 7 december nog een koe op mijn computer?

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Omdat de meeste virussen/worms nou eenmaal de neiging hebben om zich te blijven verspreiden :)

En omdat meneer bymer ze niet echt terug kan/wil roepen.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Pagina: 1