Toon posts:

[Win2000/XP] Probleem koppelen printer via net use

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij beschikken dus over een windows 2000 netwerk/domein en hebben het volgend probleem:
Op een pc met windows 2000 is er een printer aangesloten en die is gedeeld. Een tweede pc met windows xp kan printen via deze gedeelde printer, maar wij beschikken over een oud dos programma en daarmee kan je in principe enkel maar afdrukken via een lokale printer, tenzij je net use gebruikt natuurlijk. Maar ook dit lukt niet.

Ik heb dus dit geprobeerd:

C:\Documents and Settings\gebruiker>net use lpt1 \\administratie\hp5l
Wachtwoord is niet geldig voor \\administratie\hp5l.

Geef de gebruikersnaam voor 'administratie' op: vclbronse\Administrator
Geef het wachtwoord voor administratie op: (hier heb ik correct wachtwoord gegeven)
Systeemfout 5.

Toegang geweigerd.

Ook onder andere gebruikers lukt het niet. De sharenaam is correct en ik heb ook de gast account toegestaan, zowel op lokaal niveau als op domeinniveau. Daarnaast heb ik er ook voor gezorgd dat de gast/guest en iedereen het recht heeft om te printen op deze printer (ook de gast-accounts dus). En er is zeker geen wachtwoord ingesteld.

Zowel op de win 2000 pc als de xp -pc log ik in onder dezelfde gebruiker. Als ik inlog als administrator op de xp-bak lukt net use wel... (zonder dat ik een gebruiker moet opgeven)

Als ik inlog onder dezelfde gebruiker op een andere windows 2000 pc lukt het ook. Het is dus enkel via die win xp bak dat het niet lukt.

Heb ik iets over het hoofd gezien? Dit moet toch mogelijk zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 14:35 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Gewoon net use /persistant ltp1 \\workstationname\sharename [password] /user:administrator

Error 5 is acces is denied wat betekend dat je te weinig rechten hebt om de share te mogen benaderen.

[ Voor 37% gewijzigd door mutsje op 19-12-2003 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kheb da eventjes geprobeerd: Zowel gewoon als met administrator,gebruiker en als domein\Administrator

C:\Documents and Settings\gebruiker>net use lpt1 \\Administratie\HP5l /USER:Admi
nistrator /persistent:YES
Wachtwoord is niet geldig voor \\Administratie\HP5l.

Geef het wachtwoord voor 'Administrator' op om te verbinden met 'Administratie':

Systeemfout 5.

Toegang geweigerd.

Ik snap niet dat ik via die windows xp pc met dezelfde gebruiker geen toegang heb, want gewoon afdrukken via het netwerk lukt wel.