Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Problemen met de orange spv.. :(

Sinds 2,5 maand ben ik in het bezit van een Orange SPV. Dit is DE telefoon van Orange. Ik was op zoek naar het beste van het beste en met de meeste mogelijkheden en kwam toen uit op deze telefoon. Mms sms Msn het was allemaal mogelijk. Ik ben ook tevreden over het bellen, het gebruiksgemak etc.. Voor de duidelijkheid heb ik ff een foto (het is dus de SPV 1) :

Afbeeldingslocatie: http://www.infosync.no/news/2002/10/22/gfx/orange_spv_01__.jpg

Maar er zijn 4 dingen waar ik alles behalve tevreden over ben:

1) Korte standby tijd van MAXIMAAL 24 uur terwijl er 100 uur bij de specificaties staat! Nog geen 25% van het beloofde aantal dus.
2) Ik kan niet mmsen.. en dat terwijl het tot februari gratis is en alle mobieltjes dit wel kunnen zit ik met mijn "super" telefoon zonder. Er is een maand geleden al gevraagd hoe dit op zou worden gelost. Er zou een update komen voor de software maar deze is er nog STEEDS niet.
3) Msn werkt niet naar behoren, het is momenteel nie tmeer mogelijk om in te loggen.
4) en dan het grootste probleem.. Ik heb een dikke laag stof achter me scherm die er met geen mogelijkheid achter uit te krijgen is. Dit is een bekend probleem bij Orange volgens de winkel in Eindhoven

Nou bel ik gister Orange op en verteld mij dat vrouwtje aan de andere kant vrolijk dat het totaal geen bekend probleem was terwijl mij in de winkel (waar ika fgelope week was) wel werd verteld dat het bekend was. Toen kon er niks aan gedaan worden omdat ik mijn aankoopbewijs niet bij had. Ook de stand by tijd moest ik maar voor lief nemen, geen enkele telefoon hield zich aan de tijden die zijn gegeven. Maar das naar mijn mening toch altijd nog meer dan nog geen 25% van de beloofde stand by tijd.
Ook voor het mmsen en msnen was er nu geen oplossing voor handen maar die zou.. NOG STEEDS.. snel komen...
Het enige wat het vrouwtje wilde aws mijn telefoon kostenloos repareren zodat ik van het stof af was.. en dan was ik mijn telefoon 2 weken kwijt.. waar moet ik dan mee bellen??

Ik weet niet wat ik hier mee moet maar ik zit nu met de "beste" telefoon die ze mij konden aanbieden die gewoon NIET normaal functioneert terwijl de bedragen die je er voor betaald niet kinderachtig zijn.
Zijn er mensen die mij hierover kunnen adviseren en/of dit ook mee hebben gemaakt/hier last van hebben?

Jeroen

Verwijderd

[rml]Orange SPV Smartphone [ Deel 4][/rml]

:Z

Voortaan even zoeken! je kon je toch wel voorstellen dat er al een topic over was toch lijkt me?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:55

Nitai

Live the life you love.

lol, al je problemen zijn alllaaaaaang aan bod gekomen in de topic die KzmZ aanhaalde :)

veel succes, van dat stof, je kan je display gewoon met een scherp mesje eruit tillen (tis geplakt) en stofvrij maken....ik doe het zelf heel vaak. Met een nieuwe rom update kan je wel mms'en (zoals ik :) ) dat ding vreet stroom inderdaad, en msn doet het ook inderdaad niet. Check de topic, je zal er heel wijs van worden :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 14:39:
Problemen met de orange spv.. :(

Sinds 2,5 maand ben ik in het bezit van een Orange SPV. Dit is DE telefoon van Orange. Ik was op zoek naar het beste van het beste en met de meeste mogelijkheden en kwam toen uit op deze telefoon. Mms sms Msn het was allemaal mogelijk. Ik ben ook tevreden over het bellen, het gebruiksgemak etc.. Voor de duidelijkheid heb ik ff een foto (het is dus de SPV 1) :

[afbeelding]

Maar er zijn 4 dingen waar ik alles behalve tevreden over ben:
Kan ik mee inkomen, ik ga je echter even met wat dingetjes helpen :)
1) Korte standby tijd van MAXIMAAL 24 uur terwijl er 100 uur bij de specificaties staat! Nog geen 25% van het beloofde aantal dus.
Bekend probleem; met de nieuwe update (die er echt aankomt! Ik draai de test-versie ervan) is die standbytijd praktisch verdubbeld; ik kan nu zeker 48 uur zonder problemen standby zijn (en dat terwijl ik dan ook nog MP3's luister, bel, email, MMS en SMS, zij het in geringe mate).
2) Ik kan niet mmsen.. en dat terwijl het tot februari gratis is en alle mobieltjes dit wel kunnen zit ik met mijn "super" telefoon zonder. Er is een maand geleden al gevraagd hoe dit op zou worden gelost. Er zou een update komen voor de software maar deze is er nog STEEDS niet.
download eerst dit cab-bestand, en installeer deze. Deze zorgt voor juiste MMS settings. Vervolgens bel je de Orange helpdesk en vraag je of ze MMS activeren. Volg hun instructies op, word niet boos (anders zetten ze dit bij je case 'klant werkt niet mee', en dan heb je kans dat ze later hierop teruggrijpen qua attitude naar jou toe (mag niet uiteraard, gebeurt wel)).
Werkt het na de door hun genoemde 30 / 60 minuten nog niet, bel je ze op dat je MMS het nog niet doet. Probeer ze te laten beloven dat je na deze periode iets van 60 gratis MMS'jes van ze krijgt; meestal lukt zoiets wel (en beter dan 'een maand'). Registreer trouwens de uren die jij aan de klantenservice hebt besteed hiermee, en laat ze dit ook crediteren (zo heb ik 10 euro gecrediteerd gekregen).
3) Msn werkt niet naar behoren, het is momenteel nie tmeer mogelijk om in te loggen.
Ook bekend probleem, wordt met de publieke versie van die update verwacht; met de update zoals ik 'm draai werkt het ook nog niet. Overigens wazig, want Smarron draait dezelfde update voor zover ik weet, en bij hem werkt het wel. IIG is dit een fout van Microsoft (ze wilden alle 3rd party clients de markt uit drukken), en ligt de schuld hiervan niet echt bij Orange. Eerder netjes van Orange dat ze dit meteen meenemen in de update.
4) en dan het grootste probleem.. Ik heb een dikke laag stof achter me scherm die er met geen mogelijkheid achter uit te krijgen is. Dit is een bekend probleem bij Orange volgens de winkel in Eindhoven
Bekend probleem idd; zorg dat je altijd een SD of de dummy er in hebt zitten; mocht er nou onwerkbaar (of iig heel veel) stof inkomen, lever je 'm lekker in voor garantie. Want ja, dit soort fabricagefouten valt onder garantie IMO (zolang je geen buitengewone omstandigheden creëert; e.g. je werkt niet in een houtzagerij of zo ;)).

De Orange klantenservice moet je ook af en toe met een korreltje zout nemen. Die beweren vaak genoeg, maar een hoop zijn uitzendkrachten. Probeer de technical-afdeling aan de lijn te krijgen; die weten meestal een hoop er van. En laat je vooral niet afschepen met 'er wordt aan gewerkt'; zorg dat ze je terugbellen of mailen zodra het gerepareerd is.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nitai schreef op 19 december 2003 @ 14:48:
lol, al je problemen zijn alllaaaaaang aan bod gekomen in de topic die KzmZ aanhaalde :)

veel succes, van dat stof, je kan je display gewoon met een scherp mesje eruit tillen (tis geplakt) en stofvrij maken....ik doe het zelf heel vaak. Met een nieuwe rom update kan je wel mms'en (zoals ik :) ) dat ding vreet stroom inderdaad, en msn doet het ook inderdaad niet. Check de topic, je zal er heel wijs van worden :)
*NIET* openmaken; dan vervalt je garantie. Gewoon lekker inleveren.