Toon posts:

P166 en CD-brander?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is een P166MMX (met 160 MB Ram) snel genoeg om een 4x of 8x speed CD brander te kunnen aansturen of wil dat niet lekker?

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
gaat goed (en zeker met 160 mb ram)
4 speed is aan te raden voor mp3 (met minstens 2mb, liever 4mb cache)

8 speed mp3 kan ook mits je hd minstens 8mb p/s haalt

Data kan op 4 en 8 speed.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, prima! Er moet toch een nieuwe HD in (deze heeft nog maar 50 meg vrij, niet echt fantastisch), maar de CPU is dus goed genoeg. Maar even een boekje lezen voortaan onder het branden :)

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 21:30

_mARCO_

Hier staat niks

Mjaa, P166 is vaak de minimum-eis die gesteld wordt op de dozen van diverse branders. Misschien kun je je processor nog wat opvoeren als je denkt dat de CPU toch de bottleneck vormt bij branden op 4x. FSB op 75 zetten (proc op 188), of de multiplier op 3 (proc op 200) zijn de meest gebruikte trucjes.

sigloos

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Een P100 is nog snel genoeg om niet de bottleneck te vormen bij testen van moderne HD's (een moderne controller inbegrepen uiteraard). Je CPU zal dus het probleem niet zijn, meer je transferrate van je HD.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

En als je budget redelijk is kun je voor een plex met Burn-Proof gaan ;)... Heeft HlpDsk goeie ervaringen mee op een 166 ;)

Verwijderd

Op zondag 10 december 2000 02:53 schreef IceStorm het volgende:
En als je budget redelijk is kun je voor een plex met Burn-Proof gaan ;)... Heeft HlpDsk goeie ervaringen mee op een 166 ;)
Hell yeah .. 12-speed CD fikken met me Plextor ..

P166MMX (@200)
32 Mb EDO
Win95

Allemaal onder de minimum eisen op de doos.

Burnproof roelt! Zonder burnproof gaat het fout trouwens hier .. :)

Verwijderd

Ik had (burner versleten ) een Cretaive 2X rewriter (den ouwe rommel , nu zen da Plextor kopies) op een P 166 met 64 Mb RAM en er is ni 1 cd mislukt . As ge sneller wilt gaan zou ik ook voor een SCSI of burn-proof oplossing gaan !

Verwijderd

Plextor is zeker lekker :9~
Maarja kun je die in canada een beetje makkelijk krijgen?
Wat ga je er trouwens mee doen joost? Illegale cd handel op zetten in canada? >:)

Verwijderd

Ik heb een tijdje een 2x op een P133 met 32MB Ram gehad....en nooit problemen

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:30
Ikke 4 speed in P166 zonder MMX, met 64 Mb.. Werkt ook als een spreekwoordelijke tiet. Maar ik zou nou toch niet terug willen, nu ik m'n Plex 12x bakmasjien heb ;)

En oh ja, in mijn recorderboekje staat dat m'n 4x Yamaha SCSI met een fatsoenlijke SCSI kaart ook in een 486 DX4 100 zou moeten werken.. :P
Pagina: 1